Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chooky
#326755
Wanneer start je ook alweer met het geven van thuja D6, hoeveel geef je en tot wanneer ga je ermee door als je je hond laat enten. En hoe pas je de dosis aan aan een kat / kitten?
Kun je nog extra (voorzorgs)maatregelen nemen bij een hond/kat die al eens een entreactie heeft vertoond? (ik dacht even aan die citroen die je direct na de enting op de entplek drukt, zou dit kunnen helpen?)
groetjes Eva
Door Lizzy
#326759
Ik heb dit net ook bij het katten onderwerp gezet :

Want, in tegenstelling tot wat sommige homeopathisch dierenartsen schrijven/denken/vinden (in het boek van Atjo staat bijv. ook dat je Thuja kunt gebruiken bij entreacties):

"Many people routinely use and recommend the homeopathic remedy thuja to counteract vaccine effects. Thuja will not protect your dog from harmful effects of a vaccine unless thuja, out of the over 2000 remedies in the homeopathic materia medica, happens to match your dog's exact symptoms.

Thuja's reputation for helping with vaccine reactions arose during the days when the only vaccine that existed was the smallpox (cowpox) vaccine. The blanket use of thuja to protect after a vaccination is not based on homeopathic principles, and using thuja in this way is at best pointless (unless it happens to be the right remedy to match your dog's unique symptoms). What you need to do, if you decide to vaccinate, is observe the dog for his or her own unique reaction and symptom picture, and pick the single most similar remedy. In other words, the remedy which, when given to healthy people, produces the same symptom picture which your ill dog has. This is not something a pet owner should do on their own, but only with the advice of a skilled homeopathic veterinarian".

Komt van deze link: http://www.caberfeidh.com/Revax.htm

Christie (eigenaar van deze link) is overigens de eigenaar van de emailgroup BeyondVax.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 29 mei 2005, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#326855
Tja,...ik ken het artikel... en toch werkt het bij Beau dus wel, hoewel hij een Natrium-Muriaticum type is.....Maar bij de rabies-enting kon ik, voordat ik Thuja gebruikte, binnen een week of 2 fistels verwachten. Sinds ik een week vooraf met Thuja start en doorga tot ca 5 dagen na de enting, geen fistels meer ???...Ik ben dus een stellige ' gelover' ...maar natuurlijk kan Beau een uitzondering zijn. ;)
Ik doe 2 x daags 20 druppels voor een Herder.
Voor een kat zou ik iets van 2 x 6 of 8 druppels doen...een kitten...tja, dat luistert nog nauwer, ik zou het je niet durven zeggen (3?? 4??.. ???)
Door Lizzy
#326899
Volgens sommige moet je Thuja ook weer alleen gebruiken wanneer er werkelijk een entreactie is. Je zou dan D6 meten gebruiken, drie keer daags 1 dosis gedurende 3-6 weken. Ik denk dat je bij een kitten aan drie druppels per dosis genoeg hebt. Kat zou ik 5 geven.

Volgens JdBL neutraliseer je het vaccin wanneer je rond de plek waar gevaccineerd is op de plek naar buiten duwt en daarna de plek inwrijft met citroensap. Dat zou het vaccin dan 'doden'. Dit doet zij wanneer ze MOET enten en zij ent natuurlijk normalitair niet. Als je wilt enten omdat je wilt enten, dan zou ik niet met citroensap aan de gang gaan....
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 30 mei 2005, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door