Een hondje (golden retriever-reu) waar onze reu de vader van is, is met 8 weken naar Finland gegaan. Hij heeft de noodzakelijke entingen voor vertrek naar het buitenland gekregen en heeft indertijd geen problemen gehad. Ook zijn de verdere entingen als pup zonder complicaties verlopen. Op 1 jarige leeftijd moesten zijn entingen herhaald worden en heeft hij tegelijkertijd! Nobivac Rabies, KC en DHPPI gekregen

De hond in kwestie is hier echt heel erg ziek van geworden (zo erg dat we dachten dat hij het niet zou gaan redden, maar met behulp van Cortisone toch weer opgeknapt. Cortisone is in de afgelopen maanden/weken afgebouwd en op de laatste dag van de afbouw zijn alle verschijnselen: heftige koorts en pijn in de gewrichtenten weer volop teruggekomen. Er is besloten weer Cortisone te geven voor de komende 3 maanden. Uiteraard is iedereen (niet in de laatste plaats de eigenaar natuurlijk) erg verdrietig, er is haar namelijk verteld dat al die entingen tegelijk geven geen enkel probleem was.
Mijn vraag is nu in hoeverre deze hond nog kans maakt op herstel en een leven zonder Cortisone. De hond is een werkhond en zou een mooie actieve toekomst tegemoet gaan.
Zal deze 1 jarige nu een leven als kasplantje tegemoet moeten zien? Hier in Nederland zou ik de hulp van onze Holistische dierenarts vragen maar zo ver weg heb ik geen idee of we iets extra's voor deze lieverd zouden kunnen doen.
Ik hoop op realistisch advies. Alvast bedankt !
.