Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3470526
Lizzy schreef: di 16 apr 2024, 09:04 Ja, toch vind ik dit geen goed vergelijk. Jij komt daar met een hond die al epilepsie heeft. Je zou echt de honden te eten moeten geven die geen epilepsie hebben, gevaccineerd worden tegen Weil en direct daarna niet goed worden. En dan wordt er ook te makkelijk geroepen "ja, dat is puur toeval". Ja, me neus. In Japan (het land waar er het meest gevaccineerd is tegen Corona) zijn nog nooit zoveel gevallen van kanker geweest. Maar aan het corona vaccin ligt het niet. Denken ze. Misschien.
Dat zegt Pike ook niet he.
Ze zegt gewoon dat je het nooit zeker kan weten. En dat is ook zo. Je kan het enkel vermoeden.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3470527
Klopt daarom ben ik huiverig met enten
Ja loop risico maar ook met enten.
En ben goed geschrokken toen , al is het lang geleden nooit vergeten.

Vond trouwens wel mooi wat ik toen tegen mijn dierenarts zei ( was nog in Hoofddorp)
Neem jij elk jaar een enting als je van je bootje in het water springt.
Toen zij hij: Je heb eigenlijk nog gelijk ook :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door kiara
#3470529
Lizzy schreef: ma 15 apr 2024, 11:17 Ik heb ze bij Diane Sari gekocht. Reukflesjes. Je krijgt van haar aanwijzingen:

https://www.zimadierenhomeopathie.nl/?f ... xcP-eL_g11
Ik kreeg net antwoord en het wordt klaar gemaakt en opgestuurd.
Wil het toch gaan geven voor mijn eigen gevoel toch iets te doen( wat jij ook zei)

Maar gaat het makkelijk dat flesje onder der neus houden voor paar seconden?
Door Lizzy
#3470542
kiara schreef: di 16 apr 2024, 13:27 Ik kreeg net antwoord en het wordt klaar gemaakt en opgestuurd.
Wil het toch gaan geven voor mijn eigen gevoel toch iets te doen( wat jij ook zei)

Maar gaat het makkelijk dat flesje onder der neus houden voor paar seconden?
Ja hoor, dat is geen probleem!
Gebruikersavatar
Door kiara
#3470744
Bel ik net de praktijk waar mijn herder as maandag gesteriliseerd wordt met de vraag of ze gelijk wat bloed af kunnen nemen ivm titeren, doen ze het daar niet :-[
Ik ben daar juist heen gegaan omdat ik graag naar Paul Groenestein wil.

Waar kan je dan terecht ? Tannetje weet ik maar waar zit zei?

Ik heb weer wat hoor, dacht komt mooi uit onder narcose en gelijk bloed afnemen
Not dus .
Gebruikersavatar
Door kiara
#3470746
Bedankt

Kreeg net bericht van Paul die zegt:

Titeren wordt steeds minder gedaan vanwege de gebleken beperkte voorspelbaarheid van de afweerstatus daarna.

Is dat nou zo??

Hij wil het wel doen neemt het bloed dan mee naar andere locatie waar hij ook zit als dierenarts
Gebruikersavatar
Door pike
#3470863
Ik weet niet hoe dat tegenwoordig zit met titeren. Heb daar niets over gelezen of gehoord :-\

Wou nog graag even terug komen op de lepto vaccinatie als het mag. Zomaar een gedachtenkronkel die bij mij opkwam: Honden wiens lever om wat voor reden dan ook niet optimaal functioneert kunnen volgens mij daardoor op een vaccinatie met een epileptische aanval reageren. Omdat de stoffen door de lever niet snel genoeg uit het bloed worden gezuiverd komen ze in de hersenen terecht met een toeval tot gevolg. Op dezelfde wijze kan een narcose of een roesje dit effect sorteren. Je hoeft niet altijd aan een hond te kunnen zien dat hij iets aan zijn lever mankeert. Een oudere hond zal dan denk ik meer risico lopen op een toeval dan een jonge hond, waarvan je mag verwachten dat de lever nog oke is.
Er wordt altijd gezegd: Alleen gezonde honden mogen gevaccineerd worden. Dan zou je dus in feite alvorens over te gaan tot vaccinatie een bloedmonster moeten laten afnemen voor onderzoek. Want het klinische onderzoek bij de da geeft over dergelijke zaken geen uitsluitsel.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3470896
pike schreef: do 25 apr 2024, 15:08 Ik weet niet hoe dat tegenwoordig zit met titeren. Heb daar niets over gelezen of gehoord :-\

Wou nog graag even terug komen op de lepto vaccinatie als het mag. Zomaar een gedachtenkronkel die bij mij opkwam: Honden wiens lever om wat voor reden dan ook niet optimaal functioneert kunnen volgens mij daardoor op een vaccinatie met een epileptische aanval reageren. Omdat de stoffen door de lever niet snel genoeg uit het bloed worden gezuiverd komen ze in de hersenen terecht met een toeval tot gevolg. Op dezelfde wijze kan een narcose of een roesje dit effect sorteren. Je hoeft niet altijd aan een hond te kunnen zien dat hij iets aan zijn lever mankeert. Een oudere hond zal dan denk ik meer risico lopen op een toeval dan een jonge hond, waarvan je mag verwachten dat de lever nog oke is.
Er wordt altijd gezegd: Alleen gezonde honden mogen gevaccineerd worden. Dan zou je dus in feite alvorens over te gaan tot vaccinatie een bloedmonster moeten laten afnemen voor onderzoek. Want het klinische onderzoek bij de da geeft over dergelijke zaken geen uitsluitsel.
Ik denk goed te doen kwa titeren ( niet eerder gedaan)
Nou ja laat het toch maar doen as maandag.

Kwa lever en enten ( Weil) tja geen idee , het zou kunnen
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door