Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Bien
#2040931
tt-tjes schreef: Geweldig nieuws, nu Duna nog en dan ben je hopelijk van alle ellende af.
YEP!!!! gaat goed komen, ik voel het.. kost alleen ff tijd... blijkbaar
Door Bien
#2042552
Dank Lizzy, ik hoop dat het helpt maar dit geeft niet veel hoop dat ze ervanaf is...:

vandaag had Duna een flodder drol ze kan echt niet tegen de combi konijnenbot, rundvlees, orgaan mix en pens...altijd plak-prut poep...jas wassen..

denk dat ze er nog niet vanaf is.. haasbot, hertenvlees, orgaan mix en pens gaat wel goed.... is magerder...
Door Bien
#2042729
tt-tjes schreef: Geef je dat allemaal tegelijk? Dat zou hier ook resulteren in plakpoep hoor.
Ja... ik maak mn eigen kvv voor ze alles malen, mixen en dag hoeveelheid afwegen... niets mis mee alleen vallen vette dingen slecht ivn giardia anders niets moet vaker per dag voeren en meer en mager...
Door Bien
#2043538
Senta schreef: Spannend zeg hoor je meteen de uitslag?
Ben net terug uit Otterlo, Che is geent ;-) dus we kunnen gewoon op vakantie.

Ontlasting van Duna bij Tannetje gelaten, uitslag volgt volgende week.

Afwachten geblazen!
Door Bien
#2046959
toen we er achter kwamen dat Duna werkelijk Giardia had woog ze nog maar 8,6 kg..
vandaag: 10.2 KG.... GOED NIEUWS.. denk ik want dat betekend dat ze de voeding stoffen opneemt nu?

Ze krijgt nog steeds 300 gram per dag ... dat is 3%, ze is nu een gezond uitziende (!!) hond geen scharminkeltje meer dus we kunnen haar hoeveelheid naar beneden gaan brengen denk ik..

maar eerst uitslag van het ontlastingsonderzoek afwachten!
Door Bien
#2048296
DUNA IS GIARDIA VRIJ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sorry moest ff.. ben helemaal blij!!

nu stopweek met de parasiet compositum en dan weer drie weken, nog steeds doorgaan met de pro bio forte en ik denk dat ik in de drie weken parasiet compositum ook maar gewoon die geelwortel erbij ga geven, beter teveel dan te weinig.

ik overleg verder met Tannetje op 9 juli ;-)

JOEHOE!!!!! zucht... tis toch nog snel "geluk" .....
Door Bien
#2048636
Senta schreef: Gefeliciteerd!!!! :circle:

Is het niet allemaal voor niets geweest! is het gevaar nu volledig geweken???
dank je wel!

Het gevaar is zeker niet geweken, we moeten nu een week stoppen met de parasiet compositum en dan weer drie week geven....

Na 9 juli weer meer info.... ;D
Door ruytink
#2051606
Hallo.
Wij hebben een leonbergerpup van nu 13 weken en die had het ook. Bij navraag blijkt dat elke hond het met zich meedraagt, alleen uit het zich niet altijd.

Wij hebben een test laten doen, Panaceur gegeven voor 5 dagen en antibiotica. Daarna poepmonsters ingeleverd en toen was het weg. Maar het komt regelmatig terug.
Onze hond is dan een dag van streek qua het poepen en daar hebben wij een tube met een voedingssupplement voor gehad wat wonderbaarlijk werkt.
Hij/zij wordt dan gewogen en je mag hem/haar dan het aan dat gewicht aangepaste aantal streepjes geven.
Ga eens naar je dierenarts en vraag om deze tube. Het is echt geweldig en ze poepen na 1 dag niet zo vreselijk dun meer.

Wassen help niks. Ze hoeven namelijk maar een keer te poepen en zich te likken en ze kunnen zich meteen weer besmetten. Kom even niet op poepvelden.
Wees niet ongerust, het is niet dodelijk alleen erg vervelend,
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door