Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door san :)
met mijn langharige honden heb ik in t verleden vaak teken pas gevonden als ze al vol waren of dood. nu toch maar seresto banden om. dit werkt super. geen teek meer te vinden. tsja, t is wel zooi maar een tekenbeet met Lyme is  ook erg.
kiara schreef: Ja ik ook de scalbibor dan, werkt super maar nu nog iets voor de katten
Scalbibor mag niet maar seresta wel maar zijn zo duur,
Is er nog iets anders voor katten?
De comfortis? Ben je niet bang dat de katten toch gif binnen krijgen van de band van de honden? Ik zou dat hier echt niet durven.
Door kiara
Comfortis?? Wat is dat?
En nee ben ik niet bang voor, moet wat hier het is niet normaal meer hier, gisteravond 5 teekjes bij 1 kat in zijn nek van 1 dag! En dat hun het hebben okee maar op deze manier word het ook link voor ons, liggen ook op bed( ook 1 gevonden) nou het spijt me zeer maar dat gaat mij te ver, risico oo ziekte van Lyme is vele malen groter bij de mens
Door rosmin
Voor katten zijn er amper antiteken middelen, omdat ze veel gevoeliger reageren op gif dan honden.
Serestoband wordt aangeraden, maar ik doe dat niet omdat ik niet houd van bandjes bij katten,
heb een kat gehad die zich bijna wurgde door de poten erdoor te wurmen en vast kwam te zitten.
Ik controleer Koetje iedere avond op teken en dat werkt het beste tot nu toe, 't is iedere avond raak, minstens een paar nog kruipende teken en 1-2 al vastzittende :-( 

Sam draagt in het seizoen een Serestoband, omdat het verwijderen van teken bij hem niet altijd lukt
Door kiara
hannabelgje schreef: De comfortis? Ben je niet bang dat de katten toch gif binnen krijgen van de band van de honden? Ik zou dat hier echt niet durven.
heb gekeken maar is voor vlooien
Door Inouchka
kiara schreef: Comfortis?? Wat is dat?
En nee ben ik niet bang voor, moet wat hier het is niet normaal meer hier, gisteravond 5 teekjes bij 1 kat in zijn nek van 1 dag! En dat hun het hebben okee maar op deze manier word het ook link voor ons, liggen ook op bed( ook 1 gevonden) nou het spijt me zeer maar dat gaat mij te ver, risico oo ziekte van Lyme is vele malen groter bij de mens
Comfortis is anti vlooimiddel in pilvorm. Officieel is het geen middel tegen teken. Maar volgens de DA's zou het wel de eerste 2 weken na toediening zou het ook teken weren.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Door tt-tjes
Lizzy schreef: Oh bleeeeeeeeeeeeeeh :puke:

Ik ga dit jaar neem proberen. Ik heb een spray uit de USA over laten komen, Neem Aura van Naturals. Geen idee of het helpt. Ik heb nu 3 verschillende natuurlijke dingen in huis en ik ga ze gewoon alle 3 proberen. Neem, de knock out (geloof ik) van Espree en de vlooien/tekenzooi van Dr. Mercola. Die ruikt wel Goddelijk.

Die van Espree gebruik ik overigens al een paar jaar en die vind ik heel aardig. Die van Mercola is ook heel aardig. Maar je blijft wel teken houden gewoon. Niet zoveel (denk ik) als zonder maar het is niet 100% proof.

Dit zijn wel sprays die er iedere dag op moeten.
Bestel jij rechtstreeks bij Mercola Lizzy? Of zit er hier in Nederland een distributeur?
Door tt-tjes
Hier gaan denk ik toch de seresto banden weer aan. Ik heb ze vorig jaar een maand gebruikt, en daarna in het blik teruggedaan. Hoop eigenlijk dat ze het nog doen dit jaar. En anders krijgen ze stonghold.
Spray werkt hier niet op de vachten van de jongens.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door