Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#172368
Ik ben inderdaad ook op die pagina geweest maar ik vind het wel een beetje vreemd. Ze praten over info boekje vaccinatie of alleen onderzoeksformulier. Maar hoe ik alleen dat formulier dan kan krijgen staat er niet bij , het zou toch heel simpel op internet te plaatsen zijn dat iederen dan kan downloaden. maar ik kan alleen vinden het boekje plus onderzoeksformulier voor € 5.00
Ik ben dan ook heel beniewd wat je ontvangt. Laat het ons weten.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#172523
Ja, een tamelijk alternatief entschema: op geleide van de titer. Iedere hond reageert namelijk anders op een enting. Kijk maar bij de topic over Schotland. Meestal hebben ze een ruim voldoende titer na een enting, die ook jaren aanhoudt. Een heel enkele keer heb je een hond die niet of slecht reageert op een enting.
Of beter gezegd, die geen hoge titer krijgt. Het is dan de vraag of ie dan ook niet beschermd is. Maar omdat de titer het enige is wat meetbaar is, gebruik ik die als richtlijn.
#172569
Dus jij ent niet standaard een keer in de zoveel jaar (bijvoorbeeld 1x in de 5 jaar tegen parvo, dit werkt toch 5 jaar?)

Ik heb bij mijn dierenarts geinformeerd of zij titertesten doet, maar dit doet ze niet en dan moesten we naar een speciale kliniek geloof ik.

Als ik nou de werkzame tijd (wat Nobivac dan aangeeft) weet van de verschillende entstoffen, dan kan ik aan de hand daarvan de entingen plannen. Zou dat ergens te vinden zijn? Ik kan zo op het internet niets vinden.
Door Lizzy
#172577
Nobivac is geregistreerd voor een 2 jaar durende bescherming voor alles behalve Weil. Dat is 1 jaar.

Maar de kans is veel groter dat de hond 5 tot 7 jaar tot levenslang beschermt is tegen Parvo/Hondenziekte/HCC. Overigens, als de hond beschermt is tegen deze ziektes, dan is enten dus hopeloos zinloos. Want meer beschermt dan beschermt kunnen ze niet worden.

Alle andere entingen vind ik trouwens sowieso zinloos. Daar zou ik sowieso niet voor enten. Ik vind de kriteria van Don Hamilton wel sterk (voor welke ziekte wel en voor welke ziekte niet enten en waarom): http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=777
Door Lizzy
#172722
Evelyn schreef: Dus tegen parvo is volgens nobivac geen 5 jaar bescherming? Ik dacht dat monique (yalla) dit ergens had geschreven.
Volgens mij heeft Yalla het over drie jaar gehad. Officieel is dit ook niet correct maar haar dierenarts geeft de cocktail iedere drie jaar (volgens mij).

Officieel geeft de enting volgens Nobivac 2 jaar bescherming. Maar Tannetje en ik zeggen dat het veel langer bescherming geeft. Ik zeg zelfs levenslang. Maar dit kun je met titers goed uittesten!
#172812
Lizzy, ik heb jouw vertaling gelezen en ik ben er blij van (wat is dat een werk geweest voor jou om dat allemaal te vertalen!). Ik weet nu voor mezelf dat ik alleen parvo en hondenziekte ga enten (bij yindra wel de puppy-entingen), alleen om de hoeveel jaar weet ik nog niet, daar ben ik nog niet uit. Maar ik vind het echt super dat je dit met ons gedeeld hebt/voor ons vertaald hebt, zo heeft iedereen de kans om de feiten/gevolgen over het enten te lezen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#173542
Intervet zegt dat het twee jaar werkt omdat ze de proeven om aan te tonen dat het langer werkt nog niet gedaan hebben. Ze zijn nu bezig met registratie voor drie jaar, geloof ik.
Dat moeten ze aantonen met dierproeven.
Door Lizzy
#173560
Evelyn schreef: Lizzy, ik heb jouw vertaling gelezen en ik ben er blij van (wat is dat een werk geweest voor jou om dat allemaal te vertalen!). Ik weet nu voor mezelf dat ik alleen parvo en hondenziekte ga enten (bij yindra wel de puppy-entingen), alleen om de hoeveel jaar weet ik nog niet, daar ben ik nog niet uit. Maar ik vind het echt super dat je dit met ons gedeeld hebt/voor ons vertaald hebt, zo heeft iedereen de kans om de feiten/gevolgen over het enten te lezen.
Graag gedaan. Het heeft mij ook geholpen een beslissing te nemen over hoe ik wilde vaccineren.

Groetjes, Lizzy
#174204
Nou, ik heb het boekje van Natural Animal consulting binnen. Er staat eigenlijk in wat jullie ook al weten, dat enten bijwerkingen heeft (en ze noemen dus deze bijwerkingen), niet zo gezond is als men denkt en een slecht effect heeft op het imuunsysteem van het dier. Daarnaast treden veel ziektes alsnog op na het enten. Ook geven ze aan wat er in een vaccin zit. Daarnaast moet je gecombineerde vaccins mijden en gebruik dode vaccins.

Ze noemen de volgende duur van de imuniteit bij de verschillende entingen:
- hondenziekte, 5 jaar
- adenovirus, 7-9 jaar
- parvovirus, 2-7 jaar
- para-influenza, 3 jaar
- bordetella bronch., 9 mnd
- coronavirus, levenslang, ongeacht wel of niet ingeent.

Daarnaast komen ze nog met homeopatische oplossingen ipv het enten, het gebruik van nosoden

Dat is even in het kort wat er in dit boekje staat. Dit boekje is zeer geschikt om je kennissen/familie/dierenarts etc te laten zien hoe ongezond overvaccineren is. Er staat voor jullie denk ik niets nieuws in.

Nog even een vraagje, klopt de duur van imuniteit, zoals deze wordt genoemd, met jullie kennis?

Wanneer dit klopt zou ik mijn honden elke twee jaar kunnen enten voor parvo en dan elke 5 jaar voor hondenziekte. Dan zal ik dus verder niet enten, ook niet voor Weil. Maar kan iemand me vertellen wat deze ziekte inhoudt? Eigenlijk weet ik dat niet (goed) :-[.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op za 25 sep 2004, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#174221
Sorry Evelyn, ik heb per ongeluk jou tekst in de update genomen! Maar ik heb niks veranderd hoor!
Nou, ik heb het boekje van Natural Animal consulting binnen. Er staat eigenlijk in wat jullie ook al weten, dat enten bijwerkingen heeft (en ze noemen dus deze bijwerkingen), niet zo gezond is als men denkt en een slecht effect heeft op het imuunsysteem van het dier. Daarnaast treden veel ziektes alsnog op na het enten. Ook geven ze aan wat er in een vaccin zit. Daarnaast moet je gecombineerde vaccins mijden en gebruik dode vaccins.

Ze noemen de volgende duur van de imuniteit bij de verschillende entingen:
- hondenziekte, 5 jaar
- adenovirus, 7-9 jaar
- parvovirus, 2-7 jaar
- para-influenza, 3 jaar
- bordetella bronch., 9 mnd
- coronavirus, levenslang, ongeacht wel of niet ingeent.

Daarnaast komen ze nog met homeopatische oplossingen ipv het enten, het gebruik van nosoden.
Nosodes kun je, in mijn ogen, niet geven ipv een enting. Nosodes lijken wel goed te werken op die momenten dat er epidemieen uitbreken.
Dat is even in het kort wat er in dit boekje staat. Dit boekje is zeer geschikt om je kennissen/familie/dierenarts etc te laten zien hoe ongezond overvaccineren is. Er staat voor jullie denk ik niets nieuws in.

Nog even een vraagje, klopt de duur van imuniteit, zoals deze wordt genoemd, met jullie kennis?
Net zo uit de lucht gegrepen als iedere andere gok naar de duur van de immuniteit. Er is gewoon geen onderzoek gedaan naar de maximale duur. Alleen naar de minimale duur. Ik durf erop te gokken dat een aantal van deze vaccins levenslange immuniteit geeft.
Wanneer dit klopt zou ik mijn honden elke twee jaar kunnen enten voor parvo en dan elke 5 jaar voor hondenziekte. Dan zal ik dus verder niet enten, ook niet voor Weil. Maar kan iemand me vertellen wat deze ziekte inhoudt? Eigenlijk weet ik dat niet (goed) :-[.
Dobermann he? Een Dobermann (black & tan) kan wel eens geen immuniteit opbouwen na het geven van een Parvo vaccin. Het is misschien zinvol om Parvo te vaccineren en daarna een titers test te laten doen om te kijken of hij wel uberhaubt immuniteit heeft opgebouwd.

En daarnaast krijg je helaas te maken met het feit dat niet alle ziektes in losse vaccins verkrijgbaar zijn... Ik weet niet of Hondenziekte en Parvo in aparte entingen te krijgen zijn... (zal mijn archieven eens naspeuren).

Over Weil kun je meer in dit topic lezen: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... 3#msg88753
#174223
Yindra heeft als eerste enting parvo en hondenziekte gehad (dat was bij 6 weken, toen was ze nog bij de fokker). Dan zou dit toch wel vaker te verkrijgen zijn, hoop ik toch. Maar goed, dan zit je ermee dat deze twee misschien niet los van elkaar te verkrijgen zijn. Moet ik misschien maar beide elke 2 jaar enten. Ik wil niet overvaccineren, maar eigenlijk ben ik nog een beetje bang dat ik dan te weinig vaccineer en dat ze dan door mijn schuld ziek worden (of dat iedereen denkt dat het mijn schuld is omdat ik minder vaccineer dan dat gebruikelijk is).

Ik ga nu ff je link lezen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door