Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#384232
Ik ben effe een tijdje niet op BP geweest (o.a. ook even geen internet gehad en computer is weggeweest), maar het onderzoek is inmiddels niet meer gaande (voor zover mij bekend is, want het zou maar een paar mnd duren).
Wij hadden trouwens meer dan genoeg bloedjes verzameld. ;)
En wanneer de uitslag van het onderzoek rond is? Dat kan idd nog wel even duren, maar zodra ik iets hoor, meld ik het hier uiteraard even. ;)

En Rayfin: ook ik zou het enten zeker maar achterwege laten. Hij zal vast wel een aantal antistoffen hebben opgebouwd en jammer dan dat hij mss wat meer risico loopt op 1 van de hondeziektes, maar het is te risicovol om te enten. Is zeker af te raden bij auto-immuunziektes.
Gewoon zorgen dat hij altijd in een bereconditie is en een super weerstand heeft (en dat zit wel goed als je versvlees voert). Maak je om die entingen maar niet te druk, zal echt wel los lopen. ;)
#1761400
Ja, maar dat heb ik zo snel niet paraat. De resultaten zijn gepresenteerd op de najaarsdag, ik dacht in 2007.
Globaal was de uitslag als volgt: de pups van 12 weken waren voor ongeveer 60% tegen parvo beschermd. Voor hondenziekte en HCC maar voor 10%. Op een jaar leeftijd was 80% beschermd voor Parvo en hondenziekte en HCC weet ik even niet. De oudere honden die elk jaar of langere tijd niet geënt waren, waren voor 90% beschermd voor alle drie de ziektes.

Aanbevelingen: pupentingen zijn erg belangrijk, op een jaar leeftijd nog een keer enten levert ook veel winst op en daarna zijn langere intervallen mogelijk.
#1770031
Hitam schreef: Ja, maar dat heb ik zo snel niet paraat. De resultaten zijn gepresenteerd op de najaarsdag, ik dacht in 2007.
Globaal was de uitslag als volgt: de pups van 12 weken waren voor ongeveer 60% tegen parvo beschermd. Voor hondenziekte en HCC maar voor 10%. Op een jaar leeftijd was 80% beschermd voor Parvo en hondenziekte en HCC weet ik even niet. De oudere honden die elk jaar of langere tijd niet geënt waren, waren voor 90% beschermd voor alle drie de ziektes.

Aanbevelingen: pupentingen zijn erg belangrijk, op een jaar leeftijd nog een keer enten levert ook veel winst op en daarna zijn langere intervallen mogelijk.
Ok, fijn! Kort maar duidelijk :)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door