Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Paul_Barte
#14054
Hoi Lizzy,

Helemaal niets!!! Ben eigenlijk ook niet van plan om iets te geven!!!
We wachten het gewoon weer allemaal af LOL.
Indien ik twijfels ga krijgen over vlooien zal ik ze eens meenemen naar de Griek en ze een souvlaki geven die overgoten is met knoflooksaus.....dat helpt bij mij ook perfect want ik heb ook geen vlooien  :D  ;D
Door Annemieke
#14055
Woeps, ik geloof dat 2 meisjes zich aangesproken voelen :D.
Wat is bevestiging dan Lupa? Dat Lizzy zegt wat ze doet?
Zoek, lees, leer over and over again. Er IS geen absolute waarheid. Vraag nog 20 andere mensen over knoflook en je krijgt nog 20 andere meningen. En zo nog een paarhonderd onderwerpen. Denk na over wat je logisch lijkt, denk na over wat eventueel wetenschappelijk onderbouwd is, denk na over wat voor jou praktisch haalbaar is. Dat is het enige wat ik geprobeerd heb aan te geven.

En voor de goede orde: ook ik hecht sterk aan de mening van Lizzy (en dat weet ze ;)), maar het zal me niet weerhouden om zElf na te denken over dingen. Of in ieder geval dat te proberen .....

Groetjes!
Ik voelde me inderdaad aangesproken ja! Natuurlijk heb ik erover gelezen alleen ik kon nergens vinden hoeveel ik mijn honden geven mag, een volwassen hond en een pup daar zal best verschil in zitten. En dat alle mensen een andere mening vormen dat geloof ik ook wel, ik zoek alleen een richtlijn, dat ik niet dagelijks 5 tenen knoflook in mijn puppie prop! ;) snap je?? Lizzy heeft mij nu op weg geholpen (nog bedankt hé!) Het is altijd zo makkelijk om te zeggen, ga maar zoeken het staat wel ergens.....
Maar ik heb antwoord gekregen ik ben eruit, bedankt allemaal!!!!
Laatst gewijzigd door Annemieke op do 10 apr 2003, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#14056
Over knoflook, zoals belooft:

**Dit schrijft Ian Billinghurst over knoflook (vrije vertaling uit GYDAB):
Knoflook is waarschijnlijk een van de meest geschikte kruiden die je aan de hond kunt voeren. Een of twee teentjes per dag geven, afhankelijk van de grote van de hond en afhankelijk van hoe erg je het vindt dat je hond gaat stinken naar knoflook. Er is geen twijfel dat knoflook voordelen heeft voor de gezondheid. Wanneer de hond genoeg knoflook eet, zal het de bloeddruk stabiliseren en het geeft het immuunsysteem van de hond een oppepper. Knoflook lijkt ook een postief effect te hebben op het weghouden van vlooien. Onbekent is of dit door de knoflooklucht komt of doordat de hond super gezond is en daarom minder aantrekkelijk voor honden. Misschien is de meest effectieve manier om knoflook te geven wel de gefermenteerde knoflook tablet. Deze tabletten geven minder kans op maagproblemen dan verse knoflook in grote hoeveelheden. Wees wel op de hoogte dat vele vormen van bewerkte knoflook, geen actieve ingredienten meer bevatten.

**Dit schrijft Kymythy Schultze over knoflook (vrije vertaling uit "Natural Nutrition For Dogs and Cats):
Knoflook wordt al heel lang gebruikt tegen parasieten, bacterieen en schimmels. In het "voorbeeld van een maand menu" krijgt de hond de ene week de hele week knoflook en de andere week de hele week gember. De hoeveelheid knoflook staat niet aangegeven.

**Dit schrijft Lowell Ackerman DVM (vrije vertaling uit "Canine Nutrition") over knoflook:
Knoflook is waarschijnlijk het meest voorgeschreven kruid dat bestaat. Het werkt als een antibiotica, het stimuleert het immuunsysteem, het reguleert de stofwisseling, het helpt te ontgiften. Knoflook bevat natuurlijke olieen, vitamines en mineralen. Het is buitengewoon goed om knoflook aan de hond te geven die lijdt aan een lage weerstand, problemen heeft met het verteringssysteem of steeds terugkerende infecties. Ook heeft knoflook goede diensten bewezen bij de behandeling van schimmel infecties. Knoflook is ook een veilig kruid om te geven.

**Dit schrijft CJ Puotinen (vrije vertaling uit "The encyclopia of Natural Pet Care) over knoflook en uien: Omdat knoflook en uien sulfur componenten en vluchtige olieen bevatten die zo gezond zijn voor de mens, gaan mensen er vanuit dat knoflook ook gezond is voor dieren. Dit is niet het geval. Uien veroorzaken ernstige reacties bij honden, ook al eten ze er maar een klein beetje van. Een gevoelige hond kan van uien bloedarmoede krijgen. Onderzoeken die recent gedaan zijn, geven nu ook een waarschuwing voor het gebruik van knoflook. Het zou gevaarlijk zijn voor katten, planteneters zoals konijnen. Daardoor zijn veel tegenstrijdigheden ontstaan en is er veel verwarring. Is het giftig? Hoeveel is teveel?
Gregory Tilford heeft in 1997 uitgelegd dat de Heinz-body bloedarmoede een levensbedreigende bloedziekte is die veroorzaakt wordt door knoflook, uien, raapstelen, etc (groente/kruiden die veel vitamine K bevatten).
Maar, knoflook wordt al eeuwen gegeven aan dieren van alle maten en vormen. En, het heeft een positieve uitwerking op de gezondheid. De meeste honden zullen dan ook profiteren van het toedienen van af en toe wat knoflook. Het blijkt dat honden die gevoed worden met een rauw dieet, minder snel deze Heinz-body-bloedarmoede ziekte oplopen dan honden gevoed met een commercieel bewerkt product of met gekookte voeding. In het algemeen kunnen we stellen dat knoflook beter getolereerd worden door honden dan door katten. Alhoewel iedere hond gevoelig kan zijn voor ieder voedingsmiddel, is het hoogstwaarschijnlijk veilig om een kleine hoeveelheid knoflook aan de hond te geven. Waarschijnlijk doet het meer goed dan kwaad. Aangeraden word om de hond een paar dagen per week knoflook te geven, bijv. 5 dagen wel en 2 dagen niet.

**Dit schrijft Pat Lazarus (vrije vertaling uit Keep your Dog Healthy the Natural Way) over knoflook:
Een 50 pound wegende hond (volgens mij is dat 25 kilo, niet?) kun je 1 of 2 verse tenen knoflook geven tegen de vlooien. Het is niet gezegd dat het helpt. Dit is voor ieder dier anders.

**Dit schrijven Stephen Withrow en Gregory MacEwen (vrije vertaling uit "Small Animal Oncology") over knoflook:
Gerapporteerd positief effect: tegen bacterieen, tegen virussen, tegen schimmels, beschermd tegen kanker.

Nadelige gevolgen: Niet gebruiken voor een operatie vanwege het bloedverdunnende effect. Grote dosis kan Heinz-body-bloedarmoede veroorzaken.

Wisselwerking met andere kruiden of geneesmiddelen: Niet gelijktijdig toedienen met andere bloedverdunnende middelen, evenals gember, ginkgo, vitamine E.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Er is in andere boeken ook nog genoeg geschreven over knoflook, maar dat was of te ingewikkeld om hier neer te schrijven (het gebruik van knoflook bij het bestrijden van Distemper van Juliette de Bairacli Levy - beslaat gewoon -tig pagina's) of het kwam op het zelfde neer als wat door andere schrijvers al was benoemd.

Groetjes, Lizzy, ik hoop dat jullie hier wat aan hebben!

p.s., met vrije vertaling bedoel ik dat ik mogelijk een beetje kromme zinnen heb gemaakt of dat ik het e.e.a. heb weggelaten omdat dit (mijnsinziens) niet belangrijk genoeg was - ik heb de "highlights" er dus uitgehaald.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 10 apr 2003, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door RottSenner
#14059
Mijn PC is vanavond volledig hersteld verklaard na een grote "Boem!" (letterlijk en figuurlijk) dus kan ik eindelijk mijn tipje geven.
Het gaat hier om een uiterst dieronvriendelijke "nabehandeling" van de vlooien: men neme een vlooienband en knippe die in stukjes. Men zorge vervolgens dat er altijd een stukje in de stofzuigerzak aanwezig is.
Op deze manier krijgen de mormels die ontsnapt zijn geen kans om in de rebound wederom je huis te infesteren.  ;D
Laatst gewijzigd door RottSenner op vr 11 apr 2003, 01:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door yalla
#14062
Ik kreeg onderstaande net binnen van PreciousPets.org Newsletters. Need I say more ?? /LOL


Fighting Fleas Holistically


The first step is to ask why your pet has fleas. Is your home infested with fleas? Your yard? The park where your pet plays? Do all your pets suffer from fleas, or only a particular pet?
Fleas, like all parasites, prey on the weak, sick, and malnourished. An animal infested with fleas is an unhealthy animal, and while the fleas certainly worsen this ill health, they do not cause it. Poor-quality, inappropriate diets cause parasite infestations, as do unsanitary conditions and all forms of stress. By knocking out the flea, whether with insecticides, nematodes, or hormones, you have done nothing to solve the root problem of ill health.

The first and most essential step is to improve your pet's health and vitality. The single best way to do this is to feed them a diet based on nature, rather than a highly processed commercial food. This single step is 99 percent of the battle, and yet is the one most people don't want to consider when looking for an alternative to pesticides.
Hee wat grappig! Trouwens, wel zeer aannemelijk moet ik zeggen. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik ook niet zeker weet of mijn beesten vlooien hebben (ik kom er nooit eentje tegen), want ze zijn natuurlijk hartstikke gezond !! ;)
Mijn katten eten sinds kort ook BIBI dus misschien ben ik al wel vlooeienvrij.
Door Twanneke
#14063
ik gebruik zelf ook knoflook. capsules gewoon van de drogist en vers. Bij http://www.jordenshippo.nl/nl/index.htm kun je bij de hondenartikelen ook allerlei vlooien en parasieten middeltjes op natuurlijke basis kopen
Heeft iemand ooit die vlooien en teken spray van hun gebruikt? Zo ja.... hoe beviel dat?
Door roger
#14064
<<Je koopt bij de Tuinen een Tea Trea spray. Daarin doe je 4 druppels olie: geranium, ceder, lavendel, citroen. Voor het gebruik goed schudden en daar je honden licht mee in sprayen. [/quote]<<

Lizzy,

Hier kom ik effe op terug.

Die tea trea is dat een kant en klare spray , puur tea trea of is dat aangelegd met water, en in welke verhouding ?
Hier schijnen ze dat in de "tuinen van ....." niet te kennen, althans niet in kant en klare spray vorm, vandaar mijn vraag.

Het krioelt van de teken in de Kempische en Brabantse bossen blijkbaar.
Door Admin
#14065
Hoi Roger, de tea tree spray die ik heb bevat alcohol en water en een onduidelijk percentage tea tree! Het bevat verder geen kunstmatige geur of kleurstoffen, maar daar heb je dan ook alles mee gezegt!

Ik zal eens op zoek gaan naar het recept van de spray die ik op Internet gevonden heb, tegen vlooien en teken. Misschien staan daar de juiste verhoudingen bij (kan ik me niet meer herinneren). Dan kunnen we het gewoon zelf gaan maken:-)

Groetjes, Lizzy
Door Anna
#14066
Hier in Antwerpen krioelt het niet van de teken, ofwel vinden ze mijn hond niet leuk...  Ofwel zie ik ze niet, maar kan dat?  Een teek bijt toch altijd en dan zou ik toch minstens zo'n bultje moeten zien??  Mijn hond heeft kort haar, dus ik kan er toch niet naast kijken?  Of kunnen teken ook bijten zonder een bultje "achter te laten"?  Tja, ik weet het niet, maar ik heb ze nog niet gezien.

Groetjes,

Anna.
Door Helen
#14067
Hallo!

Dit is eigenlijk een vraagje voor Roger. Roger hoe doe jij dat als je een knoflookkuur tegen wormen geeft?
Geef jij dan een weekje of drie geen knoflook meer en ga je daarna door met het enkele keren in de week geven van knoflook? Ik heb na elijk begrepen dat jij ook regelmatig knoflook door het voer geeft.
Hoe vaak geef jij zo'n knoflook kuur?

groetjes Helen
Door Lupa
#14068
Ik heb nu ongeveer 2 weken geprobeerd knof te geven maar zij weigeren pertinent te eten als knof in zit, ik heb het ook geperst maar nieks! noormaal zijn ze niet zo kieskeurig maar knof nee!!!!
Is er een andere alternatief?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door