Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#555718
vanavond stapte ik uit de auto bij het bos, liep voorom om mijn bergschoenen aan te trekken en ik had al een teek op mijn schoen :o
Had daarvoor al vier teken uit Floor getrokken en net nog een uit Jonas >:(
Het bos mijden helpt ook niet, want de buren hebben gemeld dat ze aan de overkant van de straat ook al zitten.
Aangezien mijn honden niet zo'n lange haren hebben, gebruik ik op dit moment alleen nog mijn ogen en een pincet. Ook tijdens de wandeling kijk ik al of ik wat verdachts zie lopen op ze.
Oh wat apart was: de teek die ik net uit Jonas had gehaald had een ander klein teekje op zich, die zich nog aan het vastbijten was ??? Nooit eerder gezien, maar beter op elkaar dan allemaal op mijn hond >:(
#555939
Cathelijn schreef:Oh wat apart was: de teek die ik net uit Jonas had gehaald had een ander klein teekje op zich, die zich nog aan het vastbijten was ??? Nooit eerder gezien, maar beter op elkaar dan allemaal op mijn hond >:(
Ze paren op de gastheer >:( (2000 eitjes belanden vervolgens weer in het bos :o)
#557086
Ik heb vandaag mijn honden goed ingesmeerd met een "nieuw mengsel" wat ik had gemaakt. Amandelolie als basis + tea tree + lavendel + citroen + ceder + geranium. Daarna mijn honden alle drie aangetipt met de anti-insektroller van Chi. Naar het Balijbos geweest (erruugggg daar :o) en resultaat: nul teken! Toeval? Of werkt het toch?
#557103
Mijn honden hebben eigenlijk zo af en toe een teekje. Zelfs op de eilanden vind ik er geen. Vandaag zijn we in een bosgebied geweest waar iedereen klaagt over teken en hier bij de Timo en Mila helemaal niks.
In Chaam bij de Barfwandeling hadden sommigen er behoorlijk wat en anderen helemaal niet. Hoe dit nou kan ???
#557319
"Wij" hebben dus ook heel veel teken, in de duinen. Maar ook gewoon in onze tuin. Sinds we de hond hebben, zit hij altijd helemaal vol, maar wij nooit meer. Hij ruikt kennelijk te lekker. Ook douwt hij door alle struiken heen, veel actiever dan een hoop andere honden. Eerst gebruikten we Frontline, dat was waardeloos. Nu over op Tick Fence-pipetten (permethrin) en dat werkt goed. Wel lang geaarzeld want gif blijft het, maar het moest wel. We vingen er elke keer vijf tot tien loslopend op z'n vacht en dan zaten er nog altijd een aantal ergens vast. De hond liep al weg als hij ons met de tekentang zag aankomen. Hij houdt er ook bijna altijd kleine gaatjes in zijn huid aan over (kennelijk nogal gevoelig), hoe voorzichtig en draaiend we de teek ook verwijderen.
Waar kunnen we een giraf inhuren :) ???
Marjo
#557843
De mijne hadden nooit last van teken maar dit jaar ??? ik snap er niks van, ze zijn ook zo klein >:(

Wat ik doe is ik check ze en onszelf ook natuurlijk heel goed, na een boswandeling heb ik er één twee drie gemist dan geef ik ze cat's claw aangezien ik geen voorstander ben voor preventief (daar bedoel ik gif mee)
geef ik cat's claw.
http://www.medical-library.net/sites/_lyme_disease.htm
http://www.samento.com.ec/sciencelib/sammainne.html
http://www.samento.com.ec/sciencelib/sa ... studie.pdf
http://www.terratreatment.nl/
#557921
Hallo, wij lopen ook regelmatig in het bos.
Mijn hond is kortharig, dus de teken vind ik vrij snel.
Wat bij onze hond voor 90% echt helpt dat is pure pepermunt olie.
Het zit in een klein flesje en ruikt heel sterk.
Je neemt flink wat druppels in je handen en dan goed inwrijven over de hele vacht.
Vooral de oksels en liezen, en de buik en oren.
Ook de poten goed inwrijven.
Zorg er voor dat je niet te dicht bij ogen en neus komt.
Misschien dat een teek zich nog wel laat neervallen op je hond, maar vastbijten zal hij niet meer doen.
Succes ermee.


Dupanel
#558105
He Lizzy, je klinkt hoopvol, wij krijgen weer hoop!!!

Ik heb trouwens zelf net een nieuw goedje besteld via www.paardendrogist.nl, maar dan op de hondenafdeling. Het is een natuurlijk product van Silverlinde met meerdere essentiele olien. Enne hier geen teek meer gezien, maar ik ruik wel waar de hond ligt ;) Gelukkig is het een frisse geur. :)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door