Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door oebaya
#37913
ziggy schreef: Dit jaar is er een Europese wetgeving gekomen dat bepaalde inentingen slechts om de 3 jaar dienen gezet te worden.
Ga het trachten op te zoeken.
Europees geldt ook voor België EN Nederland.
Groet,
Vic.
Klopt als een bus Vic, maar dat zijn regels die gaan over het meenemen van je hond over de grens en de 3 jaar is dan voor Nobivac rabiës. gr.
Nicolette
Door callas
#38112
Het wordt er natuurlijk niet makkelijker op met al die verschillende meningen !!
Ik wou dat er een standaard antwoord was :-\
Ik ben nu in het 4de jaar bezig met mijn pension en heb een streng entbeleid en kan zeggen dat ik hier nog nooit kennelhoest heb gehad. Wel heeft een klant eens vertelt dat er een entreactie is opgetreden na de neusenting. Een andere klant heeft me eens gebeld dat haar hond kennelhoest had opgelopen tijdens haar verblijf. Heel vervelend! het was wel zo dat dit hondje al veel kwaaltjes had gehad dus toch vatbaarder. Ik denk dat ik de kennelhoest enting blijf eisen om toch naar de klant toe uit te kunnen leggen dat we er alles aan doen om de hond gezond te houden ook al zijn dus de meningen ook van dierenartsen verdeeld.
En net als met andere zaken, er gaat weer veel geld in om. Wat is de waarheid?? :(

Groet Callas
Door Paul_Barte
#38389
Callas wat de waarheid is durf ik niet te zeggen maar heb er wel een uitgesproken mening over.
Afgelopen zomer maakte ik in 2 dagen het volgende mee.
2 bassets opgehaald uit het pension en doodziek van de kennehoest.....en WEL ingeent van te voren!!
1 bull terrier overleden ongeveer 1 uur na de enting omdat deze nog naar het pension moest gaan.
Door callas
#38765
Wat vreselijk zeg! :'(
was die Bull terrier van jou? Wat zei de DA?

En inderdaad klopt het dat zelfs wanneer honden zijn ingeent ze kennelhoest kunnen krijgen alleen, zo verteld mijn DA . alleen niet in een ernstige mate.
Ik ben even benieuw wat het beleid is in dit dierenpension en houden ze zich er ook aan?
Want zoals gezegd de ene hond wel enten en de ander niet, dat werkt niet!
Gaan de honden wel weer naar een pension?
Wees in ieder geval kritisch!

groetjes Callas
Door ~Joke~
#59995
Paul_Barte schreef: Callas wat de waarheid is durf ik niet te zeggen maar heb er wel een uitgesproken mening over.
Afgelopen zomer maakte ik in 2 dagen het volgende mee.
2 bassets opgehaald uit het pension en doodziek van de kennehoest.....en WEL ingeent van te voren!!
1 bull terrier overleden ongeveer 1 uur na de enting omdat deze nog naar het pension moest gaan.
Mijn twee poezen Smokey en Bandit waren ingeent tegen niesziekte, ze kwamen allebei met niesziekte thuis uit het poezenpension. Smokey is er bijna in gebleven, hij heeft een paar dagen hier doodziek met zijn bekje open gelegen. Toen ik het poezenpension hierover opbelde vertelden ze me dat er in de zomermaanden wel vaker van dergelijke uitbraakjes van niesziekte waren. Verder heb ik er ook niets meer van hun vernomen. Mijn poezen gaan niet meer naar het poezenpension en ik twijfel heel erg of enten wel zin heeft als dieren evengoed zo ziek kunnen worden!!
Door callas
#63221
Hoe lang van te voren waren de dieren ingeent.
Ik stel als regel 2 weken.
De dieren kunnen het inderdaad nog wel krijgen maar als het goed is in een mildere vorm.
Oudere dieren zullen er dan iets meer moeite mee hebben om te herstellen.
groet Callas
Gebruikersavatar
Door sylvia
#63404
De enting tegen niesziekte werkt tegen een paar stammen en dus tegen de meeste stammen niet,zo simpel is het.Heb je je kat geent en komt hij in aanraking met een andere stam dan wordt je kat gewoon ziek.Wat denk ik wel scheelt is hoe makkelijk je kat besmet kan raken,ik durf wel te stellen dat ik stellig geloof dat een barfende of een kvv etende kat een beter werkend imuunsysteem heeft,waardoor de kat minder snel bevattelijk is en indien wel besmet dit sneller onder controle heeft.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door