Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door oebaya
#378367
Hitam schreef: Uuuhm, doe ik ook hoor. Als ik iets onderteken dat het gebeurd is, moet ik ook heel zeker weten dat het echt gebeurd is. En dat weet je alleen zeker als je het zelf doet. Of de eigenaar het doet waar ik bij ben.
Maar je kan toch wel een beetje compromissen? B.v. even op de sprayfles Frontline drukken, zodat er een beetje op de hond zit en even een tipje antiwormpasta op de tong. ;)
gr.
Nicolette
Door conleeuw
#378937
Angelique schreef: Zo'n moraalrakker had ik hier. Ik mocht niet eens zelf de wormpil ingeven, alsnog bang waarschijnlijk dat ik 'm achterover ging drukken ;D
Frontline idemdito, ze wilde een pipet geven, DAT wilde ik dus niet hebben, alleen spray mocht. Maar ze ging Broer zelf insprayen. En toen pas tekende ze het paspoort af ::)
En ergens heeft hij ook gelijk, het is ten slotten zijn/haar naam die in het paspoortje staat, gaat er iets mis, zijn zij de klos.
Door Timmy
#378958
conleeuw schreef: En ergens heeft hij ook gelijk, het is ten slotten zijn/haar naam die in het paspoortje staat, gaat er iets mis, zijn zij de klos.
Mwah, wat kan er nou misgaan? Dat de hond wormen krijgt? Kan ook als hij ontwormt is, vlak voor vertrek. Of dat ze vlooien krijgen?? Nou ja, dat zal heel Schotland een worst wezen...
Met vaccinatie kan ik het me voorstellen, maar niet echt met ontwormen en behandelen tegen vlooien/teken...

Gr.
Linda
Door conleeuw
#379005
mischien is de achterliggende idee dat er ook door vlooien en teken ziekten kunnen worden overgedragen? ;D
Kijk dat de UK panisch is over import van dierenziektes is al lang bekend (zij zijn niet de enige), hoe terrecth het is is mischien nog wel de vraag. Het zijn niet helemaal denkbeeldige vrezen, want dieren ziekten (en planten ziekten) verspreiden wel deeglijk. Het is in ieder geval nu toch al mogelijk om een hond en of kat mee te nemen zonder elle lange quarantine, ik weet ook nog dat Britse Sheepdog Handlers met hun honden naar Zuid Africa kwamen voor een Sheepdog Trail en dan de honden moesten achter laten. Dus wat ik wil zeggen is, het is al beter dan wat het was en ik vindt het niet zo raar dat ze een aantal voorzorg maatregelen willen nemen met oog op mogelijke overdraging van ziekten.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#379296
conleeuw schreef: En ergens heeft hij ook gelijk, het is ten slotten zijn/haar naam die in het paspoortje staat, gaat er iets mis, zijn zij de klos.
Ja tuurlijk hebben ze in de verte gelijk. Alleen kan ik mijn hond na het dabezoek wel direkt zijn frontlinejasje afgewassen hebben en daarbij wordt er bij de grenspassage nog niet 1 tel naar de hond gekeken. Die moest ik zelf nog afscannen, had voor dezelfde centen alweer helemaal onder de vlooien gezeten. Wormen idem, vandaag ontwormd, morgen weer besmet, wel allemaal zo'n strakke procedure, en niemand die het na het tekenen nog controleerd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door