Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Paul_Barte
#14114
Wat iedereen nu even loop te vergeten is het volgende. Teken- en vlooienplagen zijn niet ieder jaar hetzelfde. Het ene jaar barst het van de vlooien en teken en het andere jaar zie je ze nauwelijks, dit heeft natuurlijk met het weer te maken maar ook andere factoren zullen zeker van invloed zijn.
Ik spreek sommige mensen die na een boswandeling 40 tot 50 teken moeten verwijderen terwijl vorig jaar het al veel was als het er 3 waren!!
Indien iemand dezelfde wandeling maakt met een Scaliborbandje om en slechts 1 of 2 teken vindt dan denk ik dat het bandje zijn werk heel knap heeft gedaan !!
Je kunt dus pas stellen of zo'n bandje goed of niet goed werkt als je weet hoeveel teken of vlooien de hond zou hebben indien hij niet behandeld was.

Het klinkt misschien ongelooflijk maar heb bij mijn 4 honden nog geen teek of vlo gezien.........en zonder 'voorbehoedsmiddelen'  ;)
Ik heb hier mijn eigen theorieën over maar ben ook niet zo stom om met de honden ff lekker in het bos te gaan wandelen  ;D  ;D  ;D
Door Ink
#14115
Ik heb hier mijn eigen theorieën over maar ben ook niet zo stom om met de honden ff lekker in het bos te gaan wandelen ;D ;D ;D
Jahh, jahhh, jahhhh ... volgend jaar komen we met z'n allen bij jou tussen de appelbomen lopen. Desnoods tussen de jampotjes ... ;D. Maar ik blijf van je houwen.
Door Paul_Barte
#14116
Zit je nog steeds niet lekker hè Ink  :o  ;)  :P

Kan het ook niet helpen dat de Betuwe nog een gezonde plek in Nederland is  ::)
Door Ink
#14117
Zit je nog steeds niet lekker hè Ink :o ;) :P

Kan het ook niet helpen dat de Betuwe nog een gezonde plek in Nederland is ::)
Zucht ... we zijn zo nu en dan al aan het kijken naar een huis in die buurt ... hush en niet verder vertellen ...
Door sylvia
#14118

Jahh, jahhh, jahhhh ... volgend jaar komen we met z'n allen bij jou tussen de appelbomen lopen. Desnoods tussen de jampotjes ... ;D. Maar ik blijf van je houwen.
zie je wel appelstroop dat is het middel tegen vlooien en teken ;D
Door sylvia
#14120
Maar wel van "DE BETUWE' Syl...anders helpt het niet!!
ja dat staat buiten kijf ut mot wel van flipje zijn natuurlijk ;D
Door Ink
#14121

zie je wel appelstroop dat is het middel tegen vlooien en teken ;D
Yes!!!
De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen ... hier in de buurt hebben we geen last gehad. Noch van vlooi noch van teek. Alleen dat ene uitstapje in Austerlitz ... christ ...

Dus als er nog mensen aande kust willen komen wonen in plaats van tussen de Flipjes .....
Door sylvia
#14122

Yes!!!
De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen ... hier in de buurt hebben we geen last gehad. Noch van vlooi noch van teek. Alleen dat ene uitstapje in Austerlitz ... christ ...

Dus als er nog mensen aande kust willen komen wonen in plaats van tussen de Flipjes .....
ik woon ook aan de kust en ook hier geen vlo of teek te vinden tenminste niet op mijn honden en kat ;D misschien smaken de toeristen beter ;D ;D ;D

(misschien kennen die beestjes ons volkslied;ben ik van duitse bloed..... dat moet goed smaken ;D )
Laatst gewijzigd door sylvia op za 21 jun 2003, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#14123
nou ink, jou uitstapje was dichtbij mijn uitstappje,(utrechste heuvels) ik heb nooit zoveel teken mee gemaakt als toen.
Door sylvia
#14124
nou ink, jou uitstapje was dichtbij mijn uitstappje,(utrechste heuvels) ik heb nooit zoveel teken mee gemaakt als toen.
:o heeft ink ze meegenomen natuurlijk :o :o :o vandaar dat ze aan de kust bijna niet voorkomen dit jaar ;D
Door ine
#14125

ik woon ook aan de kust en ook hier geen vlo of teek te vinden tenminste niet op mijn honden en kat ;D misschien smaken de toeristen beter ;D ;D ;D

(misschien kennen die beestjes ons volkslied;ben ik van duitse bloed..... dat moet goed smaken ;D )
???????????? welke kust??????????
Dus als er nog mensen aande kust willen komen wonen in plaats van tussen de Flipjes .....
ikke!!!!!!!!!!!!! ;D ;D ;D ;D
Door sylvia
#14126
welke kust als je langs komt wil ik je de kust wel van up close laten zien hoor ;D maar je hebt gelijk hier direkt zitten we nog aan een stuk binnenzee maar als je ff in de auto stapt en je rijdt 10 minuten zit je aan de buitenzee,hoewel dat nu niet te doen is met die toeristen  :-/ geen hondjes gewenst  :-/ :-/ en je ziet hier nu al weer volop belgen en duitsers,ben altijd weer blij als de rust is weder gekeerd hier
Door ine
#14127
die belgen en duitsers zien wij het hele jaar! soms sta je in een nederlandse winkel, praten die meiden achter de kassa duits tegen je! zijn ze nog verbaasd, dat je een nederlander bent!! :-/ ;D ;D ;D
Door sylvia
#14128
die belgen en duitsers zien wij het hele jaar! soms sta je in een nederlandse winkel, praten die meiden achter de kassa duits tegen je! zijn ze nog verbaasd, dat je een nederlander bent!! :-/ ;D ;D ;D
woon je zover in het zuiden dan zit je tussen de inboorlingen onderhand ;D ;D ;D
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door