Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#1155752
amber13 schreef: Goeie vraag...weet ik eigenlijk niet :-\ Ik hoop dat een holistisch dierenarts me hier dan ik kan adviseren.
Tsja, ik vraag me echt af wat de meerwaarde van titeren is. :-\
Laatst sprak ik ook iemand die niet meer wilde vaccineren vanwege een heftige reactie op de vaccinatie. Maar hij wilde dan wel titeren om te weten of z'n hond voldoende beschermd was. Maar wat heb je dan aan zo'n uitslag als je er verder toch niks mee doet.
Maar er is dus grote kans dat de vaccinatie minder gewerkt heeft door de dex injectie??
Die kans is aanwezig, al werkt dex maar 2-3 dagen, dus er zal gerust wel enige afweer zijn en dan mn voor parvo omdat die al eerder gegeven is.
Tsja en voor de lepto zul je het niet weten, want die kun je niet laten bepalen.
Door Deesje
#1155772
ik denk dat het titeren voor veel mensen ook een geruststelling is.. ik moet zelf zeggen.. mijn pup heeft pas 1 vaccinatie gehad met 10 weken en die was nu een paar dagen beetje aan de (onbegrepen) diarree en heeft paar keer gekotst (niet omdat er iets niet lekker zat) en was zelf toch wel iets 'geschrokken' puur omdat ik zelf nog niet weet of de enting (sorry vaccinatie) al aangeslagen is enz..

en ik weet dat je dat normaal ook niet weet bij 2 of 3 keer.. en dan denk ik, niet stom doen..

maar kan me dus voorstellen dat mensen die minder overtuigd zijn van niet vaccineren (enten is echt een veel korter woord pff) het een geruststelling is om te titeren.. gewoon psychisch..
#1155993
Deesje schreef: ik denk dat het titeren voor veel mensen ook een geruststelling is.. ik moet zelf zeggen.. mijn pup heeft pas 1 vaccinatie gehad met 10 weken en die was nu een paar dagen beetje aan de (onbegrepen) diarree en heeft paar keer gekotst (niet omdat er iets niet lekker zat) en was zelf toch wel iets 'geschrokken' puur omdat ik zelf nog niet weet of de enting (sorry vaccinatie) al aangeslagen is enz..

en ik weet dat je dat normaal ook niet weet bij 2 of 3 keer.. en dan denk ik, niet stom doen..

maar kan me dus voorstellen dat mensen die minder overtuigd zijn van niet vaccineren (enten is echt een veel korter woord pff) het een geruststelling is om te titeren.. gewoon psychisch..
Wat dacht je van inenten.... "inenten: ziektevoorkomende middelen in het bloed brengen"
dat is volgens mij wel een goed nederlands woord en het scheelt maar 2 letters ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door