Ilse schreef:
Nou bedankt, dat ben ik zeker. Ik ga me er gelijk in verdiepen
Ik had al eerder in dit topic gereageerd, maar hierbij nogmaals hoe het volgens de laatste ontwikkelingen dient te gebeuren:
"De dierenartsen die up to date zijn enten niet meer elk jaar heel de cocktail (hondenziekte, leverziekte, parvo, weil, para-influenza), maar alleen elk jaar tegen de ziekte van Weil omdat die echt maar max. 11 a 12 mnd bescherming geeft en vaak voor de zekerheid toch ook tegen Parvo (alhoewel bekend is dat dat ook minstens 2 jaar een volledige bescherming geeft), maar dat komt gewoon nog vrij vaak voor. Om de 2 jaar wordt dan voor de zekerheid de volledige cocktail gegeven. Op deze wijze enten kan als de hond 3x de gehele cocktail heeft toegediend gekregen.
Het is gebleken dat het vele enten dus helemaal niet nodig is en zelfs juist allerlei gezondheidsproblemen zoals niet te genezen auto-immunziektes kan veroorzaken.
Helaas zijn er nog al te veel DA's die gewoon elk jaar die hele cocktail erin stampen... ".
Bron: vertegenwoordiger Pfizer/ lezing in de UKG (spreker weet ik niet meer)/ Tijdschrift voor Diergeneeskunde.