Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#972501
Evelyn schreef: Ik zou als ik jou was de scalibor banden gaan proberen.
ik dacht dat pauline een hekel had aan banden, ik moet zeggen het is ook niet bepaald een mooi gezicht, vandaar dat ik twee jaar achter elkaar de band met een zwarte stift heeft bewerkt... nu niet meer, ze hebben nu gewoon een witte band om hun nek ;)
Door Eef+Stippels
#972503
conleeuw schreef: ik dacht dat pauline een hekel had aan banden, ik moet zeggen het is ook niet bepaald een mooi gezicht, vandaar dat ik twee jaar achter elkaar de band met een zwarte stift heeft bewerkt... nu niet meer, ze hebben nu gewoon een witte band om hun nek ;)
Ik houdt ook niet van banden, het is inderdaad geen gezicht, maar ja, liever een lelijke band dan een hond vol teken 8)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#972553
Ik ben bang dat Joep als een bezetene gaat krabben als hij een scaliborband moet dragen. Zijn halsband om laten geeft bij Joep al problemen. Op de een of andere manier irriteert hem dat.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#972647
*Dorothea* schreef: Ik ga de tick fence proberen voor de vakantie naar Duitsland (nog 2 weekjes 8) )
Ik gebruik sinds een maand of 4 tick fence en heb nog geen enkele teek van de honden afgehaald. Dat is me in de afgelopen 6 jaar (hier in Drenthe) nog nooit gelukt met de frontline die ik eerst gebruikte. Voor onze hondjes is het op dit moment de beste werkzame stof. Ben er prima tevreden over. Met de frontline beten ze altijd vast, voordat ze doodgingen en loslieten (als dat al gebeurde). Nu zit er gewoon geen enkele teek op.

Ook geef ik ze de laatste paar maanden elke dag een klotsje karnemelk te drinken. Maar of dat werkt? :-\
Ze vinden het wél lekker. ;) :)


Alvast een fijne vakantie gewenst! :)
Door Saskia C.
#972958
Ik gebruik nu al jaren gewoon de frontline pipetten voor mijn honden, en dat werkt nog steeds goed. Als een teek zich vastbijt en wil gaan drinken gaat hij meteen dood. Meestal zie ik de teken wel over de vacht lopen en pluk ik ze er af maar degene die aan mijn oog ontsnappen blijven altijd dood door de fronline. Wel heeft mijn DA toendertijd aangegeven om de pipetjes niet alleen in de nek te doen maar langs de hele ruggegraat te druppelen en dan zorgen dat het op de blote huid valt en niet op de haren. En omdat mijn honden net op de gewichtsgrens zitten van small naar medium krijgen ze hier de medium verpakking druppels. En in het hoogseizoen wat betreft teken krijgen ze gewoon elke maand een pipetje frontline en ik heb hier nooit volle levende teken rondlopen of op de honden zitten. Wel zwemmen mijn honden niet dus dat scheelt natuurlijk ook met de werking.
Door maddoc
#973109
[
Anne adviseerde me frontline spray in combinatie met de spot-on, Connie adviseerde me scalibor. [/quote]

kleine aanvulling/correctie; wat ik zei was gaat het alleen ter tekenpreventie; scalibor eerste keus mi. (zeker mbt buitenland).
frontline gaat ook prima (en dan heb je ook een antivlooien werking), bij frontline ter tekenpreventie is de spray het aangewezen middel, omdat een spot-on toch altijd meer moeite heeft om werkzame concentraties op de extremiteiten te krijgen, zorgen voor de juiste dosering (spray mag tot 2x de kg dosering bij moeilijke vachten), wel goed inwrijven. goed werkend alternatief voor alleen de spray is de spot-on (ik leeg de grootste ampul in een pipetflesje en neem daarvan hoeveel ik wil doseren) en bijsprayen met de spray (is dus het zelfde middel/ werkzame stof) op de lichaamsuiteinden (staart/broek, poten, kop). dit vind ik zelf handiger dan helemaal insprayen en daarmee bescherm ik me ook tegen mezelf en mijn honden tegen mij, aangezien bij alleen sprayen ik niet tevreden ben voordat de vacht goed bevochtigd is zoals de bedoeling, alleen dan is er bij mij al een halve bus leeg op zijn minst en dat is ietwat overdreven voor een border terrier ;)
Verder mag de scalibor gecombineerd gebruikt worden met de frontline volgens de fabrikanten(en ook de stronghold, maar dat werkt niet tegen teken).
ik wandel in hetzelfde gebied als Pauline en mijn honden zijn ook klein en ik heb tot nu toe nog helemaal geen last van teken (afkloppen) en tot nu toe alleen de frontline spot on gebruikt.
een vriendin met rottweilers gebruikt sinds een aantal jaren frontline met in het seizoen de scalibor erbij en sinds die tijd heeft ze geen teken meer gezien, terwijl ze voordien met de andere tekenband (dacht de preventic) steeds nog volgezogen teken in huis had.
wat bij de ene hond goed werkt kan bij een andere hond niet goed werken, bijv een hond met een droge huid daar zal een middel dat in de talgklieren opgeslagen wordt niet goed bij werken.
Nog even wbt de scaliborband is het zo dat heb je het idee dat de hond er niet tegen kan, dat je hem weer af kunt doen.
Laatst gewijzigd door maddoc op ma 26 mei 2008, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#973170
Dank je voor je uitleg (nogmaals) Anne. Nu ik het terug kan lezen, begrijp ik het iets beter.

Eerlijkheidshalve moet ik vertellen dat ik toch heb besloten voor prac-tic. Vorig jaar werkte het prima en ik denk dat ik het dit jaar zelf fout heb gedaan door de dosering tussen J&J te verdelen. Dat had ik vorig jaar dus niet gedaan. Ga het nu weer proberen en dan moet ik toch weer even afwachten.

Mijn grootste punt is dat J&J echt elke dag minstens 5x te water gaan.....
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#973553
Ik heb toch nog voor de vakantie 6 pipetjes Tick fence kunnen bemachtigen 8) , ik ben benieuwd.

Weer wat nieuw geleerd in de bijsluiter, niet alle permethrin is hetzelfde, er zijn verschillende isovormen ( dat cis en trans verhaal waar ik vroeger bij scheikunde al geen bal van snapte :-X ) Nou ja als de teekjes maar het loodje leggen dan vind ik alles best.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#977789
Ik heb J&J afgelopen vrijdag behandeld met prac-tic en alle teken die ze nu hebben, zijn dood. Zo dood als een pier. Op Joep vindt ik nu zelfs nog lopende teken, terwijl dat voor de tijd absoluut niet het geval was. Toen zat alles vast.

De teken die ze hebben bijten wel, maar ze zijn er heel simpel uit te halen. Ze zitten niet vast, groeien niet en zijn DOOD!!!!

Komt nog eens bij dat het gemiddelde bij Joep gedaald is van 10 per dag naar zo'n 3-4 en bij Joris heb ik er vanaf zaterdag nog maar eentje gevonden.
Door sem-agility
#978111
Hoeveel teken kan een hond eigenlijk in eenkeer verdragen?
Ben zondag naar het bos geweest met sem en was vergeten dat ik hem vorige week al had moeten behandelen met frontline druppels
Sem heeft daarvoor 1 of 2 teken in zijn hele leven gehad.
Ik heb er sinds zondag al 7 weggehaald en waar 3 ervan het koppie achterbleef  (DA gebeld, zegt dat het geen kwaad kan, koppie komt erzelf uit, en sem krijg ab-kuur voor iets anders, dus helpt dit gelijk tegen de bacterien van de teken)
Ook heb ik 2 lijfjes door het moeilijk eruit kunnen krijgen, leegegdrukt in sem zijn huid, wat moet ik nu doen???
Door conleeuw
#978252
sem-agility schreef: Hoeveel teken kan een hond eigenlijk in eenkeer verdragen?
Ben zondag naar het bos geweest met sem en was vergeten dat ik hem vorige week al had moeten behandelen met frontline druppels
Sem heeft daarvoor 1 of 2 teken in zijn hele leven gehad.
Ik heb er sinds zondag al 7 weggehaald en waar 3 ervan het koppie achterbleef (DA gebeld, zegt dat het geen kwaad kan, koppie komt erzelf uit, en sem krijg ab-kuur voor iets anders, dus helpt dit gelijk tegen de bacterien van de teken)
Ook heb ik 2 lijfjes door het moeilijk eruit kunnen krijgen, leegegdrukt in sem zijn huid, wat moet ik nu doen???

goed in de gaten houden, vooral kijken bij de plekken waar je ze heb uitgedrukt of er niet een grote rode kring ontstaat. Gelukkig zijn lang niet alle teken besmet met enge ziektes. Ik heb al een keer 20 teken van Dot verwijderd, die is nog steeds in leven, honden kunnen heel veel teken verdragen, maar een besmette teek kan al genoeg zijn, dat is nou net waarom ik behandel, de teken zelf is niet de probleem, het is de besmetting die ze bij zich kunnen dragen. Of de ab kuur die jou hond nu krijg voor heel wat anders ook tegen tekenziekte zou helpen hangt van de soort ab en dosering af, ik zou er maar niet van uitgaan dat dit een behandeling is voor een van de tekenziektes, gewoon goed kijken naar de teken plekken ;)
Door wilfred
#978422
Ik probeer zoveel mogelijk op de natuurlijke manier vlooien en teken te weren. Ik geef Beau paar keer per week beetje yoghurt met knoflookpoeder en kleipoeder, ik heb nog nooit 1 teek of vlo gezien bij hem en hij zwemt vaak ook 1 of 2 keer per dag.
Door conleeuw
#978487
wilfred schreef: Ik probeer zoveel mogelijk op de natuurlijke manier vlooien en teken te weren. Ik geef Beau paar keer per week beetje yoghurt met knoflookpoeder en kleipoeder, ik heb nog nooit 1 teek of vlo gezien bij hem en hij zwemt vaak ook 1 of 2 keer per dag.
ik denk dat het ook uitmaak waar je woon en wandel ;) Ik hoor ook van een vriendin die nooit een teek op haar hond heeft gevonden :-\
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door