Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#532760
Ik heb op dit moment Rene van Nobivac aan de telefoon en die zegt:

de rabies is 3 jaar en de cocktail moet ik even navragen.

Ik sta dus nu in de toettoet toettoet-stand (lees wachtstand).

De uitslag is: 2 jaar voor de cocktailenting.
#534269
Dit antwoord kreeg ik van Intervet vandaag:

Geachte mevrouw,

Uw informatie over de registratie van de immuniteitsduur voor een aantal van onze Nobivac vaccins is gedeeltelijk correct. Intervet is inderdaad bezig met het registreren van een immuniteitsduur van 3 jaar voor de hondenziekte-, adeno- en parvocomponent. Bij goedkeuring van deze wijziging door de Nederlandse overheid is voor deze componenten slechts één keer in de drie jaar een vaccinatie benodigd. Voor andere componenten (b.v. para-influenza) blijft echter een jaarlijkse herhalingsvaccinatie nodig.
Voor de parvocomponent hebben wij de goedkeuring door de overheid recentelijk ontvangen; de huidig geregistreerde immuniteitsduur hiervoor is 3 jaar. Voor de andere twee componenten is de wijziging nog in behandeling. Hiervoor verwachten we op redelijk korte termijn de afronding. Als ook voor deze componenten de verlenging van de immuniteitsduur positief beoordeeld wordt, zal Intervet de dierenartsenpraktijken hierover uiteraard informeren.

Met vriendelijke groet,
Intervet Nederland

Barbara Verdoold
#534282
Sennaruby schreef: Dit antwoord kreeg ik van Intervet vandaag:

Geachte mevrouw,

Uw informatie over de registratie van de immuniteitsduur voor een aantal van onze Nobivac vaccins is gedeeltelijk correct. Intervet is inderdaad bezig met het registreren van een immuniteitsduur van 3 jaar voor de hondenziekte-, adeno- en parvocomponent. Bij goedkeuring van deze wijziging door de Nederlandse overheid is voor deze componenten slechts één keer in de drie jaar een vaccinatie benodigd. Voor andere componenten (b.v. para-influenza) blijft echter een jaarlijkse herhalingsvaccinatie nodig.
Voor de parvocomponent hebben wij de goedkeuring door de overheid recentelijk ontvangen; de huidig geregistreerde immuniteitsduur hiervoor is 3 jaar. Voor de andere twee componenten is de wijziging nog in behandeling. Hiervoor verwachten we op redelijk korte termijn de afronding. Als ook voor deze componenten de verlenging van de immuniteitsduur positief beoordeeld wordt, zal Intervet de dierenartsenpraktijken hierover uiteraard informeren.

Met vriendelijke groet,
Intervet Nederland

Barbara Verdoold
Dat is dus precies wat verteld is in mijn telefonische onderhoud met de DA van Intervet zo'n 2 mnd. terug. En ga ik er vanuit dat die registratie er vooralsnog doorkomt, zoals zij vermoedde rond juni 2006.
De Puppy DP-enting van mijn honden is in het vaccinatieboekje wel op 3 jaar gezet.
#536246
Begrijp ik het dan goed dat ik mijn hond in juli nog 1 keer een cocktail moet geven en dat hij dan er voor 3 jaar af is?
Ik had ook al met mijn oude hond strubbels met de dierenarts dat ik haar niet meer wilde enten.
Ze is al zo een kwetsbare hond. Ja precies geen gesodemieter meer in haar lijf! Maar ik heb 3 honden gezien die niet zwommen maar wel de ziekte van Weil hadden en nooit ingeent. Van eentje is het echt kantje boord geweest omdat de lever niet erg leek te herstellen. Oke het waren wel brok honden maar toch. Mijn honden hebben altijd brok en vers vlees erbij gehad en hun enting. Ze lagen in de meest gore plassen en sloten en ik vondt iedere morgen een dode bruine rat zonder kop als kadootje van de katten bij de deur. Maar geen weil en een buurhond zonder enting en niet zwemmen wel. Ik weet eigenlijk niet eens of katten ook tegen weil geent worden. Daar ben ik al een jaar of 6-7 uit.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door