Ik heb haar gebeld en gisteren zijn de 4 heren getiterd aan huis.
Wat ik graag wilde delen is onze hond Siemba. Hij is 10,5 jaar en komt uit Portugal, is daar gevaccineerd als pup, daarna nog 1x bij ons toen hij 1 was en daarna niets meer. Ik was heel benieuwd, denk dat ik hem niet meer had laten vaccineren indien nodig,gezien zijn leeftijd maar hij was dus nog steeds ruim voldoende beschermt. Hondenziekte was het lichts gekleurd, maar nog steeds donker genoeg. De andere stipjes van Parvo en leverziekte goed donker.
Fantastisch toch? dat je gewoon zó lang beschermt kunt zijn. Dus nog langer dan de 7 jaar die je waar je wel eens over leest

Bij Diego van 3 jaar was parvo helaas niet zichtbaar, andere 2 heel goed nog. Hij wordt gevaccineerd voor Parvo met nosodes erbij. hij had alleen pup vaccinaties gehad. Gelukkig is parvo los te vaccineren.
Zo verschil kan het zijn. Erg bijzonder om de uitslagen te zien!
Aanvulling: Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer vragen. Want is het niet gek dat een hond van 3 al helemaal geen parvo meer liet zien? Misschien zijn zijn geheugencellen wel gewoon actief. Ik ga helemaal twijfelen om hem nu wel of niet het parvovaccin te geven. En we hebben nog een andere oudere hond, die vaccineer ik sowieso niet meer..kan je dan door de andere hond te vaccineren de oudere besmetten die ook lage titers had?
geheugencellen zijn niet te testen begrijp ik. Hoe meer ik me er in verdiep, hoe meer vragen en twijfel.