Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
#607500
conleeuw schreef: mmm of de droogte ermee te maken heeft, dat weet ik zo net nog niet, ik heb in Africa in de Karoo op een boerderij gewerkt, en dat is toch echt wel halfwoestijn, en droog en heet.... en er waren teken zat :P nog veel meer dan hier, wellicht dat ze daar de hitte gewend zijn ;)
Zijn denk ik andere teken geweest, de teken die hier voorkomen houden niet van droog weer.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#607545
conleeuw schreef: mmm of de droogte ermee te maken heeft, dat weet ik zo net nog niet, ik heb in Africa in de Karoo op een boerderij gewerkt, en dat is toch echt wel halfwoestijn, en droog en heet.... en er waren teken zat :P nog veel meer dan hier, wellicht dat ze daar de hitte gewend zijn ;)
Jaha, die zag je waarschijnlijk niet als het regende ;). Denk toch dat de gemiddelde NL teek (net als de meeste nederlanders :P) niet tegen lange warme droge periodes kunnen, en zich in een soort van 'zomer'slaap houden, waarna ze zich bij een beetje vochtigheid in grote getalen uitgehongerd op weerloze hondjes storten ;D.
Door hellenbanjerbo
#611240
ben benieuwd hoe de ervaringen zijn nu het weer vochtiger is met de bioresonantietherapie . hebben de honden nog steeds minder teken? ik ben al aan de tweede scaliborband van dit seizoen bezig en ze werken nog niet 100% en het barst hier van de teken. ook voor mezelf een optie? ben sinds ik Lyme heb gehad een paar jaar geleden en vorig jaar nog een rode kring (terwijl de teek nog maar heel klein was dus er maar kort heeft gezeten) panisch voor teken. ga nog net niet als een ruimtevaarder het bos in.
Door tieneke
#615673
Cathelijn schreef: een groot nadeel lijkt me dat je hond dan dag en nacht een halsband moet dragen zodat die penning contact blijft houden :-\
Hier dragen ze alleen een halsband met de dagelijkse wandeling.
Zou ze zelf dus echt nooit een halsband laten dragen als ze heel de dag en avond vrij buiten lopen,veel te gevaarlijk met spelen etc.
Heb vanmiddag een kleine teek van Tara afgehaald en nu net eentje van Tinus...gisteren een giga grote van Tinus,paste net in de tekentang....met de zeer dikke en best lange vacht valt het niet mee om ze meteen te ontmaskeren....terwijl ze na iedere wandeling worden geinspecteerd :-\
Ga ze morgen maar weer extra druppels geven(biologisch)tegen die smerige teken.
Door chrisje
#615986
tieneke schreef: Hier dragen ze alleen een halsband met de dagelijkse wandeling.
Zou ze zelf dus echt nooit een halsband laten dragen als ze heel de dag en avond vrij buiten lopen,veel te gevaarlijk met spelen etc.
Heb vanmiddag een kleine teek van Tara afgehaald en nu net eentje van Tinus...gisteren een giga grote van Tinus,paste net in de tekentang....met de zeer dikke en best lange vacht valt het niet mee om ze meteen te ontmaskeren....terwijl ze na iedere wandeling worden geinspecteerd :-\
Ga ze morgen maar weer extra druppels geven(biologisch)tegen die smerige teken.
Maar zoals ik al eerder heb vermeld, ze moeten niet de hele dag hun halsband om, alleen als ze gaan wandelen ;). En hier nog altijd geen teken.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door