Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2356867
rupa schreef: ze zouden mij nog zo'n set opsturen, maar ik las dat de eerste vragenlijst nogal lang was ( via de mail ) hebben jullie die dan ook al gehad?
en wat willen ze dan allemaal weten daar ben ik al nieuwsgierig naar.
die krijg je pas als je je 1 ste drol hebt opgestuurd.
dus ik heb nog geen idee.
SjaakBF schreef: Is het geen idee om een topic te maken waarin we voor onszelf elkaar op de hoogte kunnen houden van de resultaten? Ik ben wel heel benieuwd eigenlijk!


Over de hoeveelheid poep van brokkenhonden. Gisteren fietste ik langs een hond maatje Boerboel die net ging poepen en ik merkte dat ik helemaal gechoqueerd was door de hoeveelheid glanzende lichtbruine drol die daar uit kwam glijden :biggrin2:
ik zal er 1 beginnen in medisch bij de wormen
Laatst gewijzigd door tess06 op do 31 mei 2012, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
#2357005
[quote="SjaakBF"]
Is het geen idee om een topic te maken waarin we voor onszelf elkaar op de hoogte kunnen houden van de resultaten? Ik ben wel heel benieuwd eigenlijk!

vind ik ook wel leuk wil mijn uitslag ook wel vermelden in de nieuwe topic.
#2357107
En nu de vraag dames en heren is het de stront van de hondjes of ..........

Heb ook mailtje verstuurd en heb uitleg gevraagd over welke medicijnen ze na ontdekking van wormen gaan geven. Wilde dit weten of het geen nieuw soort wormenmedicijn zou zijn en onze hondjes proefkonijnen worden.

Ze testen op verschillende wormen, spoel, haakwormen etc. En na constateren krijg je een gewoon regulier wormenmedicijn. Toch prettig om te weten. Moet nu nog even mailtje versturen dat ik mee doe.

Gr. Nicolette
#2358486
Bedankt voor de tip, ik heb onze hond ook opgegeven. Vind het toch prettiger om alleen te ontwormen als er wormen zijn geconstateerd en niet standaard. Helaas hebben we een hondje die wel eens hapt in de drol en natuurlijk zijn er te veel mensen die niets opruimen. Langs de weg kan je het vaak wel op tijd zien, maar op het losloopveldje niet want daar mag ze los. Toch wil ik haar wel op een veilige plek los kunnen laten lopen en dan kies ik er toch maar voor het risico op poep eten en wel los.
Enne, goede vragen van jou Nicolette, dat heeft mij ook geholpen  :)
#2366080
Ik heb de set voor Merel en Maartje ontvangen. Er zat één persoonlijk nummer bij met de vraag die op de zakjes/bakjes te noteren. Het leek er dus op dat als één van beiden besmet zou zijn, beiden behandeld zouden moeten worden. Ik heb hierover contact opgenomen en ontving het volgende antwoord:

Beste Ludmilla Lammers,

Het is inderdaad de bedoeling dat naast het nummer de naam van de hond op de bakjes wordt vermeld.
We willen juist alleen de dieren maar behandelen als we voor het individu een infectie hebben aangetoond en niet het hele huishouden dan meenemen. Dit is bij veel wormsoorten namelijk helemaal niet nodig.

Dank voor de mail.

Met vriendelijke groet,

Het Spoelwormteam


Dus voor wie mee doet met meerdere honden: naast je persoonlijke nummer óók de naam van de hond vermelden op zakje/bakje! ;)
#2367045
Ik heb de uitslag van de eerste lichting binnen:

Bedankt voor het invullen van de enquête. Het onderzoeksteam heeft de ontlastingmonster Meesie, Zenith en Jake bekeken.

De uitslagen van de ontlastingmonsters van Meesie en Zenith waren: Geen wormeitjes aangetroffen. Zij hoeven niet ontwormd te worden

De uitslag van het ontlastingmonster van Jake: Protozoën (Isospora) aangetroffen

Wat betekent dit voor Jake :

1.) Uw hond is gezonde drager en uitscheider van Isospora

2.) Uw hond heeft Isospora uit de omgeving opgegeten en onveranderd uitgescheiden

3.) Uw hond maakt een Isospora infectie door en heeft wel klachten

Advies: Isospora is voor uw hond zelf geen probleem zolang er geen klinische klachten zijn. Mochten er in uw omgeving veel pups voorkomen of mocht uw hond wel klachten hebben, neem dan contact op met uw dierenarts. Helaas werkt het product dat wij mogen opsturen namelijk niet tegen deze protozoën. Om een onderscheid te kunnen maken of dit om een eigen infectie gaat of dat de oorzaak is dat Jake ontlasting van andere dieren heeft gegeten, kunt u voor het volgende te versturen ontlastingmonster Jake 3 dagen voor monstername ervan weerhouden ontlasting te eten.

Jake hoeft in ieder geval niet ontwormd te worden.
#2367079
Deze mail stuur ik trouwens door naar mijn eigen DA. Hij vond het onderzoek ook erg interessant, vooral omdat mijn honden barfen. Om die reden vindt hij dat ik ze zeker eens per maand moet ontwormen wat ik braaf niet doe  ;)
Ben dus benieuwd naar zijn reactie.
#2367439
Parelridder schreef: Heb je enig idee wat de oorzaak bij Jake is? Eet hij idd ontlasting? Is hij klachtenvrij?
Hij is absoluut klachtenvrij. Geen idee of het ermee te maken heeft dat hij af en toe naar boven sneakt en de kattenbak leeg vreet... Dat is het enige wat ik kan bedenken.
En ik heb natuurlijk kippen en konijnen. Daar zal hij heus ook wel eens een verdwaalde keutel van opvreten.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door