Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#2809489
Dat hangt ervan af hoe groot het probleem is... als de vlooien al "overal" zitten en je er met spuitbussen niet meer komt, zul je moeten ;-(
Als er een middelmatig probleem is, dan is het behandelen van alle dieren EN de omgeving met gif-spuitbussen een optie. Let wel: als er vlooien zijn, is het NOOIT genoeg om alleen de dieren te behandelen, dan moet je echt met andere middelen komen.

google er maar 's op.... en huiver ;-(

Suzanne
Door miik
#2809526
*Dorothea* schreef: ik vind zeker bij kortharige honden het een groot voordeel dat ze er niet zo'n vieze vetvlek van krijgen en het volume wat je aan moet brengen niet zo groot is.
Tja, dat is dus bij mn border collies een nadeel, als ik verkeerd mik, dan zit het in de vacht en heb ik er niks aan. De advantage heeft genoeg om op een paar plekken in de dikke vacht te doen. Dus ja, alles heeft zo zijn voor en nadelen !
zurca schreef: Edit; Zie dat Stronghold er ook voor de kat is, werkt het daar net zogoed bij als bij honden?
Ja.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2809572
MarijeEnBoomer schreef: Een kennis heeft een vlooienprobleem en nu herinnerde ik me dat het hier weleens was gegaan over een vlooienbom.
Was een spuitbus die je in de kamer zette en die zichzelf dan leegspoot.
Welk merk is dat ?!
:o Ik weet van niks?! Loop ik het risico een avond thuis te komen en mijn woonkamer "gebombardeerd" aan te treffen? :biggrin2:
Door eelke
#2809573
-Saskia- schreef: :o Ik weet van niks?! Loop ik het risico een avond thuis te komen en mijn woonkamer "gebombardeerd" aan te treffen? :biggrin2:
Moet je je ijs maar wat eerder af staan. Doe je dat niet, is het logisch dat je een wraak actie kunt verwachten he...
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2809574
eelke schreef: Moet je je ijs maar wat eerder af staan. Doe je dat niet, is het logisch dat je een wraak actie kunt verwachten he...
;D ;D ;D *zet ijs in de woonkamer en wacht tot het ontploft*
Gebruikersavatar
Door Sonja
#2809621
-Saskia- schreef: :o Ik weet van niks?! Loop ik het risico een avond thuis te komen en mijn woonkamer "gebombardeerd" aan te treffen? :biggrin2:
Dat mag niet. Degene die de ruimte als eerste betreedt na het plaatsen van de bom moet dezelfde persoon zijn als degene die de bom heeft geplaatst. Vraag me niet waarom. Dat hebben we ons hier al vaker afgevraagd. Maar het staat op de gebruiksaanwijzing. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2809646
Sonja schreef: Dat mag niet. Degene die de ruimte als eerste betreedt na het plaatsen van de bom moet dezelfde persoon zijn als degene die de bom heeft geplaatst. Vraag me niet waarom. Dat hebben we ons hier al vaker afgevraagd. Maar het staat op de gebruiksaanwijzing. :biggrin2:
Gaat-ie dan opnieuw af?
Dus ik mag niet mijn hond en vogel wegbrengen, zo'n bom afschieten en mijn vriend die 4 uur later thuiskomt dat ding laten weggooien?
Gebruikersavatar
Door Sonja
#2809664
Fenixjuh schreef: Gaat-ie dan opnieuw af?
Nee, want dan is het ding inmiddels leeg.
Maar ik heb even in de gebruiksaanwijzing gekeken en het is er uit gehaald, zie ik. Vroeger stond er dus in dat degene die de Fogger geplaatst had ook degene moest zijn die als eerste weer de ruimte betrad. We hebben daar hier wel eens geintjes over zitten maken, omdat we ons niet konden bedenken waarom dat was. Alsof het gif zou zeggen: ?Hee, jou ken ik niet. ? Om dan vervolgens de vlooien weer te reanimeren o.i.d. ???
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2809780
Suzanne schreef: Dat hangt ervan af hoe groot het probleem is... als de vlooien al "overal" zitten en je er met spuitbussen niet meer komt, zul je moeten ;-(
Als er een middelmatig probleem is, dan is het behandelen van alle dieren EN de omgeving met gif-spuitbussen een optie. Let wel: als er vlooien zijn, is het NOOIT genoeg om alleen de dieren te behandelen, dan moet je echt met andere middelen komen.

google er maar 's op.... en huiver ;-(

Suzanne
stronghold werkt ook tegen eitjes en larven in de omgeving ;)

Zurca je kan ook nog overwegen om je katten comfortis te geven. Dat zijn tabletten die nog sneller werken dan pipetten, binnen 4 uur vallen alle vlooien dood van je kat.
Het is wel gif natuurlijk. :-\
Door zurca
#2810476
*Dorothea* schreef: stronghold werkt ook tegen eitjes en larven in de omgeving ;)

Zurca je kan ook nog overwegen om je katten comfortis te geven. Dat zijn tabletten die nog sneller werken dan pipetten, binnen 4 uur vallen alle vlooien dood van je kat.
Het is wel gif natuurlijk. :-\
Bedankt voor de tip! Een tablet lijkt me voor de katten wel echt heel handig... Ik ga eens opzoek naar informatie ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door