Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

nova schreef: Ik geef poeder die ik met wat olijf-olie en wat zwarte peper meng tot een pindakaas-dikke pasta.
Voor dat ik het geef moet ik de pasta ff omroeren omdat de olie bovenop staat. Ik maak een nieuwe hoeveelheid klaar die past in een klein glazen potje, dat is dan ongeveer half gevuld met de curcuma pasta
Even een gekke vraag, maar jij kookt dat dus niet?
Misschien een 'domme' vraag, maar wat bedoelen jullie met vers geven. Ik snap dat jullie dan gewoon de poedervorm geven, maar doen jullie dat dan over het vlees heen? met peper en kokosolie? Ik heb ook de poeder-versie, maar hoeveel geef je dan? Ik heb een paar weken terug pasta gemaakt maar als het vers kan, lijkt mij dat veel handiger.
Geen domme vraag hoor! Maar je kunt dus een voorraad pasta maken volgens het recept dat hier in dit topic staat. Je kunt ook iedere dag "vers maken". Wat ik doe voor mijn hond: ik neem elke dag een theelepel kurkuma, doe daar een snuf vers gemalen zwarte peper bij, daar giet ik olijfolie bij tot het een soort pasta is. Vloeibaar wel. En dat kiep ik over haar eten. Ze vindt het heerlijk.
Lizzy schreef: Nou..., ik moet zeggen, ik geloof dat vers mij beter bevalt (ik ben zelf ook begonnen, 2 weken geleden). Ik neem voor Lingie 1 theelepel biologische kurkuma. Daarbij versgemalen zwarte peper (2 keer draaien met de molen op standje 'fijn'). Daar doe ik extra vergine olijfolie bij totdat het een papje wordt. En dat gooi ik door haar eten. Ze eet het zo op!
Lizzy wat is het gewicht van Linga?

Ik zit wat te spitten op BP op zoek naar "iets" voor Tous. Het zijn kleine dingentjes maar ik begin te merken dat hij wel wat kan gebruiken voor zijn spieren/gewrichten. (Voorbeeldje; als hij even een paar rondjes gecrossed heeft dan trillen zijn spieren in zijn achterhand) Zat te denken aan spiersupport oid maar ik lees hier dat de Geelwortel ook een goede uitwerking kan hebben. Ik wil dit weleens gaan proberen. Zit dan beetje te rekenen qua hoeveelheden, Tous weegt zo'n 26 a 27 kilo.....
Jij geeft Linga dus 1 maal daags zo'n theelepel?
Lizzy schreef: Linga weegt 28 a 29 kg, denk ik. Dus je kunt aan Tous ook wel 1 theelepel geven hoor. Hoe oud is Tous nou?
Bedankt Lizzy...

Tous is net 11 geworden en ik moet, met pijn in mijn hart, toegeven dat je dat begint te merken :-[ Kleine dingen hoor maar toch...
Chantalletie schreef: Misschien een 'domme' vraag, maar wat bedoelen jullie met vers geven. Ik snap dat jullie dan gewoon de poedervorm geven, maar doen jullie dat dan over het vlees heen? met peper en kokosolie? Ik heb ook de poeder-versie, maar hoeveel geef je dan? Ik heb een paar weken terug pasta gemaakt maar als het vers kan, lijkt mij dat veel handiger.
Mijn hond kan niet tegen olijfolie en daarom gebruik ik kokosolie.
Ik smelt een dessertlepel olie, mik daar een theelepel kurkuma door en een heel klein beetje zwarte peper. Ik giet het zo in zijn bak, nog voor hij het vlees krijgt. Hij likt het er prima uit!

Eerder deed ik het over het vlees, maar je krijgt de gele gloed niet met een simpel dettol-sopje van witte tegels en Nelson kiept standaard eerst zijn bak leeg voor hij begint te eten :-X
Ik heb eerst de kurkuma poeder gegeven over het eten van de honden. Ik zag eigenlijk geen verbetering in de klachten.
Sinds 3 weken geef ik ze de pasta , en de zwarte plekken op Max[boxer kruising] haar huid verdwijnen langzaam.[niet laten onderzoeken , maar volgens dierenarts zouden het melanomen zijn]
Zelfs haar vetbult die ze al jaren heeft , en die zeer prominent aanwezig was , is nog maar nauwelijks zichtbaar. Ze is actiever , en loopt ons weer elke dag uit te dagen.
Ze weegt 28 kilo , en ik geef haar 2 volle theelepels met kop , van de golden paste. Hier houd ik haar voorlopig maar op.
Ze wordt 15 jaar in mei , en zoals ze er nu bij loopt heb ik het idee dat ze nog jaren mee kan , terwijl ik voor die tijd er regelmatig aan herinnerd werd dat ze een oude hond was en misschien wel niet zo lang meer mee zou gaan.

Oscar [11 kilo] de whippet kruising heeft moeite met het eten ervan , hij krijgt 2 keer daags een klein half theelepeltje , maar ook hij wordt actiever , heeft geen ''slapende poten'' meer gehad [hernia] , loopt stabieler , en laat zich ook weer uitdagen met renspelletjes. Hij wordt in augustus 15 jaar.

Ik heb een zak van 25 kilo gekocht , voor 80 euro. jaja een grootgebruiker zeg maar... de paarden staan hier nu op 2 keer daags 1 grote volle eetlepel gp. En ook daar zie ik duidelijk verbeteringen. Vooral de oude ruin loopt veel soepeler , en kraakt niet meer!

Hier dus duidelijk wel verbetering met gebruik van de golden paste in vergelijking met de ongekookte versie.
nee , geen olie en geen zwarte peper. De peper durfde ik niet vanwege de nierinsufficientie , en de olie durfde ik niet vanwege de EPI.
Bij de paarden deed ik het wel , maar was geen verse zwarte peper , dat wist ik ook niet dat dat vers moest zijn.
En ze kregen al vers gemalen lijnzaad als olie bron.
Ik heb op het TUG gelezen , dat als iets niet werkt , je je af moet vragen of de ingrediënten wel oké zijn. Dus of het nu de toevoeging van de olie , of de vers gemalen peper ipv gemalen peper uit een blikje , ik weet het niet.
Lizzy schreef: Volgens de Turmeric-Group op facebook, heeft het geen invloed op de werking van andere medicijnen.

Ook bij andere natuurlijke medicijnen?
Ik zat te denken om Tous ook duivelsklauw te gaan geven.

Enne geeft iedereen hier de biologische Kurkuma? (De gewone is wat goedkoper namelijk :-[ )
 Terug naar “Bibliotheek Medisch”

Barfplaats wordt gesponsord door