Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door sylvia
#14099

"De werkzame stof in de Scalibor protectorband® is deltametrin en is veilig voor de mens en de hond. De werkzame stof komt langzaam uit de band vrij en wordt verspreid in de bovenste vetlaag van de huid. De stof komt dus niet in het bloed van de hond."

" .. werkzame stof die in kleine hoeveelheden vrijkomt en via het huidvet over het hele lichaam van de hond wordt verspreid."

Magic Google ;).
en volgens meneer google is delametrin gewoon een pesticide....dus vraag me af of dat gewoon in de vetlaag blijft want dat is het verhaal van de fabrikant natuurlijk
Dosis en werking
Langwerkend insecticide uitsluitend toegelaten ter bestrijding van kruipende insecten, zoals wantsen, mieren, vlooien, kakkerlakken, vliegen, pissebedden, zilvervisjes en motten, mits zodanige apparatuur wordt gebruikt dat enkel toepassing met grove druppel onder lage druk mogelijk is op plaatsen waar de insecten zich verschuilen.
Deze schuilplaatsen zijn o.a.: in spleten, barsten, voegen, tussen leidingen, achter gootstenen, douchen, deurstijlen, …
Bestemd voor professioneel gebruik.
Door Ink
#14100

en volgens meneer google is delametrin gewoon een pesticide....dus vraag me af of dat gewoon in de vetlaag blijft want dat is het verhaal van de fabrikant natuurlijk
Natuurlijk is het een pesticide. Waar wou je die beesten anders mee doodmaken ... met appelstroop? De vraag was wat het doet: bloed of huid. En DIT is het antwoord: huid.

Vooruit dan maar ... inhoudelijk commentaar: gif is gif.
Door sylvia
#14101
Vooruit dan maar ... inhoudelijk commentaar: gif is gif.
precies,en ook ik snap dat je ze niet met appelstroop dood maakt....hoewel ze komen niet meer vooruit maar om je hond nou met appelstroop in te smeren.....

ook ik gebruik gif om van ongedierte af te komen alleen moet ik niks hebben van middeltjes die voor een bepaalde tijd rondzwalken IN je hond en via een beet van een parasiet pas zijn werk doet.Hoe weet je trouwens dat het alleen in de vetlaag blijft zitten,zolang bestaat het nog niet in dit gebruik,de fabrikant kan zoveel beweren wat we hier nu onderhand ook wel weten is dat de fabrikanten van alles beweren waar nu van vastgesteld is dat het schijnbaar toch weer precies is wat je niet wilt.
Door Nelly
#14102
Ivonne, Bas is toch een Newf hè? Of heb ik nou een andere Bas voor ??? :-[ Nou ja, in ieder geval is mijn ervaring met vlooien/tekenbanden bij Newfies, dat ze errug gauw "dichtslaan", door de erg vette vacht van de Newf, en dan dus hun werk niet meer kunnen doen, helaas :-/. Hoeft in dat geval dus niet aan de band te liggen
Ik was ook enthousiast over de scaliborband en had in maart Bas weer zo'n band omgedaan (nieuw), deze heeft hij een x-aantal weken om gehad totdat ik ineens een grote teek op zijn snoet zag zitten ??? , dit was begin mei.

Ik heb diezelfde week nog een nieuwe band voor hem gehaald en omgedaan en verdomd als het niet waar was, weer na een paar weken een teek gevonden maar nu in zijn lies.

Tja, nu weet ik niet of de band die ik vorig jaar gebruikt heb (zonder ooit toen nog een teek of vlo gezien te hebben) misschien een ietwat andere samenstelling had maar ik vond dit toch wel raar; twee keer een nieuwe band en twee keer een teek gevonden.....
Door Helen
#14103
Heb de magie van google ook gebruikt. Op de site van intervet staat ook wat info over de scalibor band. Daar staat ook dat het gebruikt mag worden op drachtige teven omdat het niet de bloedbaan induikt. Tja ben geen chemicus weet ook niet of dit wel zo is.

groetjes Helen
Door ine
#14104
ik ben ook geen medicus, maar in de huid, die in direkte verbinding staat met bloedvaten en lymfeklieren????
laat mij maar in de waan, dat als het in de huid komt, het door het hele lichaam zwerft!!
alleen bij een echte vlooienexplosie, zal ik naar 1 van deze middelen grijpen!! :-[
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#14105
Tja Nelly, da's een goeie .....  ??? (Bas is inderdaad die Newf)...... hmmm.

Blijft dan toch wel bijzonder dat we de band vorig jaar zonder problemen hebben gebruikt (geen teek en/of vlo meer gezien en hij heeft er toen gewoon mee in het water gezeten) terwijl het dit jaar dus minder werkte  ???
Door Nelly
#14106
Dat kan ik dus ook niet verklaren, Ivonne, of het zou zo moeten zijn dat de vacht van Bas vorig jaar om de één of andere reden minder vet was. Maar da's ook weer ver gezocht hè.
Tja Nelly, da's een goeie ..... ??? (Bas is inderdaad die Newf)...... hmmm.

Blijft dan toch wel bijzonder dat we de band vorig jaar zonder problemen hebben gebruikt (geen teek en/of vlo meer gezien en hij heeft er toen gewoon mee in het water gezeten) terwijl het dit jaar dus minder werkte ???
Door sylvia
#14107
als ik een vlo tegen kom ga ik éénmalig met bodip aan de gang ,is één keer smerig maar ben je zeker alle vlooien en eitjes kwijt ook in huis (ik dweil er dan ook mee) als het een plaag is pray ik een keer met exil maar ik moet zeggen dat ik het al jaren niet meer nodig heb gehad (ze vinden ze denk ik niet lekker smaken) ik zoek ook geen gebieden op waar veel honden worden uitgelaten(op een beperkte ruimte) en ga ook geen landjes op waar schapen hebben gestaan.Tijger loopt ook buiten en joepie tot op heden ook nog geen "pietje"gevonden  ;D Hopelijk blijft dit zo!
Door Gaby
#14108
en ga ook geen landjes op waar schapen hebben gestaan.

Ik ga graag landjes op waar schapen staan ;D ;D :D


Wat ik mij trouwens af vroeg wat betreft die scalibor band.
Is de geur van zo'n band niet veel te sterk voor onze hond. Ze ruiken zo veel beter, dat ik mij af vraag of dat wel goed is voor hun reukvermogen.

Die twijfel heb ik ook met een intranazale (of hoe je dat ook mag schrijven) neusspray van kennelhoest. Daarbij vraag ik mij ook af of dat niet te veel schadelijke gevolgen heeft.

Gr. Gaby
Gebruikersavatar
Door Sonja
#14109


Wat ik mij trouwens af vroeg wat betreft die scalibor band.
Is de geur van zo'n band niet veel te sterk voor onze hond. Ze ruiken zo veel beter, dat ik mij af vraag of dat wel goed is voor hun reukvermogen.

Gr. Gaby
Daar had ik zelf nog niet bij stilgestaan. Maar mijn honden hebben al een paar keer speurtraining gehad waarbij ik die Scaliborband gewoon om heb gelaten. Ze speurden als vanouds, dus ik heb niet de indruk dat ze er last van hebben.

Sonja
Door Angelique
#14110
Heb de magie van google ook gebruikt. Op de site van intervet staat ook wat info over de scalibor band. Daar staat ook dat het gebruikt mag worden op drachtige teven omdat het niet de bloedbaan induikt. Tja ben geen chemicus weet ook niet of dit wel zo is.

groetjes Helen
Lekker, moet je zeker voor de geboorte van de pups de moederhond goed wassen, want die kleintjes gaan wel aan moeder liggen sabbelen natuurlijk.
Veel van die werkzame stoffen kunnen het genetisch materiaal aantasten, zowieso van Perithrine is het bewezen. Voor drachtige honden lijkt me dan het gebruik van dat soort middelen sterk af te raden.
Door Thineke
#14111
Dit voorjaar hebben we er aan zitten denken om de Scalibor banden te gaan gebruiken, aangezien het hier vooral met de teken een regelrechte ramp is. (50 per dag is vrij normaal hier :()
Op de bijsluiter staat dat je de band niet bij pups jonger dan ? weken mag gebruiken, dus dat ging hier weer niet door, aangezien we hier een nest hadden liggen. Dan maar weer Frontline. En als je iets niet op - jonge - pups mag gebruiken, zou ik het ook niet op drachtige teven gebruiken. Het blijft gif!
Door cattystyle
#14112
Bedankt voor jullie reacties!

Over dikke vacht gesproken, voor vlooien geldt het volgens mij niet (niet bij mij), maar bepaalde katten hebben bij minder teken dan de anderen. Ik zie wel dat ze bij sommigen volgens mij niet door die dikke vacht heenkomen, Thomas bijvoorbeeld heeft ze alleen maar op zijn gezicht en voorpootjes, Gizmo, zijn moeder ook. En bij tonick en jinn, die heel dunne vacht hebben, vind je ze overal! Maar dan ook wel makkelijk, je ziet ze veel beter zitten. Ik heb ook het idee dat een aantal van mijn katten andere plaatsen bezoeken dan de rest, sommigen hebben zelden teken en de anderen weer heel vaak.

Moet ik trouwens uit de rest opmaken dat schapen toch teken met zich meebrengen of de teken-quotiënt in de buurt verhogen??????????

Marieke * Nikki
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#14113
Voor zover ik me kan herineren is het grote verschil met het gebruik van de Scaliborband vorig jaar en de twee mislukte keren van dit jaar: .......... vorig jaar zat Bas nog aan de brokken en sinds begin maart dit jaar aan de Carnibest.... ??? ??? :-/ (misschien dan toch maar weer aan de brokken tegen de teken en vlooien met zo'n bandje om ??????? ;D ;D :-[ ;D )

De geur van de band valt reuzemee.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door