Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kiara
#3470441
Lizzy schreef: zo 14 apr 2024, 08:23 Ik geloof hier niet zo in. En hoe zouden ze dat dan moeten weten....? Ik ken aardig wat honden die epilepsie hebben gekregen na een enting (niet alleen Weil), vooral honden die helemaal niet bekend staan om epilepsie. Maar dan nog, wat doet bewijzen dat deze honden sowieso al gevoelig waren?

Weil is gewoon een lastige. Er zitten 4 serovars in de enting. Er zijn er 240 maar er zijn er maar stuk of 11 waar de hond gevoelig voor is. Die zitten in de enting. De meest dodelijke ook, die zit ook in de enting. Beide kent risico's. Wel enten is een risico, niet enten ook. Ik geef homeopathische nosodes (dus verdunning tegen de 4 Weil bacteriën) tegen Weil en eigenlijk geloof ik daar zelf niet eens in.... Maar om toch maar wat gedaan te hebben zeg maar.
Nog vraag Lizzy
Wat is Nosodes en hoe kom je daar aan, en hoe gebruik je dat en wanneer ( bv alleen in de zomer?)
Mevrouw zwemt zo graag :-[
De poedel zit ik niet zo over in die is nog bang om der grote teen nat te maken :biggrin2:
Door Lizzy
#3470443
kiara schreef: zo 14 apr 2024, 09:13 Oja dat is ook zo kwa operatie en enten.
Dus dat gaat het dan al niet meer worden nu, maar hoelang wachten na die operatie? En kan titeren wel voor de operatie ?

En wat bedoel je met DHP?
Nou, ik zou minimaal 3 maanden wachten. Liever 6. Titeren kan zeker voor de operatie.

DHP = Distemper, HCC en Parvo. De cocktail. Die doen ze vaak samen met Weil. En dat is waar je voor laat titeren, als je laat titeren.

En de beslissing wel of geen Weil..., helaas, er is er maar 1 die deze beslissing voor jouw honden kan maken.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3470444
Lizzy schreef: zo 14 apr 2024, 09:31 Nou, ik zou minimaal 3 maanden wachten. Liever 6. Titeren kan zeker voor de operatie.

DHP = Distemper, HCC en Parvo. De cocktail. Die doen ze vaak samen met Weil. En dat is waar je voor laat titeren, als je laat titeren.

En de beslissing wel of geen Weil..., helaas, er is er maar 1 die deze beslissing voor jouw honden kan maken.
Oké maar als ik dus 6 maanden wacht heeft titeren dan wel nut om het voor de operatie te doen? Of beter wachten tot ongeveer 6 maanden erna ?
Ik vraag dit omdat mijn meisje niet zo graag vreemde ziet. Dus haar niet teveel wil belasten met dierenarts bezoekjes.

En ja weet het : ik moet beslissen maar mijn gevoel zegt niet te enten voor Weil :-[

Daarom vroeg ik ook wat het was wat jij doet de Nosodes
Door Lizzy
#3470446
kiara schreef: zo 14 apr 2024, 09:45 Oké maar als ik dus 6 maanden wacht heeft titeren dan wel nut om het voor de operatie te doen? Of beter wachten tot ongeveer 6 maanden erna ?
Ik vraag dit omdat mijn meisje niet zo graag vreemde ziet. Dus haar niet teveel wil belasten met dierenarts bezoekjes.

En ja weet het : ik moet beslissen maar mijn gevoel zegt niet te enten voor Weil :-[

Daarom vroeg ik ook wat het was wat jij doet de Nosodes
Ik snap je vraag niet...?

Titeren is vaststellen of ze nog antistoffen heeft tegen de drie belangrijkste ziektes: Distemper, HCC en Parvo. Dat kun je voor, na of tijdens de operatie doen, dat maakt niet uit. Als het voor jouw hond fijner is om bloed af te nemen tijdens de narcose: dan moet je wel een dierenarts hebben die titert maar dat kan dus prima. Uit de bepaling blijkt dat ze of genoeg antistoffen heeft en dan hoef je niet te enten (en ik zeg dan : nooit meer enten, nooit meer titeren). Als ze onvoldoende antistoffen heeft, dan laat je haar over 3 of 6 maanden vaccineren met DHP. Of DHP + L (Weil), net wat jij hebt besloten.

Nosodes zijn dus homeopatische oplossingen van de ziekte, in dit geval de vier bacterie stammen die ook in de enting zitten. Het zou op energetisch niveau dan bescherming moeten bieden tegen de ziekte van Weil. Zelf geloof ik er dus niet echt in, maar ik geef het omdat het ook geen schade toebrengt. En ik doe dan voor mijn gevoel nog iets. Maar of het werkt...?
Gebruikersavatar
Door kiara
#3470447
Lizzy schreef: zo 14 apr 2024, 10:48 Ik snap je vraag niet...?

Titeren is vaststellen of ze nog antistoffen heeft tegen de drie belangrijkste ziektes: Distemper, HCC en Parvo. Dat kun je voor, na of tijdens de operatie doen, dat maakt niet uit. Als het voor jouw hond fijner is om bloed af te nemen tijdens de narcose: dan moet je wel een dierenarts hebben die titert maar dat kan dus prima. Uit de bepaling blijkt dat ze of genoeg antistoffen heeft en dan hoef je niet te enten (en ik zeg dan : nooit meer enten, nooit meer titeren). Als ze onvoldoende antistoffen heeft, dan laat je haar over 3 of 6 maanden vaccineren met DHP. Of DHP + L (Weil), net wat jij hebt besloten.

Nosodes zijn dus homeopatische oplossingen van de ziekte, in dit geval de vier bacterie stammen die ook in de enting zitten. Het zou op energetisch niveau dan bescherming moeten bieden tegen de ziekte van Weil. Zelf geloof ik er dus niet echt in, maar ik geef het omdat het ook geen schade toebrengt. En ik doe dan voor mijn gevoel nog iets. Maar of het werkt...?
Je heb mijn vraag beantwoord hoor.
Ik ga naar Paul voor de operatie dus neem aan dat hij titert, maar dat vraag ik dus gelijk of hij dat wil doen tijdens de narcose.

En dan hopen dat ze genoeg antistoffen heeft zo niet dan ent ik haar over 6 maanden voor de : DHP
Weil durf ik niet aan.

Waar kan ik de Nosodes kopen, wil het dan ook voor mijn eigen geruststelling geven.
Maar weet dus niet : Waar te koop
Hoevaak en wanneer te geven?
Gebruikersavatar
Door pike
#3470478
Ik ent niet voor weil. Maar wat jij zegt over de Berner, je kan helaas nooit en te nimmer zeker weten of die enting de trigger was. Ik heb dit meegemaakt:
Ik kwam bij de dierenarts voor ik weet niet meer wat maar de dierenarts wou vaccineren tegen Weil. Het betrof Duc en die had reeds idiopatische epilepsie. Dus ik weigerde. Pertinent. En na een kleine discussie was het toen: Ja als het mijn hond was zou ik hem ook niet vaccineren. Dus er werd niet geënt. 7 dagen later kreeg de hond een epileptische toeval. Had ik nu wel die Weil laten zetten dan had ik gezegd: Zie je wel, die weil heeft een aanval getriggerd. Nu had ik echter niks om met de stok te slaan....
Gebruikersavatar
Door kiara
#3470481
pike schreef: ma 15 apr 2024, 13:43 Ik ent niet voor weil. Maar wat jij zegt over de Berner, je kan helaas nooit en te nimmer zeker weten of die enting de trigger was. Ik heb dit meegemaakt:
Ik kwam bij de dierenarts voor ik weet niet meer wat maar de dierenarts wou vaccineren tegen Weil. Het betrof Duc en die had reeds idiopatische epilepsie. Dus ik weigerde. Pertinent. En na een kleine discussie was het toen: Ja als het mijn hond was zou ik hem ook niet vaccineren. Dus er werd niet geënt. 7 dagen later kreeg de hond een epileptische toeval. Had ik nu wel die Weil laten zetten dan had ik gezegd: Zie je wel, die weil heeft een aanval getriggerd. Nu had ik echter niks om met de stok te slaan....
Wat betekent idiopatische epilepsie?
Door Siberienne
#3470488
kiara schreef: ma 15 apr 2024, 14:06 Wat betekent idiopatische epilepsie?
Idiopathisch betekent ‘zonder de oorzaak te weten’.

Dat in tegenstelling tot bv epilepsie bij een tumor of als gevolg van een bekende afwijking in het DNA.

De geneeskunde heeft best veel deftige woorden voor ‘ik weet het niet’ ;)
Gebruikersavatar
Door kiara
#3470490
Siberienne schreef: ma 15 apr 2024, 17:12 Idiopathisch betekent ‘zonder de oorzaak te weten’.

Dat in tegenstelling tot bv epilepsie bij een tumor of als gevolg van een bekende afwijking in het DNA.

De geneeskunde heeft best veel deftige woorden voor ‘ik weet het niet’ ;)
Nou inderdaad deftig woord
Maar dankjewel voor de uitleg
Door Lizzy
#3470511
pike schreef: ma 15 apr 2024, 13:43 Ik ent niet voor weil. Maar wat jij zegt over de Berner, je kan helaas nooit en te nimmer zeker weten of die enting de trigger was. Ik heb dit meegemaakt:
Ik kwam bij de dierenarts voor ik weet niet meer wat maar de dierenarts wou vaccineren tegen Weil. Het betrof Duc en die had reeds idiopatische epilepsie. Dus ik weigerde. Pertinent. En na een kleine discussie was het toen: Ja als het mijn hond was zou ik hem ook niet vaccineren. Dus er werd niet geënt. 7 dagen later kreeg de hond een epileptische toeval. Had ik nu wel die Weil laten zetten dan had ik gezegd: Zie je wel, die weil heeft een aanval getriggerd. Nu had ik echter niks om met de stok te slaan....
Ja, toch vind ik dit geen goed vergelijk. Jij komt daar met een hond die al epilepsie heeft. Je zou echt de honden te eten moeten geven die geen epilepsie hebben, gevaccineerd worden tegen Weil en direct daarna niet goed worden. En dan wordt er ook te makkelijk geroepen "ja, dat is puur toeval". Ja, me neus. In Japan (het land waar er het meest gevaccineerd is tegen Corona) zijn nog nooit zoveel gevallen van kanker geweest. Maar aan het corona vaccin ligt het niet. Denken ze. Misschien.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3470513
Mijn Berner had nergens last van
Nooit geen epilepsie aanval gehad.
En dus ik leg nog steeds de link.
Maar ja bewijzen kan ik het niet.

En tja de Corona prikken
Ik was en ben er op tegen
Door Lizzy
#3470517
kiara schreef: di 16 apr 2024, 09:13 Mijn Berner had nergens last van
Nooit geen epilepsie aanval gehad.
En dus ik leg nog steeds de link.
Maar ja bewijzen kan ik het niet.

En tja de Corona prikken
Ik was en ben er op tegen
Nee, dat kan niemand en dus profiteren ze daar vet van bij Nobivac (en alle andere farmaceuten).
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door