Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door essie
Op de bijsluiter van de dierenarts stond niks vermeld over dat je het beter niet aan collie's kon geven :-\. Hij heeft het haar laten zien.
Vind het vreemd dat het niet op zijn bijsluiter stond.

En hij blijft bij dat eiwit-verhaal.
Die hond zou een bepaald eiwit missen en daardoor de stoffen van de wormenkuur niet kunnen afvoeren.
De dierenarts heeft het gelezen op een engelse site dat dit meer voorkomt bij collie's en sheltie's, hij is dat helemaal aan het uitzoeken.
Door e-st@r
jee wat een eng verhaal zeg... en deze stof kan schadelijk zijn voor herdershonden? Ook mechelse? ik heb ze een paar weken terug (altijd geheel op mijn DA vertrouwend) stronghold gegeven... Als het schadelijk kan zijn ga ik hem daar ZEKER op aanspreken.

Ik vind het echt schandalig dat zoiets kan gebeuren. Je kan wel zeggen vergissen is menselijk, maar je moet toch zekerover een middel dat je dagelijks aan mensne meegeeft zoiets toch wel weten!!!

Gegroet Esther
Door *Lia*
Vorige week kreeg ik de Sheltie Shelter,het clubblad van de Nederlandse Sheltie Vereniging.Wat las ik daarin:VERMINTHEL.Een Sheltiepup van 5 maanden kreeg een halve tablet.De volwassen hond (sheltie) een hele tablet.1 1/2 uur later zakt de pup door zijn poten.schuimbekkend en een vage blik. De DA gebeld:Maakt u zich maar geen zorgen,Shelties zijn wat gevoelig,is met een paar uur over. De hond werd slechter,andere DA gebeld,kom snel.De Sheltie raakte onderweg bewusteloos.Bij de DA werd kontakt opgenomen met het vergiftingscentrum.Een injektie voor ontgifting heeft niet meer geholpen.2 1/2 uur later was de pup dood.Het andere hondje was thuis en met hem of haar was gelukkig alles goed.Het medicijn is dus echt dodelijk voor Shelties Collies en Bobtails.Het had dus nooit gegeven mogen worden.
Born: Sheltie Shelter mevr.Knegt-Breider.
Dit heb ik dus gelezen in de Sheltie Shelter het blad van de rasvereniging.
Laatst gewijzigd door *Lia* op do 23 sep 2004, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
Ik weet niet wat voor wormkuur gebruikt was,maar dit was vandaag op de Dal-list

"and were going to pick up our new Dalmatian puppy on October 11th.
I received a phone call last night from the breeder that the pup had died in the night after having had a worm treatment."

Denk je 'n puppie te hebben...
Gebeurd meer als dat we denken...denk ik... :'(
Door Lizzy
Vreselijke verhalen he..... :'( :'( :'(. Volgens mij staat de Dalmaat (net als Shelties en Collies en Bobs) ook op de lijst van "heel gevoelig". Dalmaten zijn ook gevoelig voor dat paardenontwormingsmiddel, Ivomec ofzo. Maar goed, als ik een pup zou krijgen, zou ik daar niet anders mee om gaan dan met mijn volwassen honden. Ook de ontlasting van een pup is toch eenvoudigweg te controleren op wormen?
Door gonny
nou Lizzy....toen wij Boris hadden ontwormd zaten er dus echt behoorlijk veel wormen in zn ontlasting en daarvoor konden we dus niets ontdekken in zn poep!
ja dan moet je naar de da om zn ontlasting na te laten kijken, dat is dan de enige manier, en ik denk dat ik dat voortaan maar ga doen. ik bedoel het is toch troep wat je aan je hond geeft, en als het niet strikt noodzakelijk is dan liever niet toch???
Laatst gewijzigd door gonny op vr 24 sep 2004, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
gonny schreef: nou Lizzy....toen wij Boris hadden ontwormd zaten er dus echt behoorlijk veel wormen in zn ontlasting en daarvoor konden we dus niets ontdekken in zn poep!
ja dan moet je naar de da om zn ontlasting na te laten kijken, dat is dan de enige manier, en ik denk dat ik dat voortaan maar ga doen. ik bedoel het is toch troep wat je aan je hond geeft, en als het niet strikt noodzakelijk is dan liever niet toch???
Het blote oog kan inderdaad niet alles ontdekken.... Helaas... Dus je moet inderdaad naar de DA om het te laten onderzoeken.

Er zijn trouwens best een aantal dingen die je kunt doen om de kans op wormen te verminderen!

1)Rauwe verse voeding met rauwe/geschikte botten
2)Probiotica (hebbie d'r weer met d'r probiotica maar ik ben echt WEG van dit spul!)
3)Gemalen rauwe pompoenpitten (theelepeltje)
4)Knoflook
Door Lizzy
gonny schreef: Volgens mij heb jij aandelen in Probiotica!!!!! ;D ;D
Ik zou het zelf haast ook gaan geloven, waren het niet dat er zoveel fabrikanten zijn ;D
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door