Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Nelly
#540929
Hou je er wel rekening mee dat de huid enigszins uitdroogt na een bad? De jeuk kan dan dus erger worden. Heb je trouwens ook bovenaan de staart gekeken naar zwarte korreltjes, daar willen ze ook nog weleens zitten. Dat het aan de vloerverwarming ligt, geloof ik niet, ik heb ook vloerverwarming, al 8 jaar en mijn honden hebben nergens last van. Sterker nog, ik heb het idee dat het beter is dan gewone verwarming, vind het zelf ook veel fijner, natuurlijker, zeg maar.
#540996
Ok, nu weet ik hoe vlooien eruit zien. Ik heb de honden vandaag in bad gedaan en net lag ik lekker met Ziggy op de bank te kroelen en ik zag hele kleine zwarte spikkeltjes (ze was nu schoon dus ik denk dat ik het daarom beter zag), maar ik dacht dat het gewoon wat vuiligheid was. En ik pak zo'n spikkeltje op en die viel weer op Ziggy en ik dacht dus ook echt dat dat spikkeltje van mijn vinger afviel. Ik het weer gepakt en toen "viel" het weer en toen besefte ik: Dit zijn vlooien!! Ze springen dus echt! :o
Ik had gelukkig nog 4 pipetjes frontline in huis, dus ze hebben beiden een pipetje tussen hun schouderbladen gekregen.
Nu had ik nog wat vraagjes: Kunnen vlooien overspringen op mensen? Want ik heb ineens overal jeuk! Misschien is dat psychisch hoor :-\ Ik ben zowiezo allergisch voor Kai (ik krijg uitslag en jeuk van hem), maar ik begin nu te twijfelen en ben bang dat het de vlooien zijn.
Kan het ook in je bed gaan zitten? Ze slapen nl op bed, want ik ben even een tijdje alleen.
Dus is het genoeg om ze zo'n pipetje te geven of moet ik ook mijn beddegoed wassen met iets? En kan ik ze nu gewoon op bed laten slapen? Ze slapen trouwens niet onder de dekens, ik heb een oud laken op mijn schone beddegoed liggen en daar liggen ze op.
Ik word helemaal paranoïde van die vieze stinkvlooien!!!!
#540998
Ja, de vlooien van je hond kunnen ook jou bijten en je bed kan een bron van (her)besmetting worden. Ik zou dus zeker het bed afhalen en het beddengoed in de was gooien. En als je het op zeker wilt spelen, dan zou ik in ieder geval de slaapkamer met een omgevingsspray behandelen, net als alle andere plekken waar de honden nog wel eens liggen. Ook kleedjes uit manden e.d. in de was gooien. En denk ook aan je stofzuigerzak!
Laatst gewijzigd door Sonja op ma 01 mei 2006, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
#541000
Sonja schreef: Ja, de vlooien van je hond kunnen ook jou bijten en je bed kan een bron van (her)besmetting worden. Ik zou dus zeker het bed afhalen en het beddengoed in de was gooien. En als je het op zeker wilt spelen, dan zou ik in ieder geval de slaapkamer met een omgevingsspray behandelen, net als alle andere plekken waar de honden nog wel eens liggen. Ook kleedjes uit manden e.d. in de was gooien. En denk ook aan je stofzuigerzak!
Jezus!!! Wat erg! Ik heb echt overal jeuk. Waar kan ik zo'n spray halen? Als ik de kleedjes uit de manden in de was gooi dan hebben ze geen kleedjes meer :-\, want ik heb vandaag de oude gewassen en er zaten dus net nieuwe op. Dus dan moeten ze wel op bed slapen. De honden liggen en komen echt overal in huis, dus dan zou ik overal moeten spuiten. Echt smerig! Ik baal hier echt van >:( En hoe lang duurt het voor die vieze beesten dood zijn? Sorry hoor, dat ik zoveel vragen stel, maar het is de eerste keer dat ze vlooien hebben.
#541007
Kieren en naden van het huis kunnen inderdaad ook vlooien herbergen. Denk dan bijvoorbeeld aan de kieren tussen raamkozijn en vensterbank en tussen muur en plint. Als je echt een ernstige vlooieninvasie hebt, dan moet je soms meerdere keren behandelen met een omgevingsspray, omdat niet elk middel alle stadia van het vlooienbestaan bestrijden.
Deze middelen verkopen ze bij de DSZ en bij de da.
Als je echt veel last hebt, dan kun je eventueel (bij de da) een foggerbom kopen. Dan moet je alle etenswaren goed wegstoppen, alles goed afsluiten, je huis behandelen en dan een poosje weggaan. Vervolgens goed luchten en dan pas kun je er weer in. Is natuurlijk bocht, maar wel effectief.
#541008
Laura2004 schreef: Nou, het beddengoed zit in de was en dan morgen meteen als ik wakker word ga ik heel het huis sprayen.
Is die spray niet gevaarlijk voor de honden? Kunnen ze dan gewoon in huis blijven of moet ik ze even in de tuin laten.
En dit is misschien heel raar hoor, maar moet ik mezelf niet behandelen??
Nee, je hoeft jezelf niet te behandelen. Ze kunnen jou wel bijten, maar ze zullen niet bij je blijven.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door