Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

-Saskia- schreef: :biggrin2: Nou nee... Ik houd het op een voyeurs-nestje, zoals deze van jouw bijzondere dame. ;) Denk dat ik die 1000% in het snotje willen hebben, niet los zou kunnen laten :-[

Moet stiekem wel toegeven dat af en toe het kippenvel op m'n rug staat en de tranen in m'n ogen prikken als ik haar en jou zo samen zie zijn. Ik vind het lief en bijzonder dat we zo mogen meekijken in een -in mijn optiek dan- best intiem moment. :-*
:-*

Is ook moeilijk, om het los te laten... Maar ja, als je een nestje Dalmaten fokt, ben je er wel heel erg van bewust dat je ze niet allemaal zelf kunt houden.... Dat kun je met bijv. kleine rassen die 3 pups werpen nog wel leuk overwegen, om ze allemaal zelf te houden (ik geloof verdomd dat ik dat zou doen). Maar als je 14 dalmatenpups krijgt wordt dat een soort van lastig.... Dus dat is van meet af aan wel heel duidelijk..... Wat wel helpt is dat ik al een aantal mensen voor de pups heb die echt geweldig zijn en waarvan ik weet dat de pup daar een prachtig leven gaat krijgen! Maar aan "over 8 weken vliegen ze uit" denk ik nog maar even niet :-X

Ik ben trouwens blij dat ik zelf niet kan zien hoe het eruit ziet als ik met Biscuit ga knuffelen :-X :biggrin2: (vanuit de werpkist kan ik niet op de PC's kijken en dat is maar goed ook, anders bleef ik er vandaan :biggrin2:. Dus omdat ik niet weet hoe het eruit ziet, kan ik heel makkelijk denken "het is wat het is").
Lizzy schreef: :-*

Is ook moeilijk, om het los te laten... Maar ja, als je een nestje Dalmaten fokt, ben je er wel heel erg van bewust dat je ze niet allemaal zelf kunt houden.... Dat kun je met bijv. kleine rassen die 3 pups werpen nog wel leuk overwegen, om ze allemaal zelf te houden (ik geloof verdomd dat ik dat zou doen). Maar als je 14 dalmatenpups krijgt wordt dat een soort van lastig.... Dus dat is van meet af aan wel heel duidelijk..... Wat wel helpt is dat ik al een aantal mensen voor de pups heb die echt geweldig zijn en waarvan ik weet dat de pup daar een prachtig leven gaat krijgen! Maar aan "over 8 weken vliegen ze uit" denk ik nog maar even niet :-X

Ik ben trouwens blij dat ik zelf niet kan zien hoe het eruit ziet als ik met Biscuit ga knuffelen :-X :biggrin2: (vanuit de werpkist kan ik niet op de PC's kijken en dat is maar goed ook, anders bleef ik er vandaan :biggrin2:. Dus omdat ik niet weet hoe het eruit ziet, kan ik heel makkelijk denken "het is wat het is").
Het is lief en vertederend, no worries. ;)
*Dorothea* schreef: Volgens mij hè, ga jij het voelen als haar temperatuur is gedaald en dat slijm mis jij ook niet. Dus daar vertrouw ik gewoon op :-*
ZENNNNNNN..... :nerves:
Ik denk dat ik ook zal merken wanneer de temperatuur daalt. Maar ja, voor hetzelfde geldt is dat vannacht geweest. Of komt dat dinsdag :biggrin2:. Ik houd haar natuurlijk heel goed in de gaten. En toen ze op 4 weken ineens een dag niet wilde eten en zich echt niet lekker voelde, voelde ik ook dat ze onder temperatuur had. Toen ik de koorts opnam, had ze 37,6. Maar goed, ik kan lekker arrogant denken dat ik dat moment niet mis, eerst waarmaken :biggrin2:
Bewust fokken verandert je, dat was tenminste mijn ervaring.

Breeding is character building, as is teaches you to go with the flow 8)

Juist dát heb ik toen ook zo ervaren.
Ik ben een control freak die alles graag overmatig organiseert en plant.
Juist door dát dan te doen, kon ik het loslaten toen het zo ver was.

Ik wens je een bevalling als mijn eerste, binnen 2 uur 'poepte' onze Franny haar eerste 5 kittens op aarde. Heel relaxed en ontspannen om 20.00 uur en ze wist direct wat ze moest doen - zó mooi!

Ik kan me nog herinneren dat ik dagen alleen maar op mijn knieën voor de bevallingsbox zat, ik kreeg last van knieën en rug.
Al snel legden we er een paar tuinkussens voor.
Ergonomisch verantwoord fokken  8)
 Terug naar “Bibliotheek Medisch”

Barfplaats wordt gesponsord door