Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1015655
ik ga ook maar knoflook door haar groentenmix doen..
wilde ik al doen maar was t vergeten..
Door ~Joke~
#1015758
Twee drie jaar geleden hadden wij hier een vlooienplaag. Ik ben het bij de honden met ecostyle shampo en spray te lijf gegaan. Alle hondenspullen gewassen en de manden en auto met de ecostyle omgevingsspray behandeld.
De katten waren echter niet goed met dit spul te behandelen, ze bleven de vlooien verpreiden, hen heb ik met frontline en program moeten behandelen  :( :( Van de program waren de poezen een paar dagen erg lusteloos en niet eterig. Ik hoop het dus nooit weer nodig te hebben.
Door bloemetje
#1015787
Ik geloof niet zozeer dat die omgevingsspray zo gevaarlijk is. Ik spuit de bovenverdieping, gooi alle ramen open en ga daarna stofzuigen. Ik hou de dieren echt wel weg als ik ergens gespoten heb. Een mandje was ik ook nadat ik met omgevinsspray heb behandeld.
Vorige keer heb ik ingespoten, half uur buiten laten liggen en daarna gewassen.

Ik vind het allemaal zo dubbelop die program en frontline?? Waarom is dat?
Door ~Joke~
#1015952
De frontline hielp geen zier en na 4 weken hadden ze nog steeds vlooien. Vermoeden was een besmetting in huis. De katten wandelen het hele huis door dus ondoenlijk om alles te bespuiten. De program maakt de vlooien steriel zodat ze zich niet meer voort kunnen planten. Daarom na die 4 weken niet nog een keer frontline bij de katten  maar program en zo zijn we eraf gekomen. Ik vind het allemaal gemene troep dus ik hoop het niet nog een keer mee te maken.
De omgevingsspray van ecostyle is onschuldig
Door millyckk
#1076320
Heb nog even een "technisch"vraagje!

We hebben 3 weken geleden onze pup van nu 17 weken ontvlooid met Stronghold. Ik vond een paar dagen geleden dat hij zo ontzettend zat te krabben en ontdekte dat hij toch vlooien had ondanks dat de Stronghold nog een week zou moeten werken. Heb vanochtend hier op Barfplaats e.e.a. "nagevlooid" :) en kwam uit op Advantage. Heb daarop de halvestad/dierenartsen afgelopen maar het uiteindelijk toch kunnen bemachtigen.

Ik had nog een pipet Stronghold en toen ik nakeek of er ook iets werd vermeld over de werking zag ik ineens dat de dosering bedoeld was voor honden van 5 tot 10 kilo: onze pup was 3 weken geleden al 14 kilo ( nu 17)dus geen wonder dat het niet voldoende werkte :-[

Nu heb ik echter die Advantage al in huis en mijn vraag is of ik het vandaag al mag geven ondanks dat er na de vorige keer geen 4 weken tussenzit. Die dosering was weliswaar te laag maar ik heb geen idee of het schadelijk is wanneer ik nu in feite een week te vroeg Advantage gebruik? Wie weet raad?
Door Mevroi Kruim
#1077777
Ik vind dat zelf altijd eng eerlijk gezegd. Dus ik zou of de da raadplegen of een mailtje naar de producent van Advantage sturen.
Door millyckk
#1077798
Kruimel schreef: Ik vind dat zelf altijd eng eerlijk gezegd. Dus ik zou of de da raadplegen of een mailtje naar de producent van Advantage sturen.
Ja, vind het zelf ook erg lastig , ik vertrouw die chemie nooit zo maar aan de andere kant: hij wordt gek van de jeuk! Zal morgen even bellen!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1077905
milik schreef: Ja, vind het zelf ook erg lastig , ik vertrouw die chemie nooit zo maar aan de andere kant: hij wordt gek van de jeuk! Zal morgen even bellen!
Kun je 'm niet gewoon ff goed wassen. Vind het nogal wat bij enenpup om maar meteen de halve Botlek erover heen te gooien :-\
Door millyckk
#1077982
Angelique schreef: Kun je 'm niet gewoon ff goed wassen. Vind het nogal wat bij enenpup om maar meteen de halve Botlek erover heen te gooien :-\
;D
Door Nynke
#1079076
ik zou hem ook goed wassen, misschien kun je hem in een volgelopen (warm) bad zetten, dan zie je de vlooien zo naar het hoogste punt kruipen, heb ik weleens gehoord  ::) ::)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door