Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Merel Van de Velde
#3465193
Mijn Jack Russell van 3 jaar oud is een echte tekenmagneet. Ik heb dit jaar al meer dan 100 teken van hem geplukt. Vroeger kreeg hij steeds Bravecto maar hier ben ik mee gestopt (redenen moet ik niet uitleggen denk ik ;) ). Doorheen de zomer heb ik verschillende natuurlijke bestrijdingsmiddelen geprobeerd: knoflook, STOP! druppels, STOP! spray, Kivo spray, tickless apparaatje, fenegriek in het eten, lotion van Hond&Gezondheid,... Niets hielp. Ik vind het op zich niet erg om hem elke dag te controleren en de teken eruit te halen maar van elke teek die ik eruit haal, krijgt hij een open diepe wonde (zoals een krater). Het duurt weken of soms maanden voordat zo'n wonde genezen is. Gevolg is dus dat hij soms wel 10 wonden op zijn lichaam had. En dit wil ik absoluut voorkomen in de toekomst. Daarom ben ik terug overgestapt op een chemisch bestrijdingsmiddel: tekenband van Scalibor. Ik heb speciaal deze gekozen omdat het bestanddeel bij deze tekenband niet in het bloed terechtkomt maar op de huid blijft. Nu krijgt mijn hondje van deze tekenband veel jeuk, een rode huid en kleine brandwonden. Ik heb deze band dus ook meteen terug uitgedaan. Maar nu zit ik echt met mijn handen in het haar... :-\ Niets natuurlijks lijkt te helpen en hij reageert slecht op de chemische middelen. Hebben jullie nog tips?
PS: hondje heeft epilepsie dus ik wil absoluut geen chemische pilletjes geven. Ook etherische oliën zijn niet aangeraden.
Alvast bedankt!
Door Lizzy
#3465195
Ik zou contact opnemen met Diana Sari. Over Spagyriek Parasieten Complex. Ik heb dat inwendig gebruikt en dat scheelde aanzienlijk. En verder heeft zij misschien nog wel meer ideeën.

Waar doet je hond ze op? In het bos? In de tuin?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door