Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Ordell
#58016
Ik net al 5 jaar helemaal niets meer en mijn hond zwemt zich de krampen in de zomer. Ik vind het allemaal wel in orde, ik laat weil lekker schieten.
Door Truus
#58027
Ordell schreef: Ik net al 5 jaar helemaal niets meer en mijn hond zwemt zich de krampen in de zomer. Ik vind het allemaal wel in orde, ik laat weil lekker schieten.
waarom zit ik dan altijd te mutsen...wel/niet/wel/ niet ;D ;D ;D
Door Lizzy
#58047
Truus schreef:

waarom zit ik dan altijd te mutsen...wel/niet/wel/ niet ;D ;D ;D
Omdat het MOEILIJK is Truus! Het IS gewoon een moeilijke beslissing! En het is moeilijke materie! En ik denk dat bij de meeste mensen meespeelt de gedachte "wat nou als ie Weil oploopt en doodgaat? Kan ik dan nog met mijzelf leven?". Het IS dus moeilijk en je kunt alleen een goede beslissing nemen op grond van: jouw gevoel, kennis, ervaring. En, ALS je dan een beslissing neemt, dán moet je er ook helemaal achter staan! Dit geldt voor als je bewust wél en bewust niet laten enten.
Door Lizzy
#58049
mozart schreef: Zo, heb mijn DA afgebeld en ben naar een DA geweest die niet moeilijk deed over ALLEEN Weill en geen cocktail.
Was ook (dus) aanzienlijk goedkoper(27 euro).Ik blijf het gek vinden dat ze nog steeds opkijken als je verteld dat hij geen brokjes maar "vers" krijgt(Bibi/AHV/Energique)Hij moest wel toegeven dat ie er goed uitziet.
Zullen ze in hun DA opl. totaal niets horen over "vers??"
Nou,volgend jaar zie ik wel weer verder.
Groetjes
Nee, ik denk dat de dierenartsen van Eukanuba (IAMS) en Hill's Science Diet vrij weinig horen over vers... (En ZIJ geven de lezingen!).
Door oebaya
#58136
Hitam schreef: Nicolette, als een dierenarts de entstof klaarmaakt dan pakt hij twee flesjes, meestal in een hand. Dan prikt hij in een flesje, met vloeistof, zuigt dat op en spuit dat in het andere flesje en schudt even. Vervolgens haalt hij de inhoud uit het tweede flesje en en spuit dat in de hond.

In het eerste flesje zit oplosmiddel + leptospirose enting en in het tweede flesje de cocktail of alleen parvo in poedervorm.

Het is echter geen excuus om je een hele cocktail te verkopen want de leptospirose kan ook apart besteld worden.
Ja, 2 flesjes heb ik wel gezien, precies zoals je het beschrijft, maar altijd met vloeistof, nooit met poeder en dat in 35 jaar hondenbezit. Vandaar dat ik verbaasd was over poeder oplossen.
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door Hitam
#58255
Ok, ik heb inderdaad de sneltest voor hondenziekte en parvotiter binnengekregen. Dus mensen die twijfelen kunnen dat laten testen.
Ik had ook gevraagd naar een test voor leptospirose maar het antwoord was dat ze die wel hadden maar die werd eigenlijk alleen maar gebruikt om te testen of een hond leptospirose heeft of niet. De enting levert een dusdanig lage en korte titer dat het niet veel zin had om dat te testen, volgens hun. Zegt dus veel..............

Ik heb in de gauwigheid de poedels geprikt en de uitslag was dat ze allebei een voldoende titer hadden. Timmie ruim voldoende en Hitam precies hoog genoeg. En dat terwijl ik ze een jaar of vier á vijf geleden voor het laatst heb geënt. Heb ik nog steeds niet nagezocht wanneer precies, maar ik ben de boekjes dus typisch kwijt. Liggen ergens opgeslagen in een doos.
Door nancy
#58385
In Lizzys vertaalde tekst staat dat het vaccin
"veel negatieve bijwerkingen en nare reacties" kan geven. Weet iemand welke bijwerkingen en reacties dat precies zijn en is dat alleen op korte termijn, bijv. even hangerig oid of is het effect van het vaccin ook gevaarlijk op langere termijn?
Door nancy
#58386
Ik vergat nog te vragen wat jullie ervaringen zijn met het gebruik van homeopatische nosodes voor en/of na de vaccinaties?
Door nancy
#58483
Dat er nare lange termijn effecten aan vaccinaties kleven weet ik, maar omdat er zo specifiek bij staat in dat artikel: "hevige reacties en nare bijwerkingen bij Weil vaccinatie" vroeg ik me af of deze misschien ook echt benoemd konden worden, zodat ik weet waar ik evt. rekening mee moet houden als ik toch laat enten. Overigens bedankt voor je weblink.
Door qyan
#58777
nancy schreef: Dat er nare lange termijn effecten aan vaccinaties kleven weet ik, maar omdat er zo specifiek bij staat in dat artikel: "hevige reacties en nare bijwerkingen bij Weil vaccinatie" vroeg ik me af of deze misschien ook echt benoemd konden worden, zodat ik weet waar ik evt. rekening mee moet houden als ik toch laat enten. Overigens bedankt voor je weblink.
qyan kreeg als pup het volgend na deze vaccinatie:
- hoge koorts en echt ziek, een week of 2
- accute diaree en dikke darmontsteking
- demodex brak door
- huidontstekingen
- vacht viel uit
hiervoor was uiteraard een antibioticakuur nodig, waarna vervolgens de cocktail erin is gejasd met weer dezelfde klachten waarna weer een antibioticakuur nodig was.
dezelfde reactie op ene kennelhoest inenting.

dit jaar is het na de vaccinatie parvo/ weil wel goed afgelopen, maar dat komt misschien omdat ik hem het middel thuja d6 heb toegediend, zeker weten doe ik het niet.
Door Helen
#58809
Hitam schreef: Ok, ik heb inderdaad de sneltest voor hondenziekte en parvotiter binnengekregen. Dus mensen die twijfelen kunnen dat laten testen.
Ik had ook gevraagd naar een test voor leptospirose maar het antwoord was dat ze die wel hadden maar die werd eigenlijk alleen maar gebruikt om te testen of een hond leptospirose heeft of niet. De enting levert een dusdanig lage en korte titer dat het niet veel zin had om dat te testen, volgens hun. Zegt dus veel..............

Ik heb in de gauwigheid de poedels geprikt en de uitslag was dat ze allebei een voldoende titer hadden. Timmie ruim voldoende en Hitam precies hoog genoeg. En dat terwijl ik ze een jaar of vier á vijf geleden voor het laatst heb geënt. Heb ik nog steeds niet nagezocht wanneer precies, maar ik ben de boekjes dus typisch kwijt. Liggen ergens opgeslagen in een doos.
Tannetje wat ontzettend goed van jou dat je dat voor elkaar gekregen hebt!!! :D Ik ken weinig DA's die de klanten zoveel mogelijkheden bieden.

groetjes Helen
Door ~Joke~
#59932
Zelf heb ik besloten om mijn honden niet meer te laten vaccineren maar over Weil ben ik nog niet uit. Mijn oudste hond mag helemaal niet meer gevaccineerd worden. Vorig jaar is hij alleen tegen weil geent en kreeg in 1 week drie aanvallen. Mijn middelste hond heeft waarschijnlijk een voedingsallergie[rode jeukende vette huid]. De jongste is 8 maanden en heeft alleen de puppy entingen gehad. Daar wil ik het ook bij laten. Op het ogenblik probeer ik informatie over vaccinatie te verzamelen en verbaas ik me erover dat alle informatie die ik tegenkom Engels is. Wordt er hier in Nederland geen onderzoek naar de nadelen van vaccinatie gedaan?
Door SemBo
#60488
harns49 schreef: Zelf heb ik besloten om mijn honden niet meer te laten vaccineren maar over Weil ben ik nog niet uit. Mijn oudste hond mag helemaal niet meer gevaccineerd worden. Vorig jaar is hij alleen tegen weil geent en kreeg in 1 week drie aanvallen. Mijn middelste hond heeft waarschijnlijk een voedingsallergie[rode jeukende vette huid]. De jongste is 8 maanden en heeft alleen de puppy entingen gehad. Daar wil ik het ook bij laten. Op het ogenblik probeer ik informatie over vaccinatie te verzamelen en verbaas ik me erover dat alle informatie die ik tegenkom Engels is. Wordt er hier in Nederland geen onderzoek naar de nadelen van vaccinatie gedaan?
Geen idee maar volgens mij wordt er hevig tegen verzet. In ieder geval de hondenbezitter onwetend houden en maar laten betalen voor iets wat in de ogen van veel DA "onschuldig en noodzakelijk" is. Ik heb een tijd geleden verschillende DA gebeld met vragen over enten en versvoeding. Ze zeiden vrijwel allemaal hetzelfde: Jaarlijks enten en vers is ongezond! Die dierenbescherming noemt zichzelf geen deskundige op dit gebied en laat zich erbuiten. Zij gaan ervan uit dat de DA weten wat ze doen.... ::)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door