Nu mijn vraag (en) is het normaal dat twee dagen na de kuur, de wormen pas uitgedreven worden? Moet ik binnenkort Flea weer een kuur geven? Ik heb al vaker over banminth gehoord, kan ik dit gewoon bij de dsz krijgen?
Moderator: Lizzy
chooky schreef: Hoeveel geef jij ervan aan pups? Ik zag op internet een tube voor katten en kittens (2gram) en een voor honden (24 gram). Bij vitaminth staat dan dat die voor katten en kittens ook voor pups is.De tubes zijn in verschillende grote te koop, ik zou de grootste nemen en dan inderdaad een paar tubes bestellen. Het ligt aan het gewicht van de pup hoeveel pasta je moet geven. Ik heb altijd de tubes , dan doe ik een aantal cm op mijn vinger en dat plet ik in hun bekkie
Is uit die grote tube (als ik toch vaker moet ontwormen kan ik beter voor een paar keer bestellen) ook makkelijk te doseren?
chooky schreef: Gisteren Flea zijn wormkuur gegeven (2 weken na de vorige) Hij heeft niet gespuugd en maakt een vrolijke indruk. Vanmorgen was zijn poep een soort grijze kleimassa (kan dat kloppen met het ontwormen) maar ik heb geen enkele worm ertussen kunnen ontdekken, dus ik hoop dat het nu klaar is.Heb je nu met banminth ontwormd?
chooky schreef: Ik heb hem toch met vitaminth ontwormd. De dierenarts hier heeft banminth niet ik zag de vitaminth in de dsz liggen en Henny had het gehad over dat hij ook witte rjstachtige korreltjes in de oep had gezien waardor ik dus aan lintworm dachtoooow sorry dat had ik even gemist, maar je da kan gewoon banminth bestellen hoor.
Maar gelukkig is hij er niet ziek van geworden. Hij krijgt nu dagelijks probiotica door zijn eten en al z'n poep wordt zorgvuldig bekeken. Als er binnen twee weken nog geen wormen te zien zijn dan wil ik het even afwachten en misschien wat ontlasting laten onderzoeken.
Ik heb ook aan dat homeopathische middel zitten denken.