Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Barbaravh
#2665550
Ik doe in een halve liter water 20 druppels lavendel, 20 dr munt en 20 dr citronella. Hier doen ze niet lastig met het goedje op hun.
Nadeel is wel dat als ze gezwommen hebben, de geur ook weg is.
Op het tuigje een paar druppels is wel een goed idee!
Gebruikersavatar
Door Thea
#2665668
@Thea: wat zijn jouw bevindingen?
[/quote]

Ik gebruik het pas 1 week dus kan nog weinig zeggen. ;)
Daarbij vorig jaar heeft Bency ook niet 1 teek gehad. Boy wel 2 geloof ik.
Wel had ik vorig jaar frontline druppels gebruikt daar hier een aantal vlooien op de honden zaten en ik ze niet weg kreeg :-\
Door Annemarie Rijnveld
#2665672
Thea schreef: @Thea: wat zijn jouw bevindingen?


Ik gebruik het pas 1 week dus kan nog weinig zeggen. ;)
Daarbij vorig jaar heeft Bency ook niet 1 teek gehad. Boy wel 2 geloof ik.
Wel had ik vorig jaar frontline druppels gebruikt daar hier een aantal vlooien op de honden zaten en ik ze niet weg kreeg :-\
OK :) bedankt. Houd je ons op de hoogte? Ben er heel erg benieuwd naar!
Door chess
#2665742
@ Annemarie Rijnveld: Vandaag had ik een nieuwe dosis gemaakt en deze keer heb ik er ook 15 druppels lavendelolie bij gedaan.  Dit om de geur van de tea tree wat te neutraliseren.  Lavendelolie heeft natuurlijk ook een kalmerend effect.  Dit viel me vooral op vanmorgen in de hondenschool, Jools was veel rustiger, nu nog trouwens.  Merk jij dit ook bij Yuma?
Door Annemarie Rijnveld
#2665743
chess schreef: @ Annemarie Rijnveld: Vandaag had ik een nieuwe dosis gemaakt en deze keer heb ik er ook 15 druppels lavendelolie bij gedaan. Dit om de geur van de tea tree wat te neutraliseren. Lavendelolie heeft natuurlijk ook een kalmerend effect. Dit viel me vooral op vanmorgen in de hondenschool, Jools was veel rustiger, nu nog trouwens. Merk jij dit ook bij Yuma?
Hoi, nee, heb ik niet gemerkt @Chess. Maar ik doe er maar een paar druppeltjes in, jij hebt er 15 in gedaan ;D.
Wel een interessant gegeven trouwens!!
Is een goede tip om te onthouden. Dank je wel.
Door chess
#2665783
Ja, ik moet zeggen dat het een interessant bijverschijnsel is... Was het eigenlijk vergeten.  Is ook veel gemakkelijker dan Bach-bloesem in zijn mond proberen te sprayen.  ;)
Bovendien heb ik nu steeds het gevoel dat ik in Zuid-Frankrijk ben wanneer hij komt voorbij geslenterd.  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2665892
Vraagje, ik lees net op internet dat tea tree olie giftig is voor katten en bij huisdieren op deze site staat dit:

Essentiële oliën zijn meestal niet goed voor dieren. Meestal geldt hoe kleiner het dier, hoe giftiger de essentiële olie (dus ook tea tree olie) voor hen is. Bij dieren mag de olie alleen heel sterk verdund gebruikt worden om nare bijwerkingen te voorkomen. Net als voor mensen, bestaan er ook voor huisdieren speciale tea tree olie producten. Voor dieren worden deze producten dan sterk verdund. Als je zelf een huisdier wilt behandelen, kan je dit product beter kopen dan er zelf een te maken.

Vroeg me af wat jullie hiervan vonden.
Door Annemarie Rijnveld
#2665951
Amanda/Dino schreef: Vraagje, ik lees net op internet dat tea tree olie giftig is voor katten en bij huisdieren op deze site staat dit:

Essentiële oliën zijn meestal niet goed voor dieren. Meestal geldt hoe kleiner het dier, hoe giftiger de essentiële olie (dus ook tea tree olie) voor hen is. Bij dieren mag de olie alleen heel sterk verdund gebruikt worden om nare bijwerkingen te voorkomen. Net als voor mensen, bestaan er ook voor huisdieren speciale tea tree olie producten. Voor dieren worden deze producten dan sterk verdund. Als je zelf een huisdier wilt behandelen, kan je dit product beter kopen dan er zelf een te maken.

Vroeg me af wat jullie hiervan vonden.
Ja, klopt! essentiele olien mogen niet op katten worden gebruikt.
Gebruik je bij honden de essentiele olie, dan altijd verdunnen met een basis-olie (amandel bijvoorbeeld of jojoba).

In het geval van de mixjes, ik gebruik niet erg veel druppels, èn verdund in de azijn of water ;)
Door gytha
#2668075
Ik doe rechtstreeks op haar tuigje 4 druppels pure tea tree olie. Zou dat dan ook niet goed zijn? Het stinkt inderdaad als de hel.
Door Esther Q
#2668258
Annemarie Rijnveld schreef: Op dit moment: Mix van biologische appelazijn met daarin 4 gtt Tea Tree Oil, 4 gtt Neem olie, 4 gtt Cedar olie, 4 gtt Lavendel olie. Werkt tot nog toe heel goed, zowel tegen muggen als vlooien en teken.
Gebruik je dit zelf ook tegen muggen? En in vergelijking met deet hoe goed werkt dat dan? Zit er dus geen water doorheen? En wat is gtt :P
Gebruikersavatar
Door Thea
#2668268
Annemarie Rijnveld schreef: gtt = druppels :)

de eerste mix: 300 ml. appelazijn
:) :)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door