Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door alies2
#66953
Ik heb het gelezen Lizzy en ik vind het lastige materie. Ik heb Bommels boekje hier naast me liggen plus zijn rabies-papier. Ik zie nu dat hij tot vorig jaar Vanguard 7 kreeg, vorige keer heeft hij twee gehad, CPV-lepto en DA2Pi (?). Ik maak hier uit op dat de da een combi gemaakt heeft van parvo-lepto en de rest.
De rabies-enting is van Merial, op het papier staat een geldigheid van een jaar. Maar of dat standaard ingevuld wordt of volgens de bijsluiter? Ik ga verder op zoek.
Door ~anna~
#66968
Als ik alleen voor Weil wil laten enten ga ik wel naar een Holistische Da en zeker niet naar de Da die we nu hebben hij ging me laatst toch tekeer toen ik vroeg of hij een mest wou doen.
Door alies2
#67016
Ik denk dat ik eruit ben. Heb vrijwel alles tweemaal doorgelezen en heb de volgende overweging gemaakt: het hepatitis virus bestaat bijna niet meer, makkelijk dus. Para-influenza is geen levensbedreigende aandoening. Ook simpel. Parvo en hondenziekte geven minstens 3 jaar bescherming en mischien wel levenslang. Daarbij komt hondenziekte zelden voor bij honden ouder dan een jaar. Ook simpel. Weil vind ik een lastige, de bescherming is een jaar of minder, er zijn meerdere bacterieën die het veroorzaken en er wordt maar tegen 1 of 2 geënt, de vaccinatie kan bijwerkingen hebben. Hier ben ik dus nog niet uit. Als ik het wel wil zal ik een andere da moeten zoeken. ???
Ook Rabiës zal Bommel dit jaar niet krijgen vanwege de veranderde EG-richtlijn.
Met dank aan jullie voor alle info die ik hier heb kunnen verzamelen en nog steeds krijg! :-*
Door alies2
#67079
Heb overleg gehad met de da. Zij beaamde dat er veel gedoe is rondom vaccinaties en dat de uni van Utrecht onderzoek doet maar dat de farmaceuten nog tegenwerken. Wat ik niet in de gaten had was dat zij al jaren het ene jaar alleen lepto/parvo geven en het andere jaar de hele cocktail. Parvo vond zij dus wel iets om regelmatig te blijven doen, vlgs haar waren de onderzoeken nog niet eensluidend. Bommel was een keer laat en toen is toch de grote gegeven. Stom genoeg zijn zij van leverancier verandert en hebben ze nu alleen grote cocktails. Ze hebben nog wel een restje parvo/lepto dus die zou ik zonder problemen kunnen krijgen.
Weet dus nog niet wat ik doe. Of parvo/lepto bij mijn eigen da, op zoek naar een andere da voor enkel weil of helemaal niets geven.
Vlgs de da zag ze nooit weil omdat alle honden geënt zijn...
Door Lizzy
#67148
Moeilijk he..... Ik kan ook niet meer adviseren dan dat ik al gedaan heb in oudere onderwerpen. Want het is een moeilijke beslissing en het blijft een moeilijke beslissing. En je moet de beslissing ook helemaal zelf nemen en er zelf 100% achter blijven staan....
Groetjes, Lizzy en sterkte met het nemen van een besluit!
Door alies2
#67181
Lizzy, ik ben erg blij met alle info die ik hier gelezen heb. Het maakt het maken van een weloverwogen beslissing makkelijker.
Waarschijnlijk wordt het lepto/parvo bij deze da. Ik ben verder erg tevreden met deze groepspraktijk en heb weinig zin om te zoeken naar een andere.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door