Dit is wat Boeke heeft gehad.
- 6 weken puppy DP
- 10 weken titeren bij Tannetje waarbij de uitslag was HCC -, parvo ++, hondenziekte +++. Hondenziekte was waarschijnlijk op 6 weken aangeslagen maar de parvo niet want dan zou hij 4 weken later een hogere titer moeten hebben.
- 16 weken DHPPi, de planning was om 4 weken later weer te titeren en eventueel enten maar dat ging niet door en vanwege cursus hebben we hem bij onze eigen da laten enten.
- 21 weken weer getiterd en toen was de uitslag HCC +++, parvo +++ en hondenziekte +++
Ik zou niet zomaar op 12 weken de DHP zetten. Bij Boeke was parvo op 12 weken zeer waarschijnlijk niet aangeslagen, je kan beter titeren want dan weet je of de enting voor alle ziektes wel aanslaat.
Wij gaan een jaar na de laatste keer titeren Boeke nog een keer laten titeren want Tannetje zegt dat ze wel eens ziet dat de enting blijkbaar toch niet goed genoeg was aangeslagen en de hond na een jaar toch alles weer laag heeft.
Dan kun je zeggen dat er wel geheugencellen zijn aangemaakt maar bij een enting die toch erg jong gegeven is durf ik daar niet zomaar vanuit te gaan. Als er namelijk genoeg geheugencellen zijn aangemaakt worden er ook anti-stoffen gemaakt door een paar geheugencellen die al "wakker" zijn
Shanti is op 3 jarige leeftijd voor het laatst geënt en die had 1 en 3 jaar later nog goede titers. Bij haar zit het dus wel goed en laten we er ook niks meer aan doen maar na een titer die 5 weken na de enting gedaan is durf ik daar niet vanuit te gaan.
Voordat je met je eigen dierenarts gaat overleggen zou ik je eerst goed inlezen. Er een redelijke kans dat je te horen krijgt dat het heel gevaarlijk is om niet het standaard schema te volgen en dan moet je wel even stevig in je schoenen staan.
Ook heb ik de da assistente uit moeten leggen dat je parvo niet hoeft te boosteren maar dat die maar 1x aan hoeft te slaan.