Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Nelly
#403550
Regelmatig een stukje vlooienband opzuigen doet wonderen. Sinds ik dat doe - al een paar jaar - hebben m'n dieren geen vlooien meer. En ze dragen zelf geen bandjes, hoor.
Door Jojo
#403688
Nelly schreef: Regelmatig een stukje vlooienband opzuigen doet wonderen. Sinds ik dat doe - al een paar jaar - hebben m'n dieren geen vlooien meer. En ze dragen zelf geen bandjes, hoor.
??? Hoe moet dat tegen vlooien werken dan??!
Door Nelly
#404106
Als je gewoon stofzuigt en je hebt vlooien in huis, die je opzuigt, dan blijven die in leven en komen vrolijk je stofzuiger weer uit. Zuig je nu van te voren een stukje vlooienband op, dan gaan de vlooien dood in de stofzak.Snappie?
Door Jojo
#404171
Nelly schreef: Als je gewoon stofzuigt en je hebt vlooien in huis, die je opzuigt, dan blijven die in leven en komen vrolijk je stofzuiger weer uit. Zuig je nu van te voren een stukje vlooienband op, dan gaan de vlooien dood in de stofzak.Snappie?
Ah, op die manier. Ik dacht dat het om wat de stofzuiger weer uitblaast ging, net als wanneer je een beetje waspoeder opzuigt voor een fris ruikende omgeving ;)
Door Anneke V
#405125
Nog een tip: ;D

BOERENWORMKRUID:

Late zomer en herfst.
Boerenwormkruid vind je gemakkelijk overal.
Boerenwormkruid is in de volksgeneeskunde, zoals de naam het zelf zegt, een wormverdrijvend middel.
Het is echter niet helemaal veilig om inwendig te gebruiken.
Veel interessanter is dit kruid in te zetten in de strijd tegen vlooien.
Zowel katten als honden zullen je dankbaar zijn wanneer je regelmatig wat vers boerenwormkruid in hun mand legt. Gegarandeerd gaan de vlooien op de loop.
Om ze totaal buiten te houden is het handig wat kruid te drogen om onder je tapijten te strooien.
Kleine zakjes gevuld met het kruid kunnen hiervoor ook gebruikt worden.
Worden je kippen en/of je duiven geteisterd door een vlooienkolonie?
Wanneer je in hun hok een tros boerenwormkruid ophangt vertrekken ze snel op reis.
In de Middeleeuwen werd dit kruid ook gebruikt in de strijd tegen muggen en vliegen
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door