Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Pattie
#181899
chooky schreef: Ik zou op iets meer als 1 jaar (zeg zo 1,5 jaar, dit om genoeg afstand tussen de laatste 2 entingen te krijgen, zodat je zo min mogelijk kans loopt dat ze elkaar in de weg zitten) nog de belangrijkste entingen herhalen, parvo, hondenziekte en leverziekte, voorzover deze los verkrijgbaar zijn.
Hierna een aangepast schema of zelfs helemaal niet meer. Ik ent niet meer na de enting op 1 jarige leeftijd. behalve als dat perse moet. Die uitzondering maak ik dus voor de rabies ivm vakantie naar Frankrijk.
Hij is geent op 6 januari 2004 met een cocktail en op 3 februari met parvo en weil.

Het is dus handig om hem na 6 januari te laten enten voor parvo, hondenziekte en leverziekte..?? En zo een titertest..?? Zou ik die nu kunnen doen of is dat onzin..?? misschien is hij al beschermd en hoeft hij geen enting meer.. dat heb ik het liefst
Door Pattie
#181902
Lupa schreef: ik zou de cocktail geven, zonder kennelhoest
kennelhoest >:( >:( >:( hij krijgt honing met druppels werkt als een trein ;D hij heb nu kennelhoest, bijna over gelukkig.. :-\
Laatst gewijzigd door Pattie op wo 06 okt 2004, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door chooky
#182016
Pattie schreef:

Hij is geent op 6 januari 2004 met een cocktail en op 3 februari met parvo en weil.

Het is dus handig om hem na 6 januari te laten enten voor parvo, hondenziekte en leverziekte..?? En zo een titertest..?? Zou ik die nu kunnen doen of is dat onzin..?? misschien is hij al beschermd en hoeft hij geen enting meer.. dat heb ik het liefst
Ik bedoelde ongeveer als hij 1,5 is ongeveer, maar je zou inderdaad ook een titertest kunnen laten doen. Er zijn veel meningen over deze test, maar ik denk (nadat ik de laatste berichtjes over wat titers meten in een ander topic gelezen heb) dat het wel zinvol is om deze te laten doen. Als er genoeg antistoffen aanwezig zijn, weet je dat de vorige enting is aangeslagen. Zijn er niet genoeg, kun je dan gaan nadenken hoe dat komt, en wat je er eventueel aan moet doen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door