Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door elianne
Voor mij geen Scaliborband meer! Ivm vakantie naa Frankrijk bij mijn 2 Leonbergers en B collie 2 weken voor vertrek de band om gedaan, na 2 1/2 week bij leonberger van 10,5 mnd en B collie heel de nek kapot. De Leonberger van 3 jr had nergens last van maar uit voorzorg toch verwijderd
Door Jimu
Vorig jaar heb ik de scalibor band voor mijn reu gebruikt. Ik hou niet van die chemische troep idd maar gebruikte toch de pipetjes wel eens ook omdat het hier vooral in de zomer niet normaal is zoveel teken. Maarja dan mogen ze weer niet zwemmen of zitten ze toch weer in het water..... Mijn teefje heeft eigenlijk nooit ergens last van, of ik haar nu behandel of niet. Mijn reu daarintegen is verschrikkelijk. Tot ik vorig jaar op 1 dag 11 teken bij hem weg had gehaald was voor mij de maat vol!! en heb gelijk zo'n band opgehaald en ik moet eerlijk zeggen, sinds hij die droeg heeft hij geen last meer gehad.... Dus voor hem was het vorig jaar wel een uitkomst! Moet er bij zeggen dat ik hem de band niet extreem straks heb omgedaan, omdat ik bang was dat de band anders in zijn huid/haar bleef staan, dus er zat nog ruimte tussen en heeft goed zijn werk gedaan die band!
Laatst gewijzigd door Jimu op do 02 sep 2010, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Barfplaats wordt gesponsord door