Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door sella
Als je voor de enting al ontgift, is het lichaam in de beste conditie om de enting te kunnen verdragen. Daarna weer ontgiften om de zware metalen van de enting kwijt te raken.
Door Hitam
sella schreef: Als je voor de enting al ontgift, is het lichaam in de beste conditie om de enting te kunnen verdragen. Daarna weer ontgiften om de zware metalen van de enting kwijt te raken.
Jij snapt hem!
Door sella
Ik begin met chlorella, dan doe ik psylium om de zware metalen te helpen afvoeren via de ontlasting en na 10 dagen chlorella doe ik nog wat groene leem
Door - Judith -
Ik zit ook nog steeds te twijfelen. Tot nu toe heb ik ze allebei elk jaar tegen lepto laten enten. Bruin heeft nog nooit een entreactie gehad, maar Sam houdt er altijd een bult aan over. En als ik dan in dit artikel:

http://www.uu.nl/SiteCollectionDocument ... 20hond.pdf

lees dat er maar 10 klinische gevallen per jaar van leptospirose voorkomen en dat maar 55% van de 1,8 honden in Nederland geënt worden, dan is de incidentie natuurlijk wel erg klein. Aan de andere kant: ze drinken bij mij wel elke dag uit water waar ratten in zitten  :-\.

Zou het überhaupt zo laat in het jaar nog zin hebben om te enten, want ik meen me te herinneren dat het wel een maand of twee duurt voordat er bescherming is door het vaccin?
Door Lizzy
In Nederland, waar voor de mens een
meldingsplicht geldt, worden per jaar gemiddeld dertig
incidentele gevallen van leptospirose gemeld met een
piekincidentie in de nazomer en de herfst.
Denk niet dat je te laat bent. Of je wel of niet moet vaccineren..... Ik weet het niet. Ik heb Biscuit laten vaccineren dit jaar. Linga en Pinkel niet. Pinkel al 10 jaar niet.
Door Charlie Angel
Ik blijf het ook vreselijk moeilijk vinden en overleg ieder jaar weer met Tannetje.
Jane doe ik niet meer, ben veel te blij dat ik Jane sinds een jaar redelijk goed stabiel heb met haar manklopen en hotpots.
Charlie heb ik vorig jaar wel laten doen, maar hij heeft toch een wat zwakker maag/darmgestel en vorig jaar was het gelijk niet eten en misselijk na de enting, dus dit jaar niet laten doen.

Maar blijf het wel wat griezelig vinden, maar voor dit jaar dus een niet enten voor beiden.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door