Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lisa
#888442
Sacha heeft in zijn vaccinatieboekje een enting staan die nog geldig is tot feb. 2006. Nu gaat hij in februari naar het pension, dus ik wil een dierenarts zoeken die met Nobivac ent vanwege de 3 jaar registratie voor DHP. Ergens in dit topic zag ik een bijsluiter staan en iets over basisenting. Ik neem aan omdat hij alle voorgaande jaren (voor 2006 dus, hij is nu ruim 8 jaar) entingen heeft gehad, dat als er Nobivac wordt geënt het wel voor 3 jaar geldt? Ik vraag het even om eventueel gezeur voor te zijn dat het niet zo zou zijn omdat hij 2 jaar niet geënt is.
Door Lisa
#888875
Ik heb een paar dierenartsen gebeld omdat ik Sacha moet laten enten i.v.m. pensionbezoek. Omdat ik hier al de nodige problemen las, dacht ik laat ik bij het rondbellen gelijk vragen of het wel goed afgetekend wordt.
Mijn eigen dierenartspraktijk heeft alleen Rabiës van Nobivac en de assistente was niet bekend met DHP 3-jarige registratie ('nee hoor, alleen rabiës is 3 jaar geldig'). Een dierenarts vlakbij mij ent Nobivac maar wilde de DHP niet aftekenen voor 3 jaar. En sterker: de assistente zei dat zij om en om enten. Dus zij 'accepteren' een geldigheidsduur van 2 jaar, maar willen dit niet als zodanig aftekenen. Dat het 3 jaar geldig is is ook nog maar zo recent, ze was er dus wel bekend mee. Ze kwam ook nog met een vaag verhaal over dat zelfs de vertegenwoordiger dit zo vond of dacht. Heel wazig.
Stel dat Sacha volgend jaar weer in pension gaat, dan wil ik natuurlijk geen gezeur hierover. Ik zoek juist een dierenarts met deze enting vanwege de 3-jarige registratie.

Ik heb dan maar contact gezocht met Intervet hierover, neem aan dat zij weten hoe het zit met aftekenen etc. Ze gaan bekijken of er wat met voorlichting o.i.d. moet gebeuren. Begin volgende week neemt een dierenarts van hun contact met mij op hierover voor het correcte antwoord, ook i.v.m. basisenting.
Dus, mocht je een melding willen maken bij Intervet, dat nemen ze dus op.
Door Lisa
#889570
Vanmiddag Sacha laten enten en voor die tijd al de data in het boekje besproken met de assistente. Er is achter de sticker DHP en de sticker Weil de geldigheid geschreven: Weil 1 jaar, DHP 3 jaar, was geen enkel punt. Ook geen opmerking gehad over dat de vorige enting 2 jaar was verlopen. Deze dierenarts adviseerde wel om volgend jaar parvo/weil te enten, ondanks dat Nobivac zegt parvo 3 jaar. We hebben er zelfs de gesealde entlijst van Nobivac bijgehad. Maar goed parvo/weil volgend jaar doe ik dus zeker niet, weil alleen zie ik tegen die tijd dan wel weer hoe ik er dan over denk en hoe de dan heersende gedachten over deze enting zijn.
Kortom: het is dus zeker goed om voor die tijd dit al te bespreken want zo'n gemeengoed is het niet om het juist in het boekje te zetten.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door