Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Paul_Barte
#20170
Jachthonden MEER last dan herders ??? ???

Aangezien alles wat maar loops kon worden dan ook loops is geweest hier in het park zijn mijn honden dus niet meer vooruit te branden!!
Af en toe sta je met en stuk beton aan de lijn wat met geen mogelijk meer van de plaats is te krijgen.
Bibber, bibber...kwijl...kwijl enz. enz.

De gruwelijke pest met 4 reuen is dat er altijd 2 willen snuffelen terwijl er dus ook 2 overheen willen piesen >:( :-\

Trouwens na deze periode is hier thuis een macho/machtstrijd uitgebroken die nog lang niet is beslist!!
Zolang ik erbij ben durven ze het niet uit te vechten maar je kunt het zien aan de houding, de manier waarop ze elkaar aankijken enz.
Even de kamer uit op het verkeerde moment en de pleuris breekt opnieuw uit :(
Door Lupa
#20177
nou als het goed is zijn retrievers heel erg baas gericht,anders kun je er niet mee werken.
mijn conclusie is(denk ik) dat het niet ligt aan de ras maar aan de hond.
Door ine
#20203
Hierin ga ik volledig met je mee, Domenica!!
Ik heb net een loopse teef in huis. De periode, dat ze dekrijp was, heb ik de reuen bij haar weg moeten houden. Soms lag die lekkere teef in de bench in de woonkamer. Als de reuen vervelend waren, dan riep ik ze en kwamen direct. De jongste reu (21mnd) kon ik gewoon bij haar laten (als zij gewoon vrij in de kamer was), als ik er ook was. Deze hond luistert uitstekend. Joop, de grote goedzak, is niet te houden, luistert totaal niet, heeft maar 1 ding in z'n kop........ DEKKEN!!
Het is niet rasgebonden volgens mij, maar meer reugebonden!! ;) ;D ;D
Door sylvia
#20211
Precies reu gebonden,maar vaak zijn het de reuen die die plasjes op willen likken ook die reuen die er vervelend van worden.De reuen die er niet wakker van liggen hebben vaak ook niet zo'n interesse om die plasjes op te lebberen.
Door ine
#20228
sylvia schreef: Precies reu gebonden,maar vaak zijn het de reuen die die plasjes op willen likken ook die reuen die er vervelend van worden.De reuen die er niet wakker van liggen hebben vaak ook niet zo'n interesse om die plasjes op te lebberen.
Beide heren stonden keer op keer gezamelijk te likken! :P :-[ Daarna kwam het plasspelletje!!
Als de oudste teef eerder was, plaste zij over het plasje van de loopse teef!!
Eigenlijk is het heel leuk om te zien, hoe dat allemaal gaat!! Of je het fris vindt, is een ander verhaal! ;)
Door sylvia
#20245
Ine schreef:
Beide heren stonden keer op keer gezamelijk te likken! :P :-[ Daarna kwam het plasspelletje!!
Als de oudste teef eerder was, plaste zij over het plasje van de loopse teef!!
Eigenlijk is het heel leuk om te zien, hoe dat allemaal gaat!! Of je het fris vindt, is een ander verhaal! ;)
maar dat is van je eigen honden en daar worden ze toch al vervelend van,want die loopsheid worden ze met hun neus al ingeduwd.Wat ik frisjes vindt of niet doet niet terzake,heeft er ook niks mee van doen.Plasjes van je eigen teven die opgelikt worden door je eigen reu is anders dan je reu buiten loopse teven plasjes op laten likken waar hij dan daarna nogal vervelend van wordt.Nu heb ik geen reuen meer maar mijn dames zijn ook zo bezig als er één loops is van de eigen roedel,dit is ook omdat ze zelf dan ook al op het punt staan loops te worden of al loops zijn,over elkaars plasjes plassen,of ingeval van bunny,die probeert zelfs over de andere teven heen te plassen.Die staat echt op haar voorpoten met haar kont in de lucht om over tegen,op en in te piesen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#20701
Even terug naar de wormen: als je wormen ziet in de ontlasting wil dat zeggen dat het overbevolkt is binnen, anders komen ze er niet uit.
Je bent dan wel aan de late kant.

Het ministerie van Volksgezondheid ziet het liefst dat wij onze honden en katten vier keer per jaar chemisch ontwormen. Omdat spoelwormen ook voor mensen besmettelijk zijn en met name kinderen met astma door een spoelwormbesmetting erg ziek kunnen worden.

Wat je zou kunnen doen is twee tot vier keer per jaar de ontlasting laten onderzoeken op wormeieren.
Wat wij doen is: als we wormeieren tegenkomen eerst op een natuurlijke manier ontwormen, met knoflook en kruiden. Dan na drie weken nog een keer controleren en als er dan toch nog eieren zijn chemisch ontwormen.
Door Helen
#20709
Ik laat ook de ontlasting checken. Heb het nu een keer gedaan en ze had niets gelukkig. Maar het is wel mooi 15 euro. Twee keer checken en het is 30 euro. Mij is het dan toch te duur om dat twee keer te checken. Als ze wormen zou hebben gooi ik er toch een gewone kuur tegenaan.

groetjes Helen
Door Helen
#20733
Welke kruiden zou jij aanraden naast knoflook, vraag ik me eigenlijk af? Mocht ze ooit wormen oplopen ;)

groetjes Helen
Gebruikersavatar
Door Hitam
#20779
De kruiden werken eerder preventief dan wormdodend. Dus eerder mee beginnen. Af en toe een kuur van 10 dagen, raden wij aan.
Ik weet nu even niet uit mijn hoofd wat er allemaal in zit.
We gebruiken Aromax KH of Wormbalans (eigenlijk voor paarden). Er zit onder andere framboosblad, brandnetel, echinacea en paardebloemblad in.

Wat je eigenlijk doet is de weerstand dusdanig goed te maken dat het aantal wormen stabiel blijft. Je krijgt ze er niet echt mee weg, maar je maakt meer een soort evenwicht in de darmen.
Door Nelly
#23124
sylvia schreef:
maar dat is van je eigen honden en daar worden ze toch al vervelend van,want die loopsheid worden ze met hun neus al ingeduwd.Wat ik frisjes vindt of niet doet niet terzake,heeft er ook niks mee van doen.Plasjes van je eigen teven die opgelikt worden door je eigen reu is anders dan je reu buiten loopse teven plasjes op laten likken waar hij dan daarna nogal vervelend van wordt.Nu heb ik geen reuen meer maar mijn dames zijn ook zo bezig als er één loops is van de eigen roedel,dit is ook omdat ze zelf dan ook al op het punt staan loops te worden of al loops zijn,over elkaars plasjes plassen,of ingeval van bunny,die probeert zelfs over de andere teven heen te plassen.Die staat echt op haar voorpoten met haar kont in de lucht om over tegen,op en in te piesen.
;D ;D ;D Ashley likt plasjes van vreemde teefjes op, maar óók die van Angel, die gecastreerd is :-\. Toch wordt hij er niet vervelend of ongehoorzaam van. :D Zou ik zó'n strenge bazin zijn soms ??? ;D
Door sylvia
#25952
Nelly schreef: ;D ;D ;D Ashley likt plasjes van vreemde teefjes op, maar óók die van Angel, die gecastreerd is :-\. Toch wordt hij er niet vervelend of ongehoorzaam van. :D Zou ik zó'n strenge bazin zijn soms ??? ;D
Het ging geloof ik over plasjes van loopse teven .
Maar je zou ook eens een bak water voor em neer kunnen zetten ;) ;D ;D ;D ;D
Door Nelly
#26318
sylvia schreef:
Het ging geloof ik over plasjes van loopse teven .
Maar je zou ook eens een bak water voor em neer kunnen zetten ;) ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;DIs een hele emmer niet genoeg dan ??? ;D ;D ;D
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door