Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door casangio
#55942
Ja, wat te denken van de portemonnee die aangetast wordt, want de reguliere spuiten zijn een vast inkomen.
En als die nu allemaal eens zouden verminderen??? Dat zou echt niet leuk meer zijn. Ik zou er nooit meer heen gaan en hem eens goed zijn zaligheid geven. Zoals eerder reeds vermeld de klant is koning.
Door Peet
#56442
Direct een andere DA zoeken....Mijn DA is geen voorstander van jaarlijks enten...en Beau wordt al helemaal niet meer ge-ent, met instemming van mijn DA....(Beau wordt er echt ziek van).
Het kan dus ook anders!
Peet
Gebruikersavatar
Door Hitam
#56889
Het tuchtcollege zal zich hooguit buigen over het feit dat hij de hond ongevraagd voor rabies geënt heeft. Maar ze zullen eerst kijken of dat niet op een andere manier opgelost kan worden, dus gewoon een briefje met de klacht naar de dierenarts die vervolgens het geld voor die enting teruggeeft.

Het sociale gedrag van de dierenarts beoordelen ze niet. Dus dat hij kwaad wordt en je uitscheldt. Ze zijn er alleen om het diergeneeskundig handelen te beoordelen.
En alleen de benadeelde mag een klacht indienen.

Ik zou echt een andere dierenarts zoeken.
Door Gina JRT
#60103
Hallo allemaal,

Na een lange tijd weer eens op barfplaats aan het neuzen, vooral ook omdat ik vanmorgen met Gina bij de da ben geweest. '

Gina is voor haar vaccinatie al eerder bij deze da geweest die mij adviseerde haar met 4 maanden te laten steriliseren. Dus niet !!
Gina werd met 6 maanden loops en ik moet zeggen ze is er aardig doorheen gehuppeld.

Deze keer scheen Gina oormijt te hebben en een ontsteking aan haar rechteroog. So far so good.
Begint die da weer over een sterilisatie, inderdaad met het achterliggende verhaal over tumoren (wat ik eerder op deze site ben tegen gekomen) o ja en er moesten ook nog 2 hoek-melktanden uit, want daar heeft ze op dit moment ook last van,het tandvlees is geirriteerd geraakt. Nou zei die da...dan kunnen we mooi alles in 1 keer aanpakken en als het middel tegen oormijt niet helpt kunnen we ook nog even een afschraapsel doen.
Ja hoor, laat die kassa maar rinkelen!!!!!

Ik was helemaal overdonderd. En dan lees ik dezelfde soort verhalen op deze topic. >:( >:( Dan wordt je dus echt ff helemaal niet goed.

Zo dat wou ik nou ff kwijt.

Groetjes Angela
Door Lizzy
#60228
Gina JRT schreef: Hallo allemaal,

Na een lange tijd weer eens op barfplaats aan het neuzen, vooral ook omdat ik vanmorgen met Gina bij de da ben geweest. '

Gina is voor haar vaccinatie al eerder bij deze da geweest die mij adviseerde haar met 4 maanden te laten steriliseren. Dus niet !!
Gina werd met 6 maanden loops en ik moet zeggen ze is er aardig doorheen gehuppeld.

Deze keer scheen Gina oormijt te hebben en een ontsteking aan haar rechteroog. So far so good.
Begint die da weer over een sterilisatie, inderdaad met het achterliggende verhaal over tumoren (wat ik eerder op deze site ben tegen gekomen) o ja en er moesten ook nog 2 hoek-melktanden uit, want daar heeft ze op dit moment ook last van,het tandvlees is geirriteerd geraakt. Nou zei die da...dan kunnen we mooi alles in 1 keer aanpakken en als het middel tegen oormijt niet helpt kunnen we ook nog even een afschraapsel doen.
Ja hoor, laat die kassa maar rinkelen!!!!!

Ik was helemaal overdonderd. En dan lees ik dezelfde soort verhalen op deze topic. >:( >:( Dan wordt je dus echt ff helemaal niet goed.

Zo dat wou ik nou ff kwijt.

Groetjes Angela
Da's lekker zeg..., maar niet heus. Wat heb je nu uiteindelijk afgesproken/gedaan?
Door yalla
#60268
Jouw DA staat ook niet echt bekend als een geweldenaar Angela..... we zullen natuurlijk geen namen noemen, maar ik heb vaker klachten gehoord
Laatst gewijzigd door yalla op ma 01 mar 2004, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door oebaya
#60287
Gina JRT schreef: Hallo allemaal,

Na een lange tijd weer eens op barfplaats aan het neuzen, vooral ook omdat ik vanmorgen met Gina bij de da ben geweest. '

Gina is voor haar vaccinatie al eerder bij deze da geweest die mij adviseerde haar met 4 maanden te laten steriliseren. Dus niet !!
Gina werd met 6 maanden loops en ik moet zeggen ze is er aardig doorheen gehuppeld.

Deze keer scheen Gina oormijt te hebben en een ontsteking aan haar rechteroog. So far so good.
Begint die da weer over een sterilisatie, inderdaad met het achterliggende verhaal over tumoren (wat ik eerder op deze site ben tegen gekomen) o ja en er moesten ook nog 2 hoek-melktanden uit, want daar heeft ze op dit moment ook last van,het tandvlees is geirriteerd geraakt. Nou zei die da...dan kunnen we mooi alles in 1 keer aanpakken en als het middel tegen oormijt niet helpt kunnen we ook nog even een afschraapsel doen.
Ja hoor, laat die kassa maar rinkelen!!!!!

Ik was helemaal overdonderd. En dan lees ik dezelfde soort verhalen op deze topic. >:( >:( Dan wordt je dus echt ff helemaal niet goed.

Zo dat wou ik nou ff kwijt.

Groetjes Angela
Overigens Angela,
Als er inderdaad nog 2 melkhoektanden zitten, dan is het wel nodig die te laten verwijderen. Waarschijnlijk zitten de blijvende hoektanden er al achter en die kunnen nu absoluut niet in de goede stand groeien. Je schrijft dat je hond met 6 maanden loops werd, ze is dus ouder dan 6 maanden, dan is het echt hoog tijd hoor. Die tanden komen niet meer vanzelf.
Zoek dus een andere dierenarts die je wel vertrouwt en laat even kijken naar die hoektanden.
Als je hond oormijt heeft, haal dan een goede oorreiniger. Hoop dat Sylvia ook even leest, want ik vergeet steeds de nieuwe naam van die oorreiniger die vroeger Leo heette.
En steriliseren: als er geen reden is en de hond komt er goed door, niet doen he. Kijk anders nog maar even in de bibliotheek.
gr.
Nicolette
Door Gina JRT
#60465
[quote author=Lizzy
Da's lekker zeg..., maar niet heus. Wat heb je nu uiteindelijk afgesproken/gedaan?
Hallo Lizzy,
Ik heb gisteravond die DA aan de telefoon gehad en als ik dus die hoektanden, de sterilisatie en het afschraapsel liet doen. Och zo'n 250 euro en dat is volgens hem nog een schappelijke prijs. (ik heb geen idee, maar het klinkt voor mij als veel)

Ik heb gezegd dat ik zou afwachten wat die oorreiniger zou doen (otiderm gel voor de kenners!) tegen die oormijt en dat ik daarna weer contact zou opnemen.

Dus (gelukkig) nog geen concrete afspraken gemaakt.

Die hoektanden zouden zelfs nog volgens de DA via de reguliere weg eruit kunnen komen door bijvoorbeeld hardhandiger met een speeltje te spelen. De ene kant zit namelijk al een ietsje los en die andere is erg klein.
Is het nog begrijpelijk of sla ik nou wartaal uit?

Groetjes,
Angela
Door Gina JRT
#60477
yalla schreef: Jouw DA staat ook niet echt bekend als een geweldenaar Angela..... we zullen natuurlijk geen namen noemen, maar ik heb vaker klachten gehoord
Yeh right Monique, toen met mijn vorige JRT, die helaas een vergroeiing aan haar hersenstam had,zat er nog een dierenarts, dat was echt een fijne da met hart voor zijn vak.
Toen Gina zo'n last had van wormpjes ben ik bij een andere DA geweest (in de buurt van de Groeneweg!). Ik wilde het beestenspul van mij, eigenlijk direct bij hem onderbrengen, maar hij scheen een wachtlijst te hebben. Dus ja dan blijf je eigenlijk bij het oude vertrouwde plakken.

Heb jij nog suggesties??

Groetjes,
Angela
Gebruikersavatar
Door sylvia
#60572
oebaya schreef:

Overigens Angela,
Als er inderdaad nog 2 melkhoektanden zitten, dan is het wel nodig die te laten verwijderen. Waarschijnlijk zitten de blijvende hoektanden er al achter en die kunnen nu absoluut niet in de goede stand groeien. Je schrijft dat je hond met 6 maanden loops werd, ze is dus ouder dan 6 maanden, dan is het echt hoog tijd hoor. Die tanden komen niet meer vanzelf.
Zoek dus een andere dierenarts die je wel vertrouwt en laat even kijken naar die hoektanden.
Als je hond oormijt heeft, haal dan een goede oorreiniger. Hoop dat Sylvia ook even leest, want ik vergeet steeds de nieuwe naam van die oorreiniger die vroeger Leo heette.
En steriliseren: als er geen reden is en de hond komt er goed door, niet doen he. Kijk anders nog maar even in de bibliotheek.
gr.
Nicolette
die oorcleaner heet tegenwoordig specicare
Door Kristien
#63238
(( En als dat dan niet het geval is dat ze de hond beter kunnen laten castren omdat de hond dan geen baarmoeder - en of tepeltumoren kan krijgen (in mijn leven heb ik nog nooit een hond gehad die dat had) Ze vertellen er dan niet bij dat er bij elke operatie risico's zijn verbonden als overlijden aan narcose of dat de hond incontinet KAN worden.))

Hallo,

Ik ben zelf dierenarts en wil toch eventjes reageren. Wij zien in de praktijk zeeeer regelmatig oudere honden met melkkliertumoren (al dan niet goedaardig) en baarmoederontstekingen. Het is wetenschappelijk aangetoond dat honden die voor de vierde loopsheid gesteriliseerd (eigenlijk gecastreerd, want baarmoeder en eierstokken worden weggenomen) veel minder kans hebben om melkkliertumoren te krijgen. Na de vierde loopsheid zal wel of niet steriliseren de kans niet groter of kleiner meer maken. Wat betreft baarmoederonsteking (risico dat je volledig wegneemt door het castreren), 't is toch wel erg jammer als je een erg oud hondje (dat voor de rest nog heel vitaal is) binnenkrijgt met baarmoederonsteking, waarvan de eigenaar de operatie niet meer ziet zitten owv de leeftijd van het dier en de kosten (" ze is al zo oud, moeten we haar dat nog aandoen; en misschien gaat ze geen jaar meer mee"). Dan had dat allemaal voorkomen kunnen worden met een castratie op jonge leeftijd.
Een dierenarts zou idd ook steeds moeten wijzen op de voor (minder kans op tumoren, geen baarmoederonsteking)- en nadelen (niet meer kunnen fokken, incontinentie, veranderen van vacht,..) van een operatie, zodat de eigenaar zelf een voor hem goede beslissing kan nemen.


Groeten,

Kristien
Gebruikersavatar
Door sylvia
#63284
Hoi Kristien,
Het gaat ook om het feit dat veel dierenartsen helemaal de nadelen niet vertellen,of de nadelen afdoen als mwuaaa dat valt allemaal wel mee.
Ook een dier wat op oudere leeftijd een melkkliertumor ontwikkeld kan daar nog jaren mee leven zonder er ooit last van te krijgen en op hoge leeftijd aan ouderdom overlijden.Mensen die geen operatie laten doen omdat de hond het mischien nog maar een jaar doet....ja daar heb ik even geen woorden voor,die laten de hond dan boven de 10 voor alles inslapen wat iets teveel gaat kosten.
Castreren is een operatie die naar mijn idee te standaard wordt uitgevoerd.De reden van baarmoederonsteking en melkklierkanker gelden voor mensen ook,het zou wat zijn als de gynacoloog bij iedere geboorte al bij de moeder aan het bed staat om een afspraak te maken voor de castratie.
Laatst gewijzigd door sylvia op di 09 mar 2004, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#63288
Kristien schreef: (( En als dat dan niet het geval is dat ze de hond beter kunnen laten castren omdat de hond dan geen baarmoeder - en of tepeltumoren kan krijgen (in mijn leven heb ik nog nooit een hond gehad die dat had) Ze vertellen er dan niet bij dat er bij elke operatie risico's zijn verbonden als overlijden aan narcose of dat de hond incontinet KAN worden.))

Hallo,

Ik ben zelf dierenarts en wil toch eventjes reageren. Wij zien in de praktijk zeeeer regelmatig oudere honden met melkkliertumoren (al dan niet goedaardig) en baarmoederontstekingen. Het is wetenschappelijk aangetoond dat honden die voor de vierde loopsheid gesteriliseerd (eigenlijk gecastreerd, want baarmoeder en eierstokken worden weggenomen) veel minder kans hebben om melkkliertumoren te krijgen. Na de vierde loopsheid zal wel of niet steriliseren de kans niet groter of kleiner meer maken. Wat betreft baarmoederonsteking (risico dat je volledig wegneemt door het castreren), 't is toch wel erg jammer als je een erg oud hondje (dat voor de rest nog heel vitaal is) binnenkrijgt met baarmoederonsteking, waarvan de eigenaar de operatie niet meer ziet zitten owv de leeftijd van het dier en de kosten (" ze is al zo oud, moeten we haar dat nog aandoen; en misschien gaat ze geen jaar meer mee"). Dan had dat allemaal voorkomen kunnen worden met een castratie op jonge leeftijd.
Een dierenarts zou idd ook steeds moeten wijzen op de voor (minder kans op tumoren, geen baarmoederonsteking)- en nadelen (niet meer kunnen fokken, incontinentie, veranderen van vacht,..) van een operatie, zodat de eigenaar zelf een voor hem goede beslissing kan nemen.


Groeten,

Kristien
Kristien schreef: (( En als dat dan niet het geval is dat ze de hond beter kunnen laten castren omdat de hond dan geen baarmoeder - en of tepeltumoren kan krijgen (in mijn leven heb ik nog nooit een hond gehad die dat had) Ze vertellen er dan niet bij dat er bij elke operatie risico's zijn verbonden als overlijden aan narcose of dat de hond incontinet KAN worden.))

Hallo,

Ik ben zelf dierenarts en wil toch eventjes reageren. Wij zien in de praktijk zeeeer regelmatig oudere honden met melkkliertumoren (al dan niet goedaardig) en baarmoederontstekingen. Het is wetenschappelijk aangetoond dat honden die voor de vierde loopsheid gesteriliseerd (eigenlijk gecastreerd, want baarmoeder en eierstokken worden weggenomen) veel minder kans hebben om melkkliertumoren te krijgen. Na de vierde loopsheid zal wel of niet steriliseren de kans niet groter of kleiner meer maken. Wat betreft baarmoederonsteking (risico dat je volledig wegneemt door het castreren), 't is toch wel erg jammer als je een erg oud hondje (dat voor de rest nog heel vitaal is) binnenkrijgt met baarmoederonsteking, waarvan de eigenaar de operatie niet meer ziet zitten owv de leeftijd van het dier en de kosten (" ze is al zo oud, moeten we haar dat nog aandoen; en misschien gaat ze geen jaar meer mee"). Dan had dat allemaal voorkomen kunnen worden met een castratie op jonge leeftijd.
Een dierenarts zou idd ook steeds moeten wijzen op de voor (minder kans op tumoren, geen baarmoederonsteking)- en nadelen (niet meer kunnen fokken, incontinentie, veranderen van vacht,..) van een operatie, zodat de eigenaar zelf een voor hem goede beslissing kan nemen.


Groeten,

Kristien
En waarom baalt mijn zeer ervaren dierenarts dan van de trend die nu ingezet wordt dat honden nog het liefst voor de 1ste loopsheid gecastreerd worden? En waarom zegt hij dat kwaadaardige mamatumoren maar heel weinig vorkomen, te weinig naar zijn mening om maar klakkeloos te castreren, daar dat naar zijn mening niet opweegt tegen de nadelen van castratie. Waarom wil hij dan graag voorkomen dat mijn 6 jarige teef gecastreerd zou worden als dat voorkomen kan worden. Waarom zijn zijn eigen teven intakt?
En waarom geeft hij voorzichtig toe dat castreren zowel bij reuen als teven evenals enten een basisinkomen voor de gemiddelde DA vormt.

Dat een hondje op 11 jarige leeftijd een baarmoederinfectie kan krijgen en dat de eigenaren dat een kostenplaatje afweging gaan maken is wel de meest slappe smoes die ik ooit gehoord heb, aangezien oude honden wel meer kwaaltjes krijgen en daar is zo'n infectie er dan maar eentje van. Tis te hopen dat ze voor die mensen zelf ook geen kosten/baten plaatje gaan maken...ooit.

Van alle honden die ik ken of gekend heb, en dat zijn er best een aantal heb ik er ooit 1tje meegemaakt met kwaadaardige mammatummoren. Deze hond was overigens al 4 jaar daarvoor gecastreerd, zogenaamd om dit soort problemen te voorkomen. Deze hond heeft na verwijdering van de tumoren nog 2 jaar geleefd en is als 13 jarige bouvier overleden aan de gevolgen van stembandverlamming.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door