Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door JoNoMo
#1099729
flin schreef: is dit duidelijk af te lezen dan op 't spuitje?
gaat 't druppelsgewijs? voor de katten bedoel 'k dan? 's natuurlijk maar heel weinig wat ze krijgen....
ik heb het kleinste spuitje gekregen dat gaat tot 1.0 ml en er staan goede verhoudingen op van 0.1 naar 0.2 tot 1.0
Door JoNoMo
#1106269
yuki13 schreef: Waar op internet is advantage te bestellen dan??
Even bij Goole advantage vlooienmiddel intypen en je krijgt verschillende apotheken voor dieren
Door Fido
#1106305
Mieke L. schreef: Ik vind het een goede tip, en je hebt er toch duidelijk bij gezet dat dit met Advantage kan?
Dat is ietwat later er duidelijk bijgezet ;)

Lees mijn reactie terug en het woord misselijk kan inderdaad overdreven en een beetje agressief overkomen mijn excuus hiervoor want dat wil ik niet.

Aan de andere kant meen ik het wel, het gevoel wat bij me op kwam :-\. Tegenwoordig nemen we alles, willen we alles en nog meer en wie zijn de zakkenvulende kl^%$tzakken? Juist de da :P

Dieren kosten nu eenmaal geld, grote dieren kosten meer geld en meer dieren kosten ook meer geld. Iedere dag wordt ik (als dierenartspraktijk/speciaalzaak) geconfronteerd met eigenaren die maar klagen over Al die kosten die ze maken, hoe duur alles is en of het niet even goedkoper kan. Natuurlijk doelend dat IK een oplossing aanbied en iets met de prijs doe.

Het is mIJn probleem niet het is je eigen probleem dat je boven je stand huisdieren neemt. Natuurlijk denk ik mee in het voordeel van de portomonnee van de klant (= klantenbinding) maar ik wordt inderdaad misselijk van tips over kostenbesparing die vAAk niet in het voordeel van de dieren is :(

Waarom denken jullie dát er zoveel da weinig diagnostiek doen en er maar een injectie injassen? Juist...... het moet toch zo goedkoop mogelijk!
Goedkoop goedkoop goedkoop nog goedkoper en goedkoopst áls dat jouw hoofdmotto is dan moet je ook een keer op de blaren zitten ;)

Mijn motto: goedkoop heeft ook zijn prijs ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1106855
Fido schreef: Dat is ietwat later er duidelijk bijgezet ;)

Lees mijn reactie terug en het woord misselijk kan inderdaad overdreven en een beetje agressief overkomen mijn excuus hiervoor want dat wil ik niet.

Aan de andere kant meen ik het wel, het gevoel wat bij me op kwam :-\. Tegenwoordig nemen we alles, willen we alles en nog meer en wie zijn de zakkenvulende kl^%$tzakken? Juist de da :P

Dieren kosten nu eenmaal geld, grote dieren kosten meer geld en meer dieren kosten ook meer geld. Iedere dag wordt ik (als dierenartspraktijk/speciaalzaak) geconfronteerd met eigenaren die maar klagen over Al die kosten die ze maken, hoe duur alles is en of het niet even goedkoper kan. Natuurlijk doelend dat IK een oplossing aanbied en iets met de prijs doe.

Het is mIJn probleem niet het is je eigen probleem dat je boven je stand huisdieren neemt. Natuurlijk denk ik mee in het voordeel van de portomonnee van de klant (= klantenbinding) maar ik wordt inderdaad misselijk van tips over kostenbesparing die vAAk niet in het voordeel van de dieren is :(

Waarom denken jullie dát er zoveel da weinig diagnostiek doen en er maar een injectie injassen? Juist...... het moet toch zo goedkoop mogelijk!
Goedkoop goedkoop goedkoop nog goedkoper en goedkoopst áls dat jouw hoofdmotto is dan moet je ook een keer op de blaren zitten ;)

Mijn motto: goedkoop heeft ook zijn prijs ;)

Nahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ik ken toch zat mensen wie het geen r**t interesseert wat het kost maar die zowat moeten bidden en smeken of er aub een keer een bloedje getrokken kan worden of een ander onderzoekje nadat ze voor de tigste keer afgescheept worden met een prik en een pilletje.
Nou niet deze vorm van gemakzucht compleet in de schoenen van de cliënt schuiven die in de meeste gevallen totaal geen medische kennis heeft en die er maar op vertrouwd dat ome dokter wel weet wat die doet, want als dat injectietje 9 van de 10 keer zijn werk niet doet dan gaat de knip van de klant er gewoon alsnog aan, dus heeft het helemaal niks met zogenaamd meedenken te maken.
Door Edelgrijsje
#1106866
Beste Fido, gelukkig wilde je niet agressief overkomen en dus zand daarover ;)

Ik heb bij de tip later nog wat duidelijker erbij gezet dat  het om Advantage gaat, om misverstanden te voorkomen.

Verder wil en neem ik niet alles hoor ;), ik maak duidelijke keuzes, zoals bv geen dure vakanties en auto`s maar wel goed voer voor zowel m`n honden en katten als voor mijn Papagaaien, voor 1 gaai betaal ik zelfs 15!! euro voor 1 !! kilo voer ( harrisson ) wat nog in het groot ingekocht wordt, anders is het helemaal niet te betalen.
Heelaas zijn er inderdaad mensen die maar raak kopen en ook nog verkopen en geen DA kunnen of willen betalen , maar dat hoef ik jou niet te vertellen.

(Nou moet mij ook even van het hart dat jullie prijzen erg hoog liggen :o voor bv een consult of een castratie voor een reu of teef, in vergelijking met hier in Zeeland. Gelukkig is mijn da een stuk minder duur, zo`n 20 %.)

Ik heb trouwens niet op de blaren gezeten met deze tip hoor ;) en ben erg tevreden met mij DA, waar ik ook altijd terecht kan voor vragen en ...goedkoop , goedkoper, goedkoopst is niet mijn motto hoor ;)
Door Edelgrijsje
#1106876
[quote="Angelique"]
Nahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ik ken toch zat mensen wie het geen r**t interesseert wat het kost maar die zowat moeten bidden en smeken of er aub een keer een bloedje getrokken kan worden of een ander onderzoekje nadat ze voor de tigste keer afgescheept worden met een prik en een pilletje.


Gelukkig bij mijn DA niet ;) die onderzoekt altijd zeer grondig moet ik zeggen.
Door tieneke
#1107276
Angelique schreef: Nahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ik ken toch zat mensen wie het geen r**t interesseert wat het kost maar die zowat moeten bidden en smeken of er aub een keer een bloedje getrokken kan worden of een ander onderzoekje nadat ze voor de tigste keer afgescheept worden met een prik en een pilletje.
Nou niet deze vorm van gemakzucht compleet in de schoenen van de cliënt schuiven die in de meeste gevallen totaal geen medische kennis heeft en die er maar op vertrouwd dat ome dokter wel weet wat die doet, want als dat injectietje 9 van de 10 keer zijn werk niet doet dan gaat de knip van de klant er gewoon alsnog aan, dus heeft het helemaal niks met zogenaamd meedenken te maken.
De trieste waarheid weet ik uit eigen ervaring.
Door Fido
#1110931
Angelique schreef: Nahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ik ken toch zat mensen wie het geen r**t interesseert wat het kost maar die zowat moeten bidden en smeken of er aub een keer een bloedje getrokken kan worden of een ander onderzoekje nadat ze voor de tigste keer afgescheept worden met een prik en een pilletje.
Nou niet deze vorm van gemakzucht compleet in de schoenen van de cliënt schuiven die in de meeste gevallen totaal geen medische kennis heeft en die er maar op vertrouwd dat ome dokter wel weet wat die doet, want als dat injectietje 9 van de 10 keer zijn werk niet doet dan gaat de knip van de klant er gewoon alsnog aan, dus heeft het helemaal niks met zogenaamd meedenken te maken.
Alles heeft twee kanten en idd zijn er genoeg collega's (noem het ingedut of geef het een ander naampie ;)) die op diffrentiaal diagnose handelen en de klant weinig tot niets uitleggen. Daar wil ik geen voorbeeld aannemen :-X
Begrijp er ook geen reet van als een klant vraagt voor verder onderzoek wáárom men dat niet doet :( het is toch het mooiste dat je dat kan doen als da? Ook wordt het je zo geleerd: onderzoek, diagnose en dan de behandeling. Helaas gebeurd het vaak andersom.

Gelukkig heb ik alleen in praktijken gewerkt waar een diagnose stellen en de goede behandeling instellen prioriteit was. Waar de da zo goed mogelijk uitleg gaven aan de eigenaren. Net even te vaak heb en krijg ik te horen zó duur? (en dan ondertussen een hond van >40Kg hebben of heel veel dieren ;)) kan het niet goedkoper?
Alles heeft zijn prijs en aan goedkoop zit vaak duurkoop vast. We zijn het daar dus over eens, de portommonee moet uiteindelijk toch open getrokken worden ;) :-\

Tjaaa prijzen vergelijken tussen Zeeland en West Nederland :-\ dat is net zoiets als appels met peren vergelijken ;) De ene provincie is gewoon duurder (met alles!) dan de andere provincie. Het is maar net waar je voor kiest. Zo kies ik ervoor om nooit van mijn leven in Zeeland te willen wonen of in een uithoek van Groningen en daar hangt dan wel een negatief kostenplaatje aan maar dat heb ik er voor over :)
Door Edelgrijsje
#1112478
[

Tjaaa prijzen vergelijken tussen Zeeland en West Nederland :-\ dat is net zoiets als appels met peren vergelijken ;) De ene provincie is gewoon duurder (met alles!) dan de andere provincie. Het is maar net waar je voor kiest. Zo kies ik ervoor om nooit van mijn leven in Zeeland te willen wonen of in een uithoek van Groningen en daar hangt dan wel een negatief kostenplaatje aan maar dat heb ik er voor over :)
[/quote]

Haha, en ik vond Heiloo al zo`n uithoek toen ik in Leiden woonde :)
Ik vind het heerlijk hier, en als je flink uit wilt gaan is Antwerpen of Rotterdam niet ver weg ;)
Door andrevanes
#1120391
Nog even over kosten besparen terug te komen,Pas geleden moest Eshli een kuur Cefaral hebben om de jeuk aan haar poten te onderdrukken.
Bij de deirenklinikek waar ik was kosten deze tabletten 7 euro per 20 duurder als bij een andere dierenarts in de buurt.
En dan is de keuze toch wel makkelijk gemaakt.
Het geld wat ik dan weer bespaar kan ik weer voor andere dingen gebruiken voor mijn honden.
Maar als er iets nodig is op medisch gebied of met voeding dan komt het er wel voor hun,ook al moet ik dan zelf wel eens wat met minder doen.

Groetje's André.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1120597
hier is een kliniek die heel groot is.. en ook heel commercieel..
het consult is al 2x zo duur als de d.a. waar ik nu heenga..
toen ze begonnen heb ik daar gewerkt.. bij die dure..
en ging het er heel schappelijk aan toe..
tegenwoordig heeft iedereen t erover.. alles draait daar om de centen.
toen kiek voor haar acute baarmoederonsteking zondag avond op de operatietafel moest..
was ik 700 euro kwijt..
ok.. best.. jammer dan..
voor kiek was het levensreddend..
maar.. 6 dagen later kreeg ik nog een rekening nagestuurd..
10 euro voor een thermometertje wat ik meegekregen had..  :-X
nou sorry hoor..
dat vind ik not done!!
vroeger deden ze dat echt niet..

ik heb 6 katten en 1 hond..
voor de entingen kwamen ze altijd aan huis.. dat scheelde mij slepen..
en daar wil ik best voor betalen..
maar..
55 euro voorrijkosten????
voor 10 km rijden??
dan komen de consults er ook nog bij he..
25 voor de 1ste kat..
22,50 voor de 2de..
20 voor de 3de.. enzovoort..

pardon???
dan zijn ze nog niet eens geeint.. ben ik al een fortuin kwijt..

de d.a waar ik nu bij zit..
vraagt 9 euro voorrij kosten..
en 21 euro consult.. voor alle dieren..
dat scheelt me nogal wat!!!
dan ben je gek als je het door die andere laat doen..
de goedkope d.a. is ook nog eens positief over barf..
en zit tenminste niet vol lulverhalen..
hij was vroeger veearts.. en is  zich gaan concentreren op klein vee..
een hele rustige man.. heel lief en vriendelijk..

naja..
wb die advantage..
ik blijf t eng vinden..
want ik weet niet zeker hoe zwaar mijn katten zijn..
t wisselt ook nogal eens..
als ze goed in hun vel steken.. zijn t proppies..
gaat t even iets minder.. worden ze snel lichter..
dat gaat bij katten heel snel vind ik..
en dan loop je toch t risico dat mensen gaan gokken.. en er gewoon maar wat opsmeren..
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1120644
spreeuwtje schreef: de d.a waar ik nu bij zit..
vraagt 9 euro voorrij kosten..
en 21 euro consult.. voor alle dieren..
dat scheelt me nogal wat!!!
Tsja, volgens mij ben je niet goed bij je hoofd als je als ondernemer voor 21 euro bruto een uur gaat werken :-\ , een monteur van een wasmachine vraagt nog meer.
Door kojak
#1120763
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door