Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#558851
Marjo2 schreef: Misschien een rare opmerking, maar ik heb het idee (door rondvragen bij vrienden met honden) dat donkere honden minder last hebben van teken dan blonde. "Zien" ze die beter langskomen? 8)
Hoe zit dat bij jullie?
Marjo
Dot is donker, zwart en wit, en ze lusten haar wel, heel veel en heel vaak graag..... ik denk het niet dat de vacht kleur een effect heeft, volgens mij gaat het om waar je loop en is een hond toch op een of ander manier meer aantrekkelijk dan de ander ;)
#559377
:DSuperidee, om die olieën te gebruiken. Ik heb nog lavendel, citroenmelisse en geranium staan, dus dat ga ik meteen uit proberen!
en zo'n Chi-roller ga ik dus ook meteen halen.
Mijn hond heeft ook veel teeken dit jaar,maar ik wil geen frontline meer gebruiken.
Ben heel benieuwd.
Knoflook doe ik al door zijn eten.


Bedankt voor de tips!!
#559441
Op Andor en Angel heb ik nog geen teken gevonden, hoewel ik hier vrijwel in het bos woon. Wel heb ik er al een paar van de katten afgeplukt, m.n. Simply Red schijnt lekker te zijn voor teken. Even bekijken hoe het verder gaat; een tekenband durf ik ze niet om te doen, veel te bang dat ze zich ophangen met al die bomen en struiken hier.
#559658
Mijn hondjes hadden ook vrij weinig teken, ik dus bij. Totdat ik bedacht dat ik al een paar weken weinig in het bos kom ... :P

Trouwens, een vriendin met een paard met exzeem smeerde dat beest helemaal vol met knoflookolie. Resultaat: geen mugjes, geen vliegen helemaal niks. Behalve dat je op 3 m afstand al van je stokje gaat van de stank :-X :-X
#559860
Kennen jullie deze ook?! Heeft iemand het al eens geprobeerd, en wat zijn de ervaringen??
(ik kan geen directe link plaatsen, dus kopieer ik het even)
--------------------------------------------------------------------
VLOOIEN, TEKEN EN LUIZEN OP HUISDIER

Indien uw huisdier een of meerdere vlooien heeft opgelopen, kunt U deze eenvoudig op natuurlijke wijze bestrijden. U heeft hier geen gifstoffen voor nodig. Onze parasietendruppels zijn basis van Mentha Arvensis. Het is een natuurlijk product tegen vlooien, teken en luizen en bestrijdt tevens hun eitjes en larven en werkt 6 weken lang. Het is veilig te gebruiken bij kittens, puppies, katten en honden. Het is a.h.w. knuffelveilig voor mens en dier.
De natuurlijke ingrediënten tasten het "uitwendige skelet" van de parasiet aan. Ze doorbreken de levenscyclus eitje-larve-pop-vlo. Zwemmen heeft geen nadelige invloed op de werking van de parasietendruppels.

Gebruiksaanwijzing:
De parasieten druppels worden eenvoudig in de nek gedruppeld. Het is niet noodzakelijk om de vloeistof in te masseren. Het product wordt opgenomen door de huid en zal zich in het lichaam verspreiden.

Parasietendruppels voor pup, kitten en kat 0,6 ml € 11,50
Parasietendruppels kleine hond 1 ml € 12,50
Parasietendruppels middelgrote/ grote hond 2 ml € 15,50

Behandeladvies:

Pup: tussen de twee en zes weken oud
Kitten: op de leeftijd van zes weken oud
Jonge dieren: om de twee tot drie maanden of 1 week voor de vaccinatie
Volwassen dieren: twee tot vier keer per jaar
Drachtige dieren: voor het dekken, een week voor het werpen en drie tot vier weken na het werpen

Bijwerkingen: natuurzuiver product. De druppels zijn onschadelijk voor mens en dier.

Samenstelling: op basis van Mentha Arvensis.
------------------------------------------------------------------------

Dit komt van www.huisdierendokter.nl
Laatst gewijzigd door Jojo op ma 29 mei 2006, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
#560063
De pepermuntolie die ik gebruik is van het merk A.VOGEL.
Het heet PO-HO-olie.
Je kan het bij de drogist of reformzaak kopen.
Denk er wel aan dat je geen contact maakt met de ogen en neus van de hond.
Het helpt goed.
Ruim druppelen op je handen en dan goed door de vacht heen gaan, vooral de buik en andere onbeschermde delen van de hond.
Je hond moet sterk ruiken naar de olie, het is verder niet schadelijk voor je hond.
#560912
Lizzy schreef: Ik heb vandaag mijn honden goed ingesmeerd met een "nieuw mengsel" wat ik had gemaakt. Amandelolie als basis + tea tree + lavendel + citroen + ceder + geranium. Daarna mijn honden alle drie aangetipt met de anti-insektroller van Chi. Naar het Balijbos geweest (erruugggg daar :o) en resultaat: nul teken! Toeval? Of werkt het toch?
Borke is vandaag met de hondenuitlaatdienst naar het Balij Bos geweest en loopt dan uitgebreid te rennen door struikgewas en graspartijen met zijn vriendjes. N.a.v. jouw verhaal heb ik hem extra goed gecontroleerd. Hij had nul teken en ik doe helemaal niets aan tekenbestrijding...

Borke is nu 26 maanden jong en als ik ooit 8 teken op hem gevonden heb, dan is het veel....

Hij heeft een zwarte kop en twee zwarte platen en is verder voornameljik zwart/schimmel.
Zou hij onsmakelijk bloed hebben?
Zou het komen omdat hji in het Balij Bos ook altijd zwemt?

Waarom komt mijn zwart/witte spikkel hond uit het Balij Bos vrij van teken en hebben die spikkels van Lizzy er wel last van?
Dat is toch raar???
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door