Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Irish
#1841941
Mevroi Kruim :-*

Ohja, van de lintworm was dat!
Ben je half jaar geleden geslaagd voor paraveterinair en weet ik het nu al weer amper.. :-[
Anyway, ik ben er vrij zeker van dat ik in Ivan's poepie een klein spoelwormpje zag krioelen (jakkiebah).
Stronghold zou wel tegen spoelwormen werken, maar niet tegen lintworm nee.
De Stronghold is inmiddels binnen, dus die ga ik ze vanavond geven voor het slapengaan.
En dan wellicht nog een wormenkuur met Milbemax of iets dergelijks.

Een invasie is het niet, want ik heb nog steeds geen vlo gevonden hier.. misschien overdrijf ik het allemaal wat, maar ik kan er gewoon echt niet tegen als de honden wat mankeren en jeuk vind ik zoo verschrikkelijk erg. Gelukkig is het al een stuk minder en het komt vast allemaal goed, maar ik ben gewoon een gevoelig emotioneel typje zullen we maar zeggen :-X
Door Krullebol
#1842350
Hmm dat van die stoomreiniger had ik nooit zelf bedacht. Toch heeft het hier wel geholpen. Maar dat kan ook door de stronghold zijn  :D
2 weken nadat je hebt ontwormd, nog eens ontwormen. Alle evt. achtergebleven wurmen zijn dan ook echt dood.
Door Irish
#1842380
DOOD moeten ze..  :biggrin2:
Wordt er nog agressief van joh  :-X
Maar ook na 2 weken weer ontwormen na het toedienen van een Stronghold pipet? Omdat dit 4 weken werkzaam zou moeten zijn?
Door Krullebol
#1843304
Voor zover ik weet, werkt het 4 weken tegen vlooien. Er wordt iig altijd aangeraden [ook na Stronghold] om 2 weken na een besmetting, opnieuw te ontwormen.
Je zou een ontlastingsonderzoek kunnen laten doen om dat uit te sluiten?

Begrijp je agressie wel ja.. Ik had eens maden in huis [nooiteerder gezien, alleen 'van horen zeggen' op de hoogste van het bestaan van die dingen]. Ik dacht dat het wormen waren. Heb gegruwelijke n agressief die dingen kapot gemaakt. Kreeg er helemaal rillingen van enzo. Bah, vieze beesten. En dan zat het niet eens ín je lieverd [gezellig, even kussen en knuffelen brr!]
Door wijkje
#1844887
Mevroi Kruim schreef: *steenoptil* * irisherondervandaantrek* bejjemal, kan iedereen overkomen, een vlo is zo snel opgedaan!
Vlooien zijn tussengastheren van lintwormen, niet van spoelwormen. Als je rijstkorreltjes in de poep ziet is een wormmiddel tegen lintworm handig, ik weet eerlijk gezegd niet of die tegen spoelwormen ook tegen lintwormen werken.
Het klopt dat niet alle wormmiddelen tegen lintworm werken...Dus daar wel op letten..Ik ontvlooi en ontworm met name de katten met enige regelmaat..Want ook via ongedierte die katten eten kunnen ze ook besmet raken met wormen..Vlooien hebben ze al jaren niet gehad...Maar die verrekte wormen wel...
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door