ik ben op zoek naar een natuurlijk vlooienmiddel voor hond en kat.
van de week zag ik 2 vlooien bij mijn teef lopen...

alvast bedankt,
gr. van Roos.
Moderator: Lizzy
roosvrielink schreef:hallo allemaal,Lees deze eens door:
ik ben op zoek naar een natuurlijk vlooienmiddel voor hond en kat.
van de week zag ik 2 vlooien bij mijn teef lopen...dus ben naarstig op zoek naar een effectief maar niet giftig middel
alvast bedankt,
gr. van Roos.
Suzanne schreef:Ik vind dat altijd zo "lachwekkend".. ik moet een mondkapje voor. ... en de hond dan???Nee zelf hang je erboven en zit je in die stof.
Dan is het toch voor hem net zo slecht?
Suzanne
renate1985 schreef:Nee zelf hang je erboven en zit je in die stof.Ik ben daar toch huiverig voor. Ik las dat het dezelfde eigenschappen als asbest heeft en we weten allemaal hoe schadelijk dat is. Nu wil ik niet zeggen dat dit net zo gevaarlijk is, ik heb weinig verstand van scheikunde, maar ik vind het eng hoe gemakkelijk men er enthousiast over is.
Ik smeer de nek en kop niet in van de hond dus die heeft niet stofwolk bij zijn kop.
Het is niet schadelijk voor je als je het inademt, het veroorzaakt alleen dat je een droge hoest krijgt tijdelijk.
Als het in je longen komt droogt het je longen uit waardoor je hoest. Dit gaat ook snel weer over. Aangezien ik astma heb gebruik ik dus een mondkapje zodat ik daar geen last van heb.
Dus nee, het is niet slecht of schadelijk.
Kaela schreef:Ik val in herhaling, maar ach. Ik snap na jou post nog minder dat er zo enthousiast gedaan wordt over het spul. Chemische middelen worden geschuwd vanwege alle kwalijke eigenschappen, maar iets wat een dergelijke "bijsluiter" heeft wordt aan de lopende band aangeraden en gebruikt.Het lijkt me niet slim om DE elke dag lekker in te gaan staan ademen. Maar het valt allemaal best mee hoor, met de bijwerkingen, als je het normaal gebruikt: