Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door eefje
#398822
snik,net de 3e da gebeld en allemaal enten ze samen met parvo :'(
dat word een lange zoektocht.
is hier iemand die in de buurt van katwijk aan zee een da weet die apart wil enten?
laat het me dan even weten ::)

groetjes eefje
Door conleeuw
#398852
jij kan gewoon naar een ander dierenarts om de prikje die je wil te laten zetten, voor andere dingen kan jij gewoon weer bij jou eigen dierenarts. Als het een goeie dierenarts is en je heb vertrouwen in hem/haar dan doen ze er niet moeilijk over.
Door eefje
#398868
dat ik dat kan weet ik en dat ga ik doen ook maar ik moet er nog wel 1 vinden die apart wil enten.
als ze allemaal alleen de parvo-weil enting hebben en niet apart hebben dan houdt het al gauw op.
vandaar ook dat ik vraag of iemand weet of er een dierenarts bij mij in de buurt zit die apart ent.
ik weet dat er mensen uit alphen ad rijn en noordwijkerhout hier op barfplaats zitten dus ik hoop dat die misschien wat weten.

groetjes eefje
Door danielle1980
#399234
eefje schreef: dat ik dat kan weet ik en dat ga ik doen ook maar ik moet er nog wel 1 vinden die apart wil enten.
als ze allemaal alleen de parvo-weil enting hebben en niet apart hebben dan houdt het al gauw op.
vandaar ook dat ik vraag of iemand weet of er een dierenarts bij mij in de buurt zit die apart ent.
ik weet dat er mensen uit alphen ad rijn en noordwijkerhout hier op barfplaats zitten dus ik hoop dat die misschien wat weten.

groetjes eefje
ik kom uit alphen.
in woerden willen ze best alleen weil enten als je t vraagt, al enten ze liever wel, ze zijn wel erg goedkoop en laten je wel zelf beslissen.
als t niet te ver is kan ik de link voor je zoeken.
dat ga ik volgend jaar dus ook doen.
Door eefje
#399889
ja ver is het eigenlijk wel maar ik wil gewoon apart enten en als het dan dus echt niet anders kan ben ik bereid om ervoor te reizen(mijn man zal me wel weer voor gek verklaren maar goed ::) )
groetjes eefje
Door danielle1980
#400454
tja ik rij tegenwoordig door heel nederland voor alles en nog wat, ze denken hier ook ernstig dat ik niet spoor. :-[ ;D

maarre in noordwijkerhout ging ook wel een goede da, ben er paar keer geweest met essie, misschien dat die apart wil enten, dats ook dichter bij. ;)
uh ja toch? :-[
Laatst gewijzigd door danielle1980 op ma 10 okt 2005, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eefje
#400460
ja noordwijkerhout is dichterbij.
ik ga gewoon zelf door met navragen tot dat ik er 1 gevonden heb en als de mensen hier op bp dan nog wat weten hoor ik het ook graag ;)

groetjes eefje
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#400610
danielle1980 schreef: tja ik rij tegenwoordig door heel nederland voor alles en nog wat, ze denken hier ook ernstig dat ik niet spoor. :-[ ;D

maarre in noordwijkerhout ging ook wel een goede da, ben er paar keer geweest met essie, misschien dat die apart wil enten, dats ook dichter bij. ;)
uh ja toch? :-[
Welke bedoel je?
Door henny
#401435
eefje schreef:

gelijk even gevraagd over de entingen en hoe hij erover dacht.
hij zegt(niet dat ik het er mee eens ben) dat het hele verhaal van niet enten uit amerika komt omdat ze daar met zwaardere verschijnselen te maken hebben na het enten(bijwerkingen)

ook zegt hij dat hondenziekte en parvo het beste elk jaar gedaan kan worden totdat de hond 3is en dan om het jaar en dan als de hond rond een jaar of 10 is weer elk jaar.


groetjes eefje
Hoi,

Ik heb een tijdje geleden een cursus "homeopathie bij huisdieren" gevolgd bij Atjo Westerhuis. We hebben daar ook een hele discussie gehad over inentingen. Hij gaf aan dat er gezondheidstechnisch niets tegen is om een hond vanaf de leeftijd van een jaar of drie, mits hij in die tussenliggende jaren keurig op tijd geënt is, niet meer in te enten. Dit gaat dan met name om de cocktail. Hoe het met Weil zit weet ik niet en voor de mensen die naar het buitenland gaan blijft het noodzakelijk om in te enten tegen Rabiës. Hij gaf daarbij aan dat hij dit zei uit gezondheidstechnische overwegingen. Commerciëel gezien snijdt hij zichzelf (en een heleboel collega-DA's) met deze opmerking in de vingers.
Die hele bangmakerij met elk jaar enten is dus eigenlijk puur commerciëel van belang voor de dierenartsen!
Door eefje
#401607
kijk dat is dus een goeie en daar moeten we er meer van hebben!

maar ja hij adviseerd dus ook om de hond tot zijn 3e jaar elk jaar te enten?

groetjes eefje
Door Doedels
#402149
henny schreef: Hoi,

Ik heb een tijdje geleden een cursus "homeopathie bij huisdieren" gevolgd bij Atjo Westerhuis. We hebben daar ook een hele discussie gehad over inentingen. Hij gaf aan dat er gezondheidstechnisch niets tegen is om een hond vanaf de leeftijd van een jaar of drie, mits hij in die tussenliggende jaren keurig op tijd geënt is, niet meer in te enten. Dit gaat dan met name om de cocktail. Hoe het met Weil zit weet ik niet en voor de mensen die naar het buitenland gaan blijft het noodzakelijk om in te enten tegen Rabiës. Hij gaf daarbij aan dat hij dit zei uit gezondheidstechnische overwegingen. Commerciëel gezien snijdt hij zichzelf (en een heleboel collega-DA's) met deze opmerking in de vingers.
Die hele bangmakerij met elk jaar enten is dus eigenlijk puur commerciëel van belang voor de dierenartsen!
Wat is de reden om een hond de eerste 3 jaar te laten enten? In de Vs is het advies met 3 mnd, 6 mnd en 18 mnd. Daarna niet meer.
Door Bieke
#405239
Ik heb die site eens opgezocht in Belgie. daar staat bij Nobivac Lepto:
NOBIVAC LEPTO (Intervet)
geïnact L. Canicola, serovar portland-vere, s. Ca-12-000: min 40 hamster PD80/ml
geïnact L. Icterohaemorrhagiae, serovar copenhageni, s. 820K: min 40 hamster PD80/ml
vaccin voor injectie sc
Posologie:
Primovac:
Ca (lft > 8 w): 2 x 1 dosis met 2 - 4 w interval
Revac:
1 dosis om de 6 - 12 m
fles 10 x 1 dosis (1 ml)


1 dosis om de 6-12 maanden.
Is dat dan verouderde informatie???????
Of proberen ze ons zo in verwarring te brengen.
Door Lizzy
#405249
Bieke schreef: Ik heb die site eens opgezocht in Belgie. daar staat bij Nobivac Lepto:
NOBIVAC LEPTO (Intervet)
geïnact L. Canicola, serovar portland-vere, s. Ca-12-000: min 40 hamster PD80/ml
geïnact L. Icterohaemorrhagiae, serovar copenhageni, s. 820K: min 40 hamster PD80/ml
vaccin voor injectie sc
Posologie:
Primovac:
Ca (lft > 8 w): 2 x 1 dosis met 2 - 4 w interval
Revac:
1 dosis om de 6 - 12 m
fles 10 x 1 dosis (1 ml)


1 dosis om de 6-12 maanden.
Is dat dan verouderde informatie???????
Of proberen ze ons zo in verwarring te brengen.
Volgens mij is dat oud.
Door Sofie
#405509
Bieke schreef: Ik heb die site eens opgezocht in Belgie. daar staat bij Nobivac Lepto:
NOBIVAC LEPTO (Intervet)
geïnact L. Canicola, serovar portland-vere, s. Ca-12-000: min 40 hamster PD80/ml
geïnact L. Icterohaemorrhagiae, serovar copenhageni, s. 820K: min 40 hamster PD80/ml
vaccin voor injectie sc
Posologie:
Primovac:
Ca (lft > 8 w): 2 x 1 dosis met 2 - 4 w interval
Revac:
1 dosis om de 6 - 12 m
fles 10 x 1 dosis (1 ml)


1 dosis om de 6-12 maanden.
Is dat dan verouderde informatie???????
Of proberen ze ons zo in verwarring te brengen.
Dit staat bij de meeste vaccines tegen lepto dacht ik. HIermee bedoelen ze dat je om de 6 maanden moet vaccineren in risicogebieden...
Door Lizzy
#405520
Sofie schreef: Dit staat bij de meeste vaccines tegen lepto dacht ik. HIermee bedoelen ze dat je om de 6 maanden moet vaccineren in risicogebieden...
Ja, maar 'nieuw' is (niet zo nieuw meer) dat Nobivac nu wel gewoon geregistreerd is voor 1 vol jaar.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door