Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door ine
#74025
Lizzy schreef: Toch gek dat mijn DA zei dat Flubenol minder schadelijk voor de lever was.... ik zal toch eens bij hem navragen waarom hij dat vindt!
Heeft dat niet met de kadootjes van de fabrikant te maken?
Mijn da is weg van Vitaminth, ook voor katten en pups.
Ik had vroeger ook banmint, nooit problemen. Hier kreeg ik Vitaminth, alle honden 1 dag diarree en zelfs soms overgeven. Nina eet haar voer niet op met die pasta, dus die kreeg altijd als enige pillen.
Ik heb nu al een jaar niet meer ontwormd, maar straks, voor het nestje, dan doe ik het wel. Gewoon voor mezelf. Tenzij iemand mij helemaal kan overtuigen, dat dat écht niet nodig is. ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#74027
Ine schreef:
Heeft dat niet met de kadootjes van de fabrikant te maken?
Mijn da is weg van Vitaminth, ook voor katten en pups.
Ik had vroeger ook banmint, nooit problemen. Hier kreeg ik Vitaminth, alle honden 1 dag diarree en zelfs soms overgeven. Nina eet haar voer niet op met die pasta, dus die kreeg altijd als enige pillen.
Ik heb nu al een jaar niet meer ontwormd, maar straks, voor het nestje, dan doe ik het wel. Gewoon voor mezelf. Tenzij iemand mij helemaal kan overtuigen, dat dat écht niet nodig is. ;)
Ik hoop dat je overtuigd je pups blijft ontwormen.
Door ine
#74028
sylvia schreef:
Ik hoop dat je overtuigd je pups blijft ontwormen.
Leg ik het weer verkeerd uit?
Ik bedoel, ik ontworm al mijn honden, voordat het nestje er is! ;)
Natuurlijk worden de pups ontwormd! Die had ik niet meegenomen in mijn reactie!
Snap je me nu? ;) ??? ;D
Laatst gewijzigd door ine op vr 02 apr 2004, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#74033
Ine schreef:
Leg ik het weer verkeerd uit?
Ik bedoel, ik ontworm al mijn honden, voordat het nestje er is! ;)
Natuurlijk worden de pups ontwormd! Die had ik niet meegenomen in mijn reactie!
Snap je me nu? ;) ??? ;D
sorry hoor ,verkeerd gelezen.
Ik ontworm namelijk nooit een zwangere teef meer,mijn eerste amerikaan heeft er ,en dat geloof ik nog steeds haar acute alvleesklieronsteking aan overgehouden.
Laatst gewijzigd door sylvia op vr 02 apr 2004, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ine
#74039
Syl, ook ik doe dat niet!
Zodra de teef loops wordt, ontworm ik haar en de rest van de honden!
Verder wordt er alleen ontwormd, als dat voor de pups ook moet!
En wat ik dus bedoelde is: Hebben jullie tegenargumenten om de Andere honden NIET te ontwormen!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#74078
Ine schreef: Syl, ook ik doe dat niet!
Zodra de teef loops wordt, ontworm ik haar en de rest van de honden!
Verder wordt er alleen ontwormd, als dat voor de pups ook moet!
En wat ik dus bedoelde is: Hebben jullie tegenargumenten om de Andere honden NIET te ontwormen!
Ja ;D
Ik doe alleen de moeder hond (en niet de hele roedel)
omdat die door haar zwangerschap spoelwormen kan hebben (ontwaken latente eitjes)Je kan zeggen maar dan kunnen de andere honden besmet zijn geraakt via snuffelen aan haar ontlasting dus ik doe toch de hele roedel,maar denk dan eens aan die grote fokkers die 10 of meer nesten per jaar hebben,die doen ook niet 10 of meer keer per jaar de hele roedel ontwormen.
Als je jezelf prettiger voelt bij alles ontwormen als je een nest hebt zou ik het zeker doen.
Door ine
#74081
Oeps, we zijn erg off-topic aan het gaan! :-[ :-\
Mijn schuld! Excuses!
Syl, dat is waar, wat je zegt! ::)
Ik denk er nog eens over en als ik al de rest ga ontwormen, dan doe ik dat tegen de tijd, dat ook zij tussen de puppen lopen!
Door Helen
#74501
Balou bleek haakwormen te hebben na mestonderzoek ( Tannetje, ik weet al waarvan! Van het gastgezin. Ze laten op het terrein daar de poep liggen en er komen erg veel honden. En zonder toezicht eet Balou nog af en toe een hapje.) en we hebben dolthene ingezet en het bevalt prima. Geen diarree, niet misselijk. Je merkt simpelweg niets! Ik heb haar anderhalf jaar geleden toen we haar net kregen op aanraden van de DA ook ontwormd. Ze was toen van pup af aan niet meer ontwormd en toen heb ik Bolfo gebruikt. Nou diaree, niet te geloven. Nu dus niet!

groetjes Heeln
Laatst gewijzigd door Helen op za 03 apr 2004, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#74547
Ik gebruik tegenwoordig Exil No Worm LD(Large Dog). Werkzame stof: Nitroscanaat 500mg, dit is mij eens aangeraden door de meneer van Farmfood, zou ook tegen haakwormen helpen. De honden reageren er goed op, geen diaree of misselijkheid. Hiervoor gaven wij ze Drontal, maar daar poepten ze toch altijd wel een paar keer erg dun van. Voordeel van Exil is dat je per 10 kg hond maar 1 tablet hoeft te geven, dus bij Nitus hoef ik er maar 5 tabletten in te proppen ipv 10, dit vind ik een héél belangrijk voordeel en het is ook niet zo belachelijk duur als bv Beaphar voor grote honden.
Laatst gewijzigd door Nitus op za 03 apr 2004, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#74575
Hitam schreef: Maagwormen?
Er staat niet voor niets een vraagteken achter :-[, ik ben vergeten wat hij precies heeft gezecht. 't is al een tijdje geleden.......
Oeps, heb het net aan mijn vriend gevraagd wat hij nou precies heeft gezegd, dat waren dus haakwormen :-[ :-[, ga het meteen even veranderen.
Door Rosita
#75309
Zelf heb ik Dante toen bij hem giardia werd gevonden panacur KH tabl. gegeven. Omdat ik drie katten heb kregen ze allemaal een kuurtje van vijf dagen (drie dagen wanneer er alleen wormen zijn). Een van mijn katten (Nero) gaat altijd aan de diaree/kosten van elk ontwormingsmiddel of het nauw pilletjes of pastas zijn. Van panacur hebben geen van mijn katten een reactie gehad. In de bijsluiter staat ook dat er geen bijwerkingen optreden en dat ze verder neutraal van geur en smaak zijn. Ook kan je ze heel makkelijk oplossen in water en wordt braken of een verminderde eetlust niet waargenomen en zijn dieet maatregelen niet nodig. Het nadeel is wel dat je het drie dagen moet geven maar dan weet je ook wel dat je na afloop geen wormen meer heb (spoelwormen, haakwormen, zweepwormen, lintwormen). Het is volgens mij best wel prijzig, ik betaalde de laatste keer voor 10 tabl. iets meer dan 12 euro (1 tabl. per 5 kg LG per dag).

Groetjes Rosita
Door qyan
#75373
Nitus schreef: Ik gebruik tegenwoordig Exil No Worm LD(Large Dog). Werkzame stof: Nitroscanaat 500mg, dit is mij eens aangeraden door de meneer van Farmfood, zou ook tegen haakwormen helpen. De honden reageren er goed op, geen diaree of misselijkheid. Hiervoor gaven wij ze Drontal, maar daar poepten ze toch altijd wel een paar keer erg dun van. Voordeel van Exil is dat je per 10 kg hond maar 1 tablet hoeft te geven, dus bij Nitus hoef ik er maar 5 tabletten in te proppen ipv 10, dit vind ik een héél belangrijk voordeel en het is ook niet zo belachelijk duur als bv Beaphar voor grote honden.
met drontal geef je toch ook 1 tablet per 10 kg ???
althans, ik heb er wel altijd 1 per 10 kg lichaamsgewicht moeten geven
Gebruikersavatar
Door Nitus
#75447
[quote="qyan"]
[quote="Nitus"]
Ik gebruik tegenwoordig Exil No Worm LD(Large Dog). Werkzame stof: Nitroscanaat 500mg, dit is mij eens aangeraden door de meneer van Farmfood, zou ook tegen haakwormen helpen. De honden reageren er goed op, geen diaree of misselijkheid. Hiervoor gaven wij ze Drontal, maar daar poepten ze toch altijd wel een paar keer erg dun van. Voordeel van Exil is dat je per 10 kg hond maar 1 tablet hoeft te geven, dus bij Nitus hoef ik er maar 5 tabletten in te proppen ipv 10, dit vind ik een héél belangrijk voordeel en het is ook niet zo belachelijk duur als bv Beaphar voor grote honden.
[/quote]

met drontal geef je toch ook 1 tablet per 10 kg ???
althans, ik heb er wel altijd 1 per 10 kg lichaamsgewicht moeten geven
[/quote]

Ja, je hebt gelijk, ik ben in de war met Mansonil, dat heb ik ook weleens gegeven en daar moesten ze 1 tabl. per 5 kg lichaamsgewicht van. Sorry :-[
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door