Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Bosliefje
#1652025
Ik had 2 jaar geleden een vlooienplaag: honderden vlooien die binnen rondsprongen.  Uiteindelijk bleken ze uit de komposthoop te komen, kennelijk had daar 's winters een egel een nest gehad. Nadat de komposthoop geheel was afgevoerd was het ook over.
Door Antonia
#1655303
lisa-v schreef: Ik zit echt even met een probleem waar ik geen oplossing voor weet.
Mijn hond gaat 2 dagen per week naar mijn ouders als ik moet werken.. Ongeveer anderhalve week geleden toen ik haar op kwam halen zag ik twee vlooien over haar heen rennen en heb ik haar gelijk weer haar pipetje advantage gegeven. Ik heb het gelijk tegen mijn ouders gezegd dus alles is heet gewassen en behandeld met een omgevingsspray! Ook mijn huis en spullen. Afgelopen vrijdag kreeg Puck weer mega veel jeuk achter haar staart en beet ze zich helemaal kapot. Na een da bezoek is alles weer genezen. Nu bracht ik gister mijn hond weer naar mijn ouders en nadat ze in de tuin geweest is begint ze zich uit te schudden en vallen er drie vlooien van haar af! Even later zagen we ze ook op haar kussen en vandaag weer na in de tuin te zijn geweest brengt ze vlooien mee naar binnen. Wij weten echt niet meer wat we hier tegen kunnen doen. Ze blijven blijkbaar niet op haar zitten omdat ze een pipetje heeft gehad, maar ze blijven wel op haar springen en ze neemt ze constant mee naar binnen. Mijn ouders zijn het ondertussen helemaal zat want mijn vader wordt nadat Puck weg is ook helemaal lek geprikt.. We kunnen nu dus binnen wel weer sprayen, maar als ze in de tuin zitten dan blijven ze via Puck mee naar binnen komen.
Ze hebben vorige maand drie eenden met nesten in de tuin gehad, dus ik denk dat het daar door komt. Iemand enig idee hoe we dit aan moeten pakken? Ze bijten mijn hond soms wel, maar blijven niet op haar. Ze reageerd heel heftig op een beet.
Weet je zeker dat het vlooien zijn? Ik weet niet of het te vergelijken is, maar als mijn kippen broeds zijn geweest en dus lang op dezelfde plek in het hok hebben gezeten, dan zie ik wel eens wat luizen. Ik heb daar bij de Welkoop een speciale poeder voor gehaald en die werkt goed.
Door lisa-v
#1662886
We zijn gelukkig van het probleem af!!  :biggrin2: hehe weer rustig ademhalen..
Me moeder heeft haar hele tuin met een goedje van tree tea gesproeid en we hebben al een week geen vlooien meer gezien.
Hopelijk is dit het einde van het vreselijke vlooien verhaal..
Door miik
#1673119
HannekeKjell schreef: Dat vlooien-anticonceptiemiddel, kan je dat ook gebruiken bij honden die gevoelig reageren op druppels, vlooienbanden enz. voor op de huid?
Of zou de kans bestaan dat ie daar ook heftig op reageert?
Dat is een injectie (Program) en werkt dus iets anders, ik zou het je eigen dierenarts eens vragen
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door