Wat kinderachtig van zo'n man.
Hij denkt geld te verdienen, maar hierdoor bereikt hij het tegenovergestelde.
Je gaat dus naar een andere dierenarts begrijp ik.
Ik denk dat ik dat ook zou doen hoor!
Moderator: Lizzy
pike schreef: Hij wou het dus niet anders invullen! Maar dan heeft hij toch pech want met Armagnac, die hoeft pas in oktober, ga ik dus strakjes mooi naar een da die het wel correct wil invullen.weet je, ik zou zo boos zijn op zo'n dierenarts, jij vraag hem niet om regels te breken, man jij vraag hem niet eens om de regels te buigen, maar alleen om ze juist toe te passen. Ik zou een klacht bij Nobivac neerleggen, en tja, wat kunnen zij er aan doen??? nou, met dit soort acties haalt de dierenartsen de hele voordeel uit de drie jarige registratie waar nobivac zo duur voor heb betaald (neem ik aan) dus kan je net zo goed met een andere fabrikant in zee, als jou entschema toch niet veranderd omdat een dierenarts het niet wil, bovendien heeft nobivac zijn klanten dan niet goed instructies gegeven, dus, dan moeten zij er echt wel wat aan doen. Gewoon even een e-mail naar hun over hoe en wat.....
pike schreef: Een mailtje naar Nobivac, tja, dat had ik dan natuurlijk meteen moeten doen lijkt me.De situatie is nog steeds actueel voor jou en ik denk dat zij dit graag willen weten, want het kost toch ook hun reputatie!
pike schreef: Ja je hebt wel gelijk, toch maar gaan doen dus. Als het voor mij misschien niet meer helpt dan misschien voor anderen wel!heb jou zojuist de bijsluiter gestuurd.
Vivian schreef: HAA!!! Kijk net voor de zekerheid nog even in het paspoort....staat er dus geen 2010 in maar 2008!!Vandaag even gebeld. De inenting is uiteraard gewoon 3 jaar geldig (mss wel langer..), muv weil en kennelhoest. De DA is verplicht het kortst geldige inenting met datum te vermelden in het paspoort te vermelden (de 1 jaar voor weil en kennelhoest dus). Hij voorzag idd problemen als men naar het buitenland gaat met alleen een herinenting van weil/kennelhoest; daar gingen ze voor hun eigen kliniek over na denken. Maar in ieder geval enten zij Ginger volgend jaar niet weer een grote cocktail; zij hebben een beleid van minimaal inenten want de stoffen werken over het algemeen toch langer dan dat fabrikant aangeeft.![]()
Vooralsnog ga ik er van uit dat het een vergissing is omdat de kennelhoestinenting wel volgend jaar weer herhaald moet worden (de stickertjes staan naast elkaar). Morgen maar even bellen
.
Vivian schreef: Hij voorzag idd problemen als men naar het buitenland gaat met alleen een herinenting van weil/kennelhoest; daar gingen ze voor hun eigen kliniek over na denken.Hoezo problemen voor het buitenland?! Voor het buitenland is alleen Rabies verplicht en die is voor de hele EU voor 3 jaar geregistreerd (Nobivac dan) en levert geen problemen dus.