Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#387677
Helen schreef: Tja en hoe vaak ik dat ook hoor...Ik durf niet niet te enten.....
Ik heb hetzelfde hoor. Ik heb dit jaar ook weer geent voor Weil (jaren niet gedaan). Maar als ik zie wat een narigheid ik weer heb gehad...., dan begin ik steeds banger te worden dat de enting echt een bijzonder slechte uitwerking heeft....
#387825
Lizzy schreef: Ik heb dit jaar ook weer geent voor Weil (jaren niet gedaan). Maar als ik zie wat een narigheid ik weer heb gehad...., dan begin ik steeds banger te worden dat de enting echt een bijzonder slechte uitwerking heeft....
ik heb gewoon wat dat betreft nooit een probleem gehad, mischien is het daarom voor mij makkelijker om te kiezen om voor sommige dingen gewoon te enten. Ik denk indien een hond van mij erg/langduring/herhaaldelijk ziek werd van een enting, dan had ik er mischien meer moeite mee. Ik ent liever zo min mogelijk, maar wil ook zo min mogelijk risico voor mijn hond. Dus omdat mijn honden er schijnbaar weinig last van hebben gehad, is Weil toch weer een jaarlijks terugkerend enting voor mij. Ik kan mij voorstellen dat als je honden er iedere keer weer ziek van wordt, dat je er als een berg tegenop zie en erg dub of je nou wel of niet zou enten.
Ik zou best wel wat statestieken willen zien over dingen zoals, Weil, ziekte verschijnselen bij niet enten en bij wel enten. Hoeveel honden krijgen het wel per jaar en hoeveel hiervan zijn er wel al dan niet ingeent. Het is anders altijd zo'n verhaal "van een vriendin van mij dr nicht haar hond heeft Weil gehad en heeft het net overleefd, maar daar weer een vriendin van haar hond is helaas overleden....." je weet wel.
Ik heb mijn dierenarts gevraagd, vorig jaar heb zij wel een aantal gevallen gehad. Ik heb eigelijk dit jaar nog niet gevraagd, maar zal ik zeker doen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#387875
Lizzy schreef: Als ook geente honden bij de uitbraak ziek zijn geworden (net zo ernstig?), dan lijkt het er dus op alsof je weinig risici loopt wanneer je niet voor Weil ent (ik heb ook al vele malen gelezen dat de enting verdomde slecht werkt).
Ik denk dat het in dit geval een serotype is geweest dat niet in de enting zat. Dat kan ook nog.
Ik heb geen idee of de geente honden minder ziek werden. Ik heb het verhaal uit de tweede hand, van Huub.

Wij hebben ook ratten op ons erf lopen en Bowyn bijt er nog wel eens eentje dood.
Toch ent ik ze niet, ik zie zoveel entreacties. Meer dan ooit, misschien omdat ik er nu beter op let.
#449281
Ik las op barfplaats dat de weilenting van Nobivac 1 jaar bescherming biedt, maar dat dat voor de enting van Vanguard niet is vastgelegd, of is dat in de tussentijd verandert? Waar kan ik die informatie vinden? Ik heb op de site van fidin gekeken en daar staat bij nobivac en bij nobivac dat er eenmaal per jaar geent moet worden. Mijn honden zijn vorig jaar juni (mijn oudste hond) en in januari (mijn jongste hond) geent tegen weil met Vanguard. Wanneer kan ik nu het beste tegen weil enten: gewoon als de huidige enting afloopt of juist of een ander tijdstip omdat vanguard niet voor een jaar beschermt?! Wie weet raad?

Groetjes,

Fieke
#450078
ik ent zowel Dara als straks Saiko in tegen ziektes als Parvo, Weil en rabies. Hier heersen vrij agressieve vormen en zal ik mezelf het nooit vergeven. Als ze dan toch een auto immuun ziekte oplopen? Tsja, dat is dan het risico, maar hier is het risico groter dan ze gewoon de ziekte krijgen.....
#451387
Hitam schreef: Beschermd is beschermd en vaker enten levert geen betere bescherming op, dus die parvo en rabies is niet echt nodig.
Sterker nog, te vaak enten vermindert de immuniteit. Een keer per drie jaar is het maximum.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door