Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Vaccineert u wel of niet en zo ja hoe en zo nee waarom niet?

Ja, tegen alle ziektes waartegen ik mijn honden kan beschermen, ieder jaar
1
2%
Ja, maar selectief
16
28%
Ja, zoals de dierenarts voorschrijft
11
19%
Nee, maar wel puppie entingen
5
9%
Nee, ook geen puppie entingen
2
4%
Nee, sinds kort (honden zijn al wat ouder) ent ik niet meer
10
18%
Anders
4
7%
Ik weet nog niet wat ik moet doen
8
14%
Door Ordell
#87717
margreet schreef:

Geeeeeeen idee,ik neem ze altijd mee,waar ik ook naar toe ga,en ik ga niet in pension dus mijn honden ook niet ;D ;D ;D ;D
Nou ik hwerk er al jaren 40 uur in de week mee en dan trainen we nog en lopen 4x per dag. Dus die 2 weken per jaar wil ik ook wel eens rust. Buiten het feit om dat je met zo'n hond nergens kunt aankomen.... ;)
Door 202spots
#87718
Ordell schreef: En wanneer de hond voldoende antistoffen in het lichaam heeft na titerbepaling hoef je hem dan bij pensiongang niet te enten??
Ligt er denk ik aan of de pension de lab. uitslag accepteerd ???
Ik heb wel is eerder gezegd dat mijn Spots ook jaarlijks bewijs van enting moeten hebben om Therapydog te wezen...
omdat er steeds meer eigenaars TEGEN de jaarlijkse vaccinaties zijn,is de "directie" van de groep eindelijk zo verstandig geworden om de titer resultaat als voldoende bewijs aan te nemen. 8)
Dus wannneer je van te voren aan 't pension vraagd....misschien doen ze het dan???
Door margreet
#87719
O ordell,begrijp me niet verkeerd hoor,het was geen verwijt dat een ander zijn honden wel in pension doet!!!!!!!!!!!!!!!
Ik wilde alleen aangeven dat ik niet weet of ze ingeent moeten worden voor een pension,omdat ik er nooit kom.
Wat een ander doet moet hij geheel zelf weten en ik begrijp heel goed dat jij lekker eens twee weken voor jezelf wilt hebben :-*
Door Nicole
#87730
nou...ik heb gestemd op ¨weet nog niet wat ik moet doen¨,Shanay is nu 10.5 maanden en we hebben haar vanaf 7 maanden.ze had haar puppy entingen al gehad,en moesten we haar rond augustus weer laten enten.Nu lees ik hier zoveel over al dat enten dat ik er gewoon niks meer van begrijp..... :-\ :-\.Moet me er misschien toch nog even verder in verdiepen denk ik,anders had ik haar gewoon jaarlijks alle entingen gegeven zonder er verder vanaf te weten wat er allemaal in zit en waarom:-[ :o,dus ik hoop dat ik eruit kom..........
Gebruikersavatar
Door sylvia
#87758
Het is niet zozeer wat zo'n pension wil maar ze zijn aan regels gebonden .

Ordel, Bij Jol hoeven ze niet geent te zijn ;D ;D ;D ;D ;D
Door Lupa
#87774
officiel worden mijn honden geent in oktober, hoe kan ik het beste regelen dat ze in het voorjaar geeent worden voor weil en parvo?om ze nu te eenten vind ik te vroeg
Door avalon
#87779
Lupa schreef: officiel worden mijn honden geent in oktober, hoe kan ik het beste regelen dat ze in het voorjaar geeent worden voor weil en parvo?om ze nu te eenten vind ik te vroeg
gewoon een keertje uitstellen, heb ik ook gedaan
Door Ordell
#87784
sylvia schreef: Het is niet zozeer wat zo'n pension wil maar ze zijn aan regels gebonden .

Ordel, Bij Jol hoeven ze niet geent te zijn ;D ;D ;D ;D ;D
Nou, dan zal ik daar eens gaan reserveren... ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#87825
Ordell schreef:

Nou, dan zal ik daar eens gaan reserveren... ;)
ehhh volgens mij kan Jol dan niet ;D ;D ;D ;D die datum zit ze al vol denk ik ;D
Door ducktails
#88213
Ik laat Duck en Famke niet meer enten, behalve de ziekte van Weil.
De enting voor de Weil is een half jaar werkzaam , dus voor de zomerdagen laat ik ze daar voor enten.
Famke heeft vorig jaar na zes weken etterige huidontstekingen gekregen. Ik verdenk de enting van die problemen.
Blanca is dit wel voor alles ingeent, ze is anderhalf.
Ria
Door Peet
#88218
Ik ent allen Rabies, ivm reis naar Frankrijk. Vanaf drie dagen voor de enting t/m 3 dagen na de enting geef ik Thuja en houd ik mijn hart vast...tot nu toe is dat steeds goed gegaan......
Door Mister T
#88727
ik had begrepen dat enten voor weil ook weinig nut had aangezien er,ik geloof,wel 9 varianten van zijn en je dan maar mag hopen dat jouw hond net DIE variant weil krijgt??????
Of heb ik het nou helemaal fout??????
Heb Tim dus daarom alleen de rabiesenting gegeven en dan nog alleen omdat wij naar de ardennen gingen...
Door Timmy
#88750
Leptospirose (waar dus tegen wordt gevaccineerd) is niet specifiek ziekte van Weil. Ziekte van Weil is 1 van de ziekten die door leptospira (spiraalvormige bacterieën) wordt veroorzaakt. Er bestaan dus meer soorten "leptospirosen", echter maar 1 ziekte van Weil. Ziekte van Weil wordt veroorzaakt door de L. icterohaemorrhagiae en is 1 van de belangrijkste veroorzakers, samen met de L. canicola (allebei opgenomen in de vaccins). De andere leptospiren zijn niet zo erg belangrijk voor de hond; die veroorzaken vaak maar hele milde verschijnselen, of helemaal geen verschijnselen.

De Nobivac vaccinatie is tegenwoordig geregistreerd voor een werkingsduur van 9-10 maanden. De andere vaccinatie's meestal voor de duur van 6 maanden.

Gr.
Linda
Laatst gewijzigd door Timmy op do 29 apr 2004, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door